Η Πέτη Πέρκα στον Flash Θεσσαλονίκης : Όταν ο λαϊκός παράγοντας επεμβαίνει και βγαίνει στους δρόμους, υπάρχει ελπίδα»

Η Πέτη Πέρκα στον Flash Θεσσαλονίκης : Όταν ο λαϊκός παράγοντας επεμβαίνει και βγαίνει στους δρόμους, υπάρχει ελπίδα»

Η Πέτη Πέρκα στον Flash Θεσσαλονίκης : Όταν ο λαϊκός παράγοντας επεμβαίνει και βγαίνει στους δρόμους, υπάρχει ελπίδα»

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο πρόσφατο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τη Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να σχολιάζει αρχικά τις διαδηλώσεις σε διάφορες πόλεις της χώρας. «Θεωρώ ότι είναι πολύ καλή η αντίδραση του κόσμου. Η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι ένα πολύ θετικό σημάδι για την επόμενη μέρα αυτής της χώρας, γιατί η ιστορία με τους σιδηροδρόμους είναι πολύ παλιά και πολύ δύσκολη. Βλέπουμε ότι μετά το τραγικό συμβάν ενεργοποιείται ο κάθε πολίτης και αναλαμβάνει κι έναν ρόλο, αρχίζει να σκέφτεται τι φταίει και ότι δε μας αξίζει να είναι τόσο ‘φτηνή’ η ζωή σ’ αυτή τη χώρα. Είναι πάντα καλό και να μην το φοβόμαστε ποτέ, όταν ο λαϊκός παράγοντας βγαίνει στους δρόμους και διαμαρτύρεται, είτε σιωπηλά, είτε δείχνει την αγανάκτησή του, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι έτσι ακριβώς μπορεί να αλλάξουμε τα πράγματα».

Συνεχίζοντας με το θέμα των «ευθυνών», που κυριαρχεί στο δημόσιο λόγο, ήταν κατηγορηματική: «Όταν μιλάς για διαχρονικές ευθύνες, όπως κάνει η κυβέρνηση, ότι δηλαδή φταίμε όλοι, όπως ‘μαζί τα φάγαμε’, είναι διάχυση της ευθύνης, με αποτέλεσμα να μην την έχει κανείς. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια σοβαρή κουβέντα, γιατί υπάρχει και η επόμενη μέρα. Η θλίψη όλης της κοινωνίας, δεν είναι μόνο δική μου, δική σας, έχουμε ένα συλλογικό πένθος, το οποίο μετατρέπεται σε οργή. Και πραγματικά δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν νέα παιδιά αλλά και μεγαλύτεροι άνθρωποι, εν καιρώ ειρήνης, σε ένα τρένο και να σκοτώνονται μ’ αυτό τον τρόπο, μετωπική σύγκρουση τρένων ιστορικά δεν έχουμε ξαναδεί στη χώρα μας.

Το λέω μετ’ επιτάσσεως, μάλιστα έχω δεχτεί και κριτική γι’ αυτό, πως ό,τι καλύτερο μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το έκανε. Στο δημόσιο λόγο θα βγουν σιγά σιγά όλα τα στοιχεία. Το παλιό πολιτικό σύστημα που έβαλε τη χώρα στα μνημόνια, όπου με την κατάρρευση της οικονομίας, κατέρρευσαν και οι υποδομές, διέλυσε και το σιδηρόδρομο. Εμείς, όταν το 2015 αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, βρήκαμε μηδέν τηλεδιοίκηση-ETCS και μηδέν σηματοδότηση. Βρήκαμε επίσης μια σύμβαση για τη σηματοδότηση, υπογεγραμμένη από το 2014, η οποία ήταν πολύ προβληματική. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.), με το πόρισμά της και το πρόστιμο που επέβαλε στην ΕΡΓΟΣΕ. Παρ’ όλες τις δυσκολίες, καταφέραμε να φτάσουμε το έργο σε επίπεδο ολοκλήρωσης 68% και εξασφαλίσαμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο την έγκριση για υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης.

Επομένως, η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, από τον Οκτώβριο του 2019 που ανέλαβε, είχε να υπογράψει τη σύμβαση και να ολοκληρώσει το έργο. Η σύμβαση αυτή τελικά υπεγράφη το Μάιο του 2021, δηλαδή με μια ανεξήγητη καθυστέρηση δύο χρόνων. Έστω κι έτσι όμως, το έργο δεν προχώρησε καθόλου. Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 74%, οπότε, αφού εμείς παραδώσαμε 68%, μέσα σε 4 χρόνια, το έργο προχώρησε μόλις 6%.

