Ψηφιακή καταγραφή τροχαίων παραβάσεων μέσω έξυπνων καμερών και αφαίρεση διπλώματος.

Ψηφιακή καταγραφή τροχαίων παραβάσεων μέσω έξυπνων καμερών και αφαίρεση διπλώματος.

Ψηφιακή καταγραφή τροχαίων παραβάσεων μέσω έξυπνων καμερών και αφαίρεση διπλώματος.

Ψηφιακή βεβαίωση προστίμων και ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε πέραν των 388 καμερών που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής , η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 έξυπνες κάμερες στην Αθήνα και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η Ελληνική Αστυνομία.

« Σήμερα έχουμε 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας στον ΟΑΣΑ κυρίως έλεγχο της λεωφορειολωρίδας. Είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Σχετικά με τις παραβάσεις που θα καταγράφονται, τόνισε χαρακτηριατικά: «Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί».

Εξηγώντας πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα, το οποίο, όπως είπε, θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και μετά, ο κ. Παπαστεργίου είπε πως «σκοπός είναι όταν γίνεται μια παράβαση να πηγαίνει άμεσα στον παραβάτη».

Το σύστημα μέσω των καμερών, θα συλλέγει όλα τα δεδομένα, θα κάνει την ψηφιακή βεβαίωση των παραβάσεων, θα επιδίδει την κλήση ψηφιακά μέσω της θυρίδας στο gov.gr. Το σύστημα επίσης θα μπορεί να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος.

«Από την ώρα που είστε εγγεγραμμένοι στο εθνικό μητρώο επικοινωνίας θα έρχεται ένα SMS ότι ελέγχεστε για παράβαση και την ίδια ώρα το υλικό – φωτογραφίες και βίντεο – θα πηγαίνει στην ΕΛΑΣ όπου ένας αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Χαρδαλιάς: Οι κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο

«Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας» είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια Αττικής.

Όπως εξήγησε «σε πρώτη φάση θα καταγράφουν την παράβαση του κόκκινο σηματοδότη, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής».

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Για το λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στο δρόμο θεωρούνταν δεδομένη».

Πού θα τοποθετηθούν οι κάμερες

Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοϊδη, τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:

  1. Η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας
  2. Τα κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.

«Από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στόχος ήταν η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας. Έχει γίνει μια προσπάθεια, προσφάτως μπήκαν 200 αστυνομικοί στην Τροχαία, έγινε η καλύτερη επιλογή των διοικητών τμημάτων τροχαίας, καθημερινά χρησιμοποιούνται δίκυκλα που προστέθηκαν στη διαχείριση της κυκλοφορίας για ευελιξία, αξιοποιούνται κάθε μέρα drones, έχει εμπλακεί η ΔΙΑΣ και η Άμεση Δράση και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου» είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης

«Φιλοδοξούμε να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων», δήλωσε ο Παύλος Μαρινάκης, ανοίγοντας την παρουσίαση.

Σταϊκούρας: Δημιουργείται Υπηρεσία Τελών Διαχείρισης Οδικών Υποδομών

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το σχέδιο, ανέφερε ότι «η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας».

Όπως είπε «εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων».

Δρομολογείται, επίσης, η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε, την δημιουργία της Υπηρεσίας Τελών Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, η διαχείριση και η επιβολή των προστίμων θα γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ το νέο πλαίσιο προβλέπει, επίσης, την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:

  • Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • Παράνομη χρήση ΛΕΑ
  • Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση
  • Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικά τα «μπόνους δόμησης» του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), και δικαιώνει πλήρως τη στάση του Δήμου Χαλανδρίου και όλων των άλλων Δήμων…

Η Αγία Παρασκευή ψήφισε την μεγαλύτερη αύξηση τελών στην ιστορία του Δήμου, λέει ο Γιάννης Σταθόπουλος επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης ΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ο οποίος με ανακοίνωσή του λέει…

Θέτοντας τα θεμέλια για έναν ολοκληρωμένο «Ψηφιακό Δήμο», που θα βελτιώνει σημαντικά τις υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις εσωτερικές λειτουργίες του, ο Δήμος Ελληνικού Αργυρούπολης εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027»,…