Ραφήνα – Πικέρμι: «Αναζητείται» η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων

Ραφήνα – Πικέρμι: «Αναζητείται» η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων

Ραφήνα – Πικέρμι: «Αναζητείται» η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων

Ραφήνα Μελέτη

Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

Ανακοίνωση:

Χωρίς συγκοινωνιακή μελέτη αλλά με μία απλή έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από το Υπουργείο Υποδομών και την Τροχαία και άδεια κατάληψης 1,5 μέτρου οδοστρώματος από τη Δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου ξεκίνησε εχθές η τοποθέτηση μεταλλικών πάνελς και «κουρεύτηκαν» 20 περίπου δέντρα (αλμυρίκια) της οδού Ευβοϊκού, μένοντας χωρίς καθόλου κόμη, μέσα στον οριοθετημένο υγρότοπο Α’ Προτεραιότητας, που αποτελεί προστατευόμενη περιοχή ενωσιακού ενδιαφέροντος (Οδηγία Πλαίσιο για τα Ύδατα), και στην αρχή της αναπαραγωγικής περιόδου των πουλιών. Οι εργασίες, που θα γίνουν στο τμήμα από την πεζογέφυρα του πάρκου Καραμανλή μέχρι τον Σκλαβενίτη, είναι κατασκευή τσιμεντοπασσάλων στο πλαίσιο του έργου διευθέτησης του μεγάλου ρέματος Ραφήνας και σηματοδοτούν το ξεκίνημα της τσιμεντοποίησης του ποταμού.

Οι εργασίες αυτές απαιτούν τη χρήση δύο τεράστιων γεωτρύπανων («πασσαλάδικων»), με υψηλά επίπεδα όχλησης από θόρυβο και δονήσεις. Ακόμη και αν αυτές ήταν οι μοναδικές αρνητικές επιπτώσεις των προγραμματιζόμενων εργασιών, θα έπρεπε, σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, να υπάρχει μέριμνα και ειδικά μέτρα για την ομαλή λειτουργία των σχολείων που βρίσκονται δίπλα. Επιπλέον όμως, η οδός Ευβοϊκού είναι ο βασικός άξονας πρόσβασης προς το λιμάνι, με τεράστιο φόρτο αυτοκινήτων, φορτηγών και νταλικών που διέρχονται καθημερινά.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης των εργασιών, που θα διαρκέσουν μέχρι τις 26 Απριλίου 2024 το πλάτος του οδοστρώματος στο τμήμα της Ευβοϊκού από την Αραφηνιδών Αλών μέχρι την Χρυσοστόμου Σμύρνης θα μειωθεί από 8μ σε 6,5μ, με διατήρηση της διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Αυτό θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια εκατοντάδων νηπίων, μικρών παιδιών και γονέων κατά την πρόσβαση και την αποχώρησή τους από τα σχολεία.

Η δεύτερη φάση των εργασιών, που θα ξεκινήσει μετά τις 26 Απριλίου 2024 και θα διαρκέσει μήνες , αφορά στο τμήμα της Ευβοϊκού από την Χρυσοστόμου Σμύρνης μέχρι το Σκλαβενίτη. Δεν περιλαμβάνεται στην υποβληθείσα μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αλλά σύμφωνα με ανακοίνωση της δημάρχου στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το τμήμα αυτό θα κλείσει εντελώς. Είναι ωστόσο γνωστό ότι, εκτός της Ευβοϊκού, δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά μόνο μέσα από το κέντρο της Ραφήνας για την διοχέτευση της κυκλοφορίας των ΙΧ , φορτηγών και νταλικών από τα πλοία του λιμανιού. Η προοπτική αυτή θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια και θα προκαλέσει κυκλοφοριακή ασφυξία, με σοβαρές συνέπειες στην ομαλή λειτουργία ολόκληρης της πόλης, των κατοίκων, των σχολείων, των επαγγελματιών κλπ.

IMG 4930
Ραφήνα - Πικέρμι: «Αναζητείται» η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων 2

Η υλοποίηση της πρώτης φάσης των έργων που ξεκινάει τώρα, θα δημιουργήσει ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΕΣ περιβαλλοντικές βλάβες, αφού θα κοπούν τα δέντρα (στην καλύτερη περίπτωση κάποια θα μεταφυτευθούν), θα κατασκευαστούν 58 τσιμεντένιοι πάσσαλοι από τσιμέντο (ένας ανά δύο μέτρα) στα πρώτα 100 μέτρα της εκβολής, που θα αλλοιώσουν παντοτινά την υδρομορφολοργική κατάσταση και την οικοσυστημική λειτουργία του ποταμού. Η προσπάθεια από την πλευρά Υπουργείου είναι η δημιουργία περιβαλλοντικών τετελεσμένων, σε ένα έργο που ήδη εξετάζεται για περιβαλλοντική ζημία από αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΝ, για το οποίο εκκρεμεί δίκη στο ΣτΕ κατά του ΠΔ οριοθέτησης στις 20 Μαρτίου 2024 και το οποίο δεν εντάχθηκε στα ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ είναι αβέβαιη η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027, ιδιαίτερα μετά την ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του «νόμου για την αποκατάσταση της φύσης».

Καλούμε όλους τους φορείς του Δήμου μας, με πρώτους τους φορείς της σχολικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, καθηγητές), αλλά και τους επαγγελματίες, να πάρουν θέση και να ζητήσουν από τους αρμόδιους φορείς:

Α) προσωρινή ανάκληση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οδό Ευβοϊκού

Β) εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης για το σύνολο των έργων της Ευβοϊκού με προτάσεις συγκοινωνιακών ρυθμίσεων που δε θα απορρυθμίσουν τη ζωή του Δήμου μας.

Γ) διαβούλευση με όλους τους πολίτες και φορείς που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα

Δ) καμία μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική βλάβη (κοπή ή μεταφύτευση δέντρων, τσιμεντοποίηση κλπ)
όσο ακόμη εκκρεμούν θέματα χρηματοδότησης του έργου, περιβαλλοντικού ελέγχου, εκδίκασης στο ΣτΕ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

https://youtu.be/s4rTICsGjdM «Το τραύμα της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών μεταφέρεται από γενιά σε γενιά» εξηγεί ο Ψυχολόγος κ. Σπύρος Στάμος στο ΟnCamera.gr στην εκπομπή «Εν αρχή ην ο λόγος» με την…

https://youtu.be/HpEX5TE5Oiw Ο Νικόλας Φουρναράκης επικεφαλής του “ΒΟΛΤ Ελλάδος” φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του OnCamera.gr «Εν αρχή ην ο Λόγος» και μίλησε για τη φιλοσοφία, τη δομή, τις προοπτικές και τον ευρωπαϊκό…