• ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ
    • EU Climate Pact
    • Who is Who
    • ΓΕΓΟΝΟΤΑ OnCamera
    • Εν Αρχή ην ο Λόγος
    • Creative Projects
    • Ρεπορτάζ – Επικαιρότητα
    • Πρόσωπα & Γεγονότα
    • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
    • Μιλάμε…ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΤΑΖ
    • Αντικριστά
    • Παράγοντες
    • Μικροσκόπιο
    • Μυστικά του επιχειρείν
    • Πριν… μιλήσει η Κάλπη!
    • Φίλοι των ζώων
    • Άλλες Εκπομπές
  • Projects VR360
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
oncamera logo
Home»ΕΙΔΗΣΕΙΣ»ΕΛΛΑΔΑ»Κυβέρνηση: Σχέδιο για ανανέωση κυκλοφορούντων οχημάτων
ΕΛΛΑΔΑ

Κυβέρνηση: Σχέδιο για ανανέωση κυκλοφορούντων οχημάτων

By NEWS ROOM08/05/2024Updated:08/05/2024No Comments
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
Κυβέρνηση: Σχέδιο για ανανέωση κυκλοφορούντων οχημάτων
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το… αγκάθι στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας.

Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 16 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

Σαφώς και η ανανέωση των αυτοκινήτων έχει σχέση και με την οικονομική δυνατότητα των πολιτών της χώρας. Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται σοβαρά κίνητρα αλλαγής των παλιών αυτοκινήτων με νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτρικών, παράλληλα με τη σταδιακή εφαρμογή αντικινήτρων χρήσης των παλιών, αρχής γενομένης με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2025.

Η κυβέρνηση λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτ’α τα μέτρα.

Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

Για τον λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική… προσιτότητα.

Όλα θα ξεκινήσουν με τα επόμενα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή…
Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

Εντούτοις, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Τέλος, αναμένεται να υπάρξει μια συνολική πολιτική που θα συνδυάζει τη φορολογική πολιτική με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη. Είναι σαφές ότι η επιτυχία τέτοιων μέτρων θα εξαρτηθεί από την ικανότητα να κατανοηθούν και να σταθμιστούν οι ποικίλλοντες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην δημιουργηθούν νέα κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα, αλλά αντίθετα να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη και να προαχθεί η δημόσια υγεία.

ΠΑΛΑΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΝΕΟ ΤΕΛΟΣ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
NEWS ROOM

Related Posts

viasmos 3 Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

16/07/2025
mitsotakis INTIME 3 768x480 1 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

12/07/2025
metanastes 1 600x375 1 Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

09/07/2025

Comments are closed.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Μια διαφορετική συνέντευξη με τον Παύλο Μαρινάκη, στο WebTV OnCamera.gr, με τη δημοσιογράφο Εβίτα Χρυσολούρη.

📺 Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε μια συνέντευξη που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Μιλά για επικοινωνία και πολιτική, για τις αξίες που τον καθοδηγούν, για τη σχέση πολίτη – εξουσίας – νόμου, για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και για το αν ο πολιτικός σήμερα μπορεί να είναι πραγματικά ανεξάρτητος ή είναι απλώς ένα προϊόν επικοινωνίας.

🔍 Ποιος είναι πίσω από τον θεσμικό ρόλο;
💬 Πόσο χώρο έχει η προσωπικότητα στην πολιτική;
🤖 Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην εικόνα της εξουσίας;

Μια συζήτηση με βάθος, ειλικρίνεια και ουσία. Μην τη χάσετε!
Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. - Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. 
Ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Γεωργόπουλος μιλάει στο OnCamera.gr στην εκπομπή Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη για τις σημαντικότερες προκλήσεις που απασχολούν την πόλη. την βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο και τις στρατηγικές για την ενίσχυση του πολιτιστικού χαρακτήρα της περιοχής. Τα τρία ζητήματα που έχουν προτεραιότητα στην πόλη, όπως είπε, είναι η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και η ενίσχυση της πολιτιστικής βιομηχανίας.

Ο Δήμαρχος παρουσίασε επίσης τη θέση της δημοτικής αρχής για την όδευση των πετρελαϊκών αγωγών μέσα από τον οικιστικό ιστό και τις βιομηχανικές ζώνες της πόλης, επισημαίνοντας την ασφάλεια και την προστασία των κατοίκων. Ταυτόχρονα , αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του λιμανιού και στη συμβολή του στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Η συζήτηση κάλυψε και το μέλλον της πόλης, με έμφαση στη διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελευσίνας ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ενώ η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δράσεων που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του τίτλου "Πολιτιστική Πρωτεύουσα" βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης.

Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη  Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη. - Η Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη φιλοξενεί στο OnCamera.gr τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής, κ. Κλεάνθη Βαρελά, έναν άνθρωπο με σημαντική πορεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ενεργό ρόλο στα ζητήματα που απασχολούν τη Δυτική Αττική. 
Συζητήσαμε τις προκλήσεις και τις προοπτικές , την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την ασφάλεια της περιοχής.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη.

Περισσότερα βίντεο

ΑΡΧΕΙΟ ΕΜΠΟΜΠΩΝ

  • Μιλάμε Χωρίς Μοντάζ
  • Who is Who
  • Creative Projects
  • Πριν μιλήσει η Κάλπη
  • Παράγοντες
  • Μικροσκόπιο
  • Αντικριστά
  • Μυστικά του Επιχειρείν
  • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
  • Ρεπορτάζ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Ερευνα - Αν.Εκπαίδευση
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Ελλάδα
Facebook Youtube

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σχετικά με το κάναλι
  • OnCamera promo kit
  • Τηλ. κέντρο 210 8056324
  • Γενικό email info@oncamera.gr
  • Θέματα ύλης press@oncamera.gr
  • Δ/νση Στούντιο: Λ.Μαραθώνος 77, Πικέρμι, 19009

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Loading

© 2024 – OnCamera.gr SA – Designed by AVMap GIS SA