Ο «φρικιαστικός» πίνακας με τον αποκεφαλισμό – Βρέθηκε σε μια σοφίτα και πιστεύεται ότι ανήκει στον Καραβάτζιο

Ο «φρικιαστικός» πίνακας με τον αποκεφαλισμό – Βρέθηκε σε μια σοφίτα και πιστεύεται ότι ανήκει στον Καραβάτζιο

Ο «φρικιαστικός» πίνακας με τον αποκεφαλισμό – Βρέθηκε σε μια σοφίτα και πιστεύεται ότι ανήκει στον Καραβάτζιο

|||

«Η Ιουδίθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη». Είναι το θέμα ενός πίνακα του Καραβάτζιο, που ανακαλύφθηκε το 2016 και η αξία του αγγίζει τα 136 εκατομμύρια δολάρια.

Στην Παλαιά Διαθήκη, η Ιουδίθ αναφέρεται ως μια Ιουδαία χήρα, η οποία με την πίστη της στον Θεό εμψυχώνει τους πολιορκημένους συμπατριώτες της και σκοτώνει τον αρχηγό των Ασσυρίων Ολοφέρνη, με αποτέλεσμα οι Ασσύριοι να τραπούν σε φυγή και να σώσει τον λαό της.

Ο συγκεκριμένος πίνακας βρέθηκε το 2014 τυχαία σε μια σοφίτα ενός σπιτιού στην Τουλούζη, όταν οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να ανοίξουν το σφραγισμένο δωμάτιο για να το επισκευάσουν, καθώς υπήρχε διαρροή. Μόλις μπήκαν στο δωμάτιο, έμειναν άφωνοι με το θέαμα που αντίκρισαν. Ένας μεγάλος μπαρόκ πίνακας, ο οποίος απεικόνιζε μια φρικιαστική σκηνή. Η οικογένεια κάλεσε ένα φίλο τους δημοπράτη, ο οποίος, αφού το καθάρισε, ενημέρωσε τον εμπειρογνώμονα, Ερίκ Τουρκέν, ο οποίος διαπίστωσε ότι είχε φιλοτεχνηθεί πριν από 400 χρόνια.

Είχε μεταφερθεί στη γαλλική πόλη από έναν αξιωματικό του Ναπολέοντα και βρισκόταν στη σοφίτα για περισσότερα από 150 χρόνια. 

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, χρονολογείται μεταξύ 1600-1610 και ο καλλιτέχνης που τον είχε φιλοτεχνήσει ήταν ο Καραβάτζιο, καθώς το φως, η ενέργεια, η τεχνική και το άγριο θέαμα ταίριαζαν στο μεγάλο Ιταλό ζωγράφο.

Ωστόσο, δύο μελετητές έργων τέχνης συμπέραναν ότι μπορεί να ανήκε σε έναν Φλαμανδό ζωγράφο, τον Λουί Φρινσον, ο οποίος έζησε την ίδια περίοδο με τον Καραβάτζιο και είχε το ίδιο στυλ ζωγραφικής. Μάλιστα, είχε αντιγράψει μια σειρά από έργα του Καταβάτζιο, οπότε θεώρησαν πιθανό να ήταν δικός του πίνακας. 

Σημειώνεται ότι ο Ιταλός ζωγράφος είχε αποτυπώσει ήδη μια φορά τον αποκεφαλισμό του Ολοφέρνη και πολλοί φιλοτέχνες θεώρησαν ότι αυτή ήταν μια διαφορετική εκδοχή του έργου.

Το μόνο σίγουρο είναι πως δημιουργήθηκε την εποχή που έζησε ο ζωγράφος.

Η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα παρέμενε σε γαλλικό έδαφος, μέχρι να μελετηθεί και απαγόρευσε την έξοδο του πίνακα από τη χώρα.

Μηχανή του Χρόνου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Πεντέλης προχωράει στον δρόμο της αντιπλημμυρικής προστασίας και της περιβαλλοντικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το κράτος, αλλά και το θεσμικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων για…

Χθες, Τρίτη 12 Νοεμβρίου, ο Δήμος Σαρωνικού έκανε ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, υπογράφοντας τη σύμβαση για την ενεργειακή αναβάθμιση δύο σχολείων και ενός κοινοτικού κτίσματος του Δήμου…