Για να επανέλθω στη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τη μηδενική σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στη γραμμή και συγχρόνως με την προβληματική σύμβαση, αμέσως έγινε αντιληπτό ότι πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, έως ότου ολοκληρωθούν αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία πραγματικά μπορούν να αποτρέψουν ένα ατύχημα. Και οι δικλείδες ασφαλείας μπήκαν, φυσικά με το ελάχιστο προσωπικό που υπήρχε και επαναφορά προσωπικού που είχε μεταταχθεί. Γιατί να μη ξεχνάμε ότι το 2011 είχε φύγει με μετατάξεις μεγάλο μέρος του εξειδικευμένου προσωπικού – μηχανοδηγοί, σταθμάρχες και διάφορες ειδικότητες σιδηροδρομικών εργάζονταν πλέον σε θέσεις άσχετες με το αντικείμενό τους, πχ στα μουσεία ως φύλακες.

Και για να το πιάσω ανάποδα: Ποιος έβαλε έναν σταθμάρχη, χωρίς καμία εμπειρία και μόνο του στο σταθμό της Λάρισας; Γιατί δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, που λειτουργούσε μέχρι το 2019, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ίδιου του ΟΣΕ; Γιατί δεν υπήρχε το δευτεροβάθμιο όργανο στα κεντρικά στην Αθήνα, που κι αυτό λειτουργούσε μέχρι το 2019; Αυτές είναι δικλείδες ασφαλείας».

Σε ερώτημα του δημοσιογράφου, γιατί, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε μια τέτοια κατάσταση, δεν το κατήγγειλε δημόσια και γιατί τελικά ο κόσμος μέχρι το δυστύχημα δεν γνώριζε την κατάσταση στο σιδηρόδρομο, η κα Πέρκα απάντησε δηκτικά: «60 κοινοβουλευτικές ερωτήσεις κάναμε για το θέμα σ’ αυτή τη θητεία της ΝΔ. Μάλιστα, τον Αύγουστο του 2020, με δική μου πρωτοβουλία κατατέθηκε ερώτηση με αφορμή ένα άλλο ατύχημα, στη γραμμή Κιάτο-Αίγιο, όπου γινόταν σαφές το πρόβλημα ασφάλειας λόγω έλλειψης των ηλεκτρονικών συστημάτων στη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, μεταξύ άλλων αναφερόμασταν και στα Τέμπη. Όμως ποιος ασχολήθηκε; Ποιος δημοσιογράφος και ποιο μέσο ανέδειξε τα τρία εξώδικα των μηχανοδηγών; Θέλω να πω ότι υπήρχαν πολλές προειδοποιήσεις, αλλά δυστυχώς στην επικαιρότητα πάντα επικρατεί η ‘ατάκα’, επικρατούν τα έργα βιτρίνας, τα οποία φέρνουν ψηφους και έχουν άμεσο αποτέλεσμα στο εκλογικό σώμα».

Σε σχέση με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε από τον Πρωθυπουργό, υπό τον νέο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, η Βουλευτής Φλώρινας, εξέφρασε ξεκάθαρα τη διαφωνία της. «Κατ’ αρχήν διαφωνούμε με τη σύσταση, δηλαδή η κυβέρνηση που είναι ελεγχόμενη, επιλέγει την επιτροπή που θα την ελέγξει. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά. Επίσης, υποτίθεται ότι τον Ιανουάριο του 2023 – και το έχω αναδείξει κι αυτό κοινοβουλευτικά – συστάθηκε ένας Οργανισμός για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών και αεροπορικών ατυχημάτων. Τι απέγινε αυτός; Βέβαια εμείς δε συμφωνούσαμε με σύσταση Οργανισμού και τονίσαμε στη Βουλή ότι έπρεπε να συσταθεί Ανεξάρτητη Αρχή. Τα ελεγκτικά όργανα δεν πρέπει να έχουν καμιά σχέση με κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση, δεν εννοώ τα άτομα ως ιδιότητα αλλά οι θεσμοί πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα.

Με την ευκαιρία, να αναφερθώ και στην επίσκεψη της Επιτροπής LIBE στη χώρα μας πριν λίγες μέρες, της οποίας το πόρισμα για την κυβέρνηση είναι καταπέλτης. Μάλιστα, κατά τη συνέντευξη τύπου, τα μέλη της Επιτροπής ανέφεραν ότι στις προσκλήσεις τους για να συζητήσουν με την κυβέρνηση έλαβαν αρνητική απάντηση, με την αιτιολογία ότι είμαστε σε προεκλογική περίοδο. Μα σοβαρά τώρα; Δηλαδή, δεν μπορούν να δουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η χώρα μας ελέγχεται για το κράτος δικαίου, αλλά μπορεί η ΔΕΗ να αγοράζει την ΕΝΕL στη Ρουμανία; Μπορεί να συζητούνται νομοσχέδια στη Βουλή και να μην σταματούν ούτε για λίγη ώρα, όταν γίνονται οι διαδηλώσεις του κόσμου γι’ αυτό το τραγικό δυστύχημα; Αυτά δεν είναι επαρκείς εξηγήσεις».

