
Επέκταση του εκπαιδευτικού προγράμματος 3ο Κουδούνι Όπερα
Μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς παρουσίας στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα 3ο Κουδούνι Όπερα, το οποίο υλοποιείται από τις Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Δράσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) με τη διαρκή υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς, επεκτείνεται για πρώτη φορά εκτός Αθηνών, φτάνοντας στη Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας της Τράπεζας και συγκεκριμένα στον πυλώνα που περιλαμβάνει δράσεις για τη Νέα Γενιά, με στόχο την ισότιμη πρόσβαση των νέων στην Τέχνη και τον Πολιτισμό.
Μουσικό θέατρο και δημιουργική έκφραση
Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση προσφέρει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον συναρπαστικό κόσμο του μουσικού θεάτρου μέσω μιας μοναδικής εμπειρίας συνεργασίας, δημιουργίας και καλλιτεχνικής έκφρασης. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με σύγχρονες πρακτικές του μουσικού θεάτρου, καθοδηγούμενοι βήμα προς βήμα στη διαδικασία δημιουργίας και στην εμπειρία μιας ολοκληρωμένης μουσικοθεατρικής παράστασης.
Συνεργασίες και θεατρικά έργα
Στη Θεσσαλονίκη, το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Το έργο που παρουσιάζεται φέρει τον τίτλο «Ταξίδι στη Χώρα των Άσχημων» και εστιάζει στη συμπερίληψη και την αρμονική συνύπαρξη, προάγοντας την αποδοχή και την εκτίμηση της διαφορετικότητας. Στα Ιωάννινα, το πρόγραμμα συνεργάζεται με τον Δήμο Ιωαννιτών, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο του μουσικού θεάτρου μέσα από το έργο «Ο Γάτος», που βασίζεται σε παραμύθι από την Ανατολική Θράκη. Οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν ενεργά, δημιουργώντας τη δική τους εκδοχή της ιστορίας μέσω της μουσικής και της κίνησης.
Η επέκταση αυτής της εκπαιδευτικής δράσης στην ελληνική περιφέρεια προσθέτει αξία στο πρόγραμμα EQUALL της Τράπεζας Πειραιώς, το οποίο στοχεύει στη δημιουργία ίσων ευκαιριών και προσβάσεων στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό, χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις.