Την Δευτέρα 25 Μαϊου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα παρθούν οι τελικές και οριστικές αποφάσεις για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων όλης της χώρας, σύμφωνα με τα λεγόμενα του εκπροσώπου του υπουργείου Υγείας για τον νέο κορονοϊό, Σωτήρη Τσιόδρα.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η πλάστιγγα γέρνει προς το άνοιγμα καθώς ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας επιχειρηματολόγησε υπέρ αυτού.
Ο κ. Τσιόδρας, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση της Τρίτης 19 Μαϊου, σημείωσε αρχικά πως υπήρξε επιδημιολογικό όφελος από τη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.
Στη συνέχεια, ο λοιμωξιολόγος ανέφερε παραδείγματα πρακτικής για τα σχολεία, άλλων χωρών, όπως στη Δανία όπου τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά είναι ανοιχτά περίπου ένα μήνα.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας ανέφερε πως αναγνωρίζει την αγωνία των γονέων, ωστόσο τόνισε πως υπάρχουν και εκείνοι οι γονείς που δεν μπορούν να επιστρέψουν στην εργασία τους όσο τα σχολεία είναι κλειστά.
«Πέραν των επιστημονικών δεδομένων πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη κοινωνικές και οικονομικές παραμέτρους» είπε για το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Τσιόδρας, εξηγώντας πως η επιστήμη δεν είναι ντετερμινιστική, «δεν έχει καταλήξει σε συμπεράσματα της τάξης του 100% για την ασφάλεια των παιδιών».
Υπέρ του ανοίγματος των σχολείων ο Σωτήρης Τσιόδρας
«Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά τα παιδιά μας», είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας.
Αναφορικά με τα σχολεία, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς σημείωσε πως η κυβέρνηση θα επανεξετάσει το ζήτημα του ανοίγματος των Δημοτικών τις επόμενες ημέρες.
Τα 4 σημεία υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών σχολείων
«Να γνωρίζετε καλά, μπορώ να το διαβεβαιώσω κάποια από τα επιχειρήματα θα μπορούσαν να αφορούν και άλλες κοινές ιώσεις, όπως η γρίπη» είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας, αναφορικά με απόψεις επιστημόνων που εκφράζουν επιφυλάξεις αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων.
Όπως είπε ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων:
- Η Κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες.
- Κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, γνώση που δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί. Η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε τα μαθήματα.
- Σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Έχουμε παιδιά στα σπίτια που εδώ και εβδομάδες δεν έχουν επαφή με φίλους τους.
- Οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς.
Για τα σχολεία ο κ.Τσιόδρας είπε ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις. «Δεν υπάρχουν απόλυτα επιστημονικά δεδομένα ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν κίνδυνο με την επιστροφή τους στο σχολείο.
Τα δεδομένα που υπάρχουν δεν αποτελούν εγγύηση ότι θα πάει το παιδί στο σχολείο και δεν θα νοσήσει- υπάρχουν και παιδιά που νοσούν σοβαρά. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να συμβεί, αλλά ότι είναι σπάνιο. Ακούγονται διαφορετικές τοποθετήσεις που μπερδεύουν τους ανθρώπους.
Δεν υπάρχει εγγύηση 100% για την επιστροφή στην τάξη, ειδικά για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς. Το άνοιγμα παραμένει σύνθετο δίλημμα.
Η δεδομένη στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα παιδιά στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Τα παιδιά ήδη παίζουν μαζί στις γειτονιές», κατέληξε ο κ. Τσιόδρας.