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου, για το λόγο που ο κ. Σπίρτζης δεν έχει τοποθετηθεί σχετικά μετά το δυστύχημα, η κα Πέρκα ενημέρωσε το δημοσιογράφο ότι την ίδια μέρα, ο πρώην Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών θα δώσει συνέντευξη στο ΣΚΑΪ. Σχολίασε όμως παράλληλα ότι Τομεάρχης στις μεταφορές είναι ο Νίκος Παππάς, ο οποίος έχει βγει στο δημόσιο λόγο, όπως επίσης και η ίδια, που διατέλεσε Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών το διάστημα Ιούλιος 2019-Σεπτέμβριος 2020. «Δε θεωρείτε όμως ότι ο κ. Σπίρτζης για να τοποθετηθεί, θα έπρεπε πρώτα να ακούσει τον κ. Καραμανλή, ο οποίος δεν έχει μιλήσει, τι έγινε, παραιτήθηκε και τελείωσε; Εν πάση περιπτώσει, την Πέμπτη είχαμε τη συνέντευξη του κ. Γεραπετρίτη, φαντάζομαι ο κ. Σπίρτζης θα απαντήσει σημείο προς σημείο σ’ αυτή τη συνέντευξη».

Στο αίτημα του δημοσιογράφου για ένα σχόλιο σχετικά με τις δύο δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν τις προηγούμενες μέρες, η Βουλευτής Φλώρινας σημείωσε τα εξής: «Κατ’ αρχήν διαφωνώ με τη διενέργεια δημοσκοπήσεων την παρούσα χρονική στιγμή, το θεωρώ εξωφρενικό κάποιος να μετράει σήμερα την κοινή γνώμη μέσα σ’ αυτή τη θλίψη και την οργή. Βεβαίως αποτυπώνουν μία αντίδραση της στιγμής, πιστεύω ότι σε λίγες μέρες κι όσο περνάει ο καιρός, θα έχουμε άλλα αποτελέσματα. Είπαμε, όταν η κοινωνία γίνεται ενεργή, βλέπει την αλήθεια και ακούει, προσέχει, παρακολουθεί, οπότε θα έχουμε τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, και τώρα βλέπουμε μια πτώση της ΝΔ, όπως ήταν λογικό άλλωστε, εγώ τη θεωρώ και μικρή».

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με ένα σύντομο σχόλιο για το αν υπάρχει ενδεχόμενο συνεργασίας με το κόμμα της Ελληνικής Λύσης, με αφορμή σχετική δήλωση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σταύρου Αραχωβίτη, με την κα Πέρκα να είναι κατηγορηματική: «Δεν το συζητάω καν, εννοείται όταν μιλάμε για προοδευτική διακυβέρνηση, το εννοούμε με όλη την έννοια του όρου. Σε καμία περίπτωση δεν είναι η Ελληνική Λύση και ο κ. Βελόπουλος σ’ αυτό το στρατόπεδο. Χωρίς να έχω ακούσει ολόκληρες τις δηλώσεις του κ. Αραχωβίτη, φαντάζομαι πως ήταν ένα λεκτικό σφάλμα, το οποίο διορθώθηκε».

Ακούστε εδώ το ηχητικό: https://youtu.be/KwalvJ6hytA

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

https://youtu.be/byOBFDsMS64 Τι είναι η κλιματική ουδετερότητα και η δίκαιη μετάβαση; Πως συνδέεται η Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία με την Δίκαιη Μετάβαση; Οι Ελληνικές περιοχές προς την δίκαιη μετάβαση (Δυτ. Μακεδονία και Πελοπόννησος). Η πορεία …

https://www.youtube.com/watch?v=kd6Pc5mv0Ys Τι είναι κλιματική αλλαγή και ποια η διαφορά όταν μιλάμε για κλιματική κρίση; Ποια είναι η εικόνα στις πόλεις μας και πώς θα φτάσουμε στις Κλιματικά ουδέτερες πόλεις; Ποιες…

https://youtu.be/LTP5esataPY Λίγο πριν πέσει η αυλαία της προεκλογικής περιόδου για τις Ευρωεκλογές, ο πρώην Υπουργός και σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα υγείας -την περίοδο της πανδημίας- Βασίλης Κοντοζαμάνης παραχώρησε συνέντευξη…