Κοροναϊός: Προβληματίζει η αύξηση των κρουσμάτων σε σχολεία – 400 τα κλειστά τμήματα σε όλη τη χώρα

Κοροναϊός: Προβληματίζει η αύξηση των κρουσμάτων σε σχολεία – 400 τα κλειστά τμήματα σε όλη τη χώρα

Κοροναϊός: Προβληματίζει η αύξηση των κρουσμάτων σε σχολεία – 400 τα κλειστά τμήματα σε όλη τη χώρα

||

Προβληματισμό προκαλεί η αύξηση των κρουσμάτων κοροναϊού στα σχολεία που ως το βράδυ της Δευτέρας είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν 400 τμήματα και σχολικά συγκροτήματα σε όλη την Ελλάδα.

Στην Αττική τρία σχολικά συγκροτήματα έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, ενώ 50 σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) στον δήμο Αθηναίων διέκοψαν τα μαθήματα εξαιτίας κρουσμάτων.

Από τα 400 σχολεία, τα 40 βρίσκονται σε πλήρη αναστολή λειτουργίας (ποσοστό 0,2969%) και τα υπόλοιπα σε μερική αναστολή (0,3915%) λόγω περιστατικών λοιμώξεων Covid-19 που εντοπίστηκαν σε τμήματα ανάμεσα σε μαθητές.

Περισσότερο από τον συνολικό αριθμό των κρουσμάτων προβληματίζει η αύξηση αυτών, σε συνδυασμό με τη μείωση των εβδομαδιαίων self test στους μαθητές, από δύο σε ένα. Την περασμένη Δευτέρα (10/5) όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης άνοιξαν με λιγότερα από 10 σχολεία σε αναστολή τμημάτων σε όλη την επικράτεια. Ωστόσο στη συνέχει συνέβη το εξής: Την Τετάρτη (12/5) 27 σχολεία και τμήματα μπήκαν σε αναστολή, την Πέμπτη (13/5) 119 σχολεία, και χθες Δευτέρα (17/5) 400 σχολεία συνολικά είχαν διακόψει τη λειτουργία τους. 

Πότε και πως κλείνουν τμήματα και σχολεία

Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας τμημάτων μιας σχολικής μονάδας ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας λαμβάνεται μετά από την ενημέρωση του διευθυντή του σχολείου που εντοπίστηκε το κρούσμα ή τα κρούσματα:

α) από τον Διευθυντή της οικείας Α’ βάθμιας και Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,

β) από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Για τη σχετική απόφαση λαμβάνονται υπόψη: το πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων του ΕΟΔΥ, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση των παραπάνω φορέων, ώστε να ληφθεί η απόφαση. 

Ποιες θεωρούνται στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος

-Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).

-Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά (τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων, ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα κοροναϊού κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του.

-Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.

-Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

-Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).

-Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο 

Εξαδάκτυλος: «Η Επιτροπή εισηγήθηκε δύο self test την εβδομάδα»

Τη διαφωνία του για τη μείωση των εβδομαδιαίων self test εξέφρασε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, Θανάσης Εξαδάκτυλος, ο οποίος τόνισε ότι η Επιτροπή είχε εισηγηθεί να γίνονται δυο self test την εβδομάδα και όχι ένα, όπως ισχύει από τη Δευτέρα 17/5 για όλους τους μαθητές.

«Η δική μας απόφαση ήταν για δύο τεστ την εβδομάδα. Αρχικά μάλιστα λέγαμε για ένα self test και ένα rapid. Όσα περισσότερα τεστ κάνουμε, τόσο καλύτερα», είπε μιλώντας στον Antenna.

 

in.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Με το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης ΤΑΠ-ΔΦ-ΔΤ, θα δημιουργηθεί ένας κόμβος μέσω του οποίου θα γίνεται η διαχείριση των δεδομένων, χωρίς ενδιάμεσα συστήματα είπε ο Δ. Παπαστεργίου. Επίσης, αλλάζουν τα…

«Με επικοινωνιακά τρικ μιας ανεπαρκέστατης διοίκησης δεν λύνονται τα προβλήματα του δήμου Ραφήνας-Πικερμίου.Το ψέμα έχει γίνει πρώτη φύση της κα Τσεβά και καταβαραθρώνει καθημερινά τον δήμο μας.Τα πράγματα είναι απλά.…

Η Δήμητρα Τσεβά τολμά να μιλήσει για «φθηνή αντιπολίτευση». Μέσα στο θυμό της παραγνωρίζει ότι τόσο εκείνη, όσο και ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας κ. Ζαφειρόπουλος, δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις…