Τέμπη: Το ντοκουμέντο που «δείχνει» εύφλεκτο υγρό – Τι περιλαμβάνει η έκθεση – κόλαφος

Τέμπη: Το ντοκουμέντο που «δείχνει» εύφλεκτο υγρό – Τι περιλαμβάνει η έκθεση – κόλαφος

Τέμπη: Το ντοκουμέντο που «δείχνει» εύφλεκτο υγρό – Τι περιλαμβάνει η έκθεση – κόλαφος

Τα συμπεράσματα των ειδικών ερευνητών που ανέλυσαν καρέ – καρέ τις εικόνες στα πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση της εμπορικής με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Η μεγάλη πυρκαγιά στο κυλικείο του Intercity 62 και ο άθικτος μετασχηματιστής.

Τα νέα στοιχεία των επιστημόνων για την παρουσία εύφλεκτων υγρών και για την πυρόσφαιρα της έκρηξης.

Τι περιλαμβάνει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που θα δοθεί στη δημοσιότητα στις 27 Φεβρουαρίου, για τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στη φονική σύγκρουση.

Τι επικαλείται ο δικηγόρος της εταιρείας που φυλάσσει τις εγκαταστάσεις του

Tο ρολόι έδειχνε 11:23. Είχαν περάσει μόλις 120 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που το Intercity 62 είχε συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο, το οποίο κατευθυνόταν προς την Αθήνα.

Στη φωτογραφία ντοκουμέντο που φέρνει στο φως η Realnews, φαίνεται πως εκείνη τη στιγμή το δεύτερο βαγόνι του επιβατικού τρένου έχει ήδη τυλιχτεί στις φλόγες.

Πρόκειται για το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο και στο οποίο, σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων, έχασαν τη ζωή τους 27 από τα 57 θύματα της τραγωδίας.

Την ίδια στιγμή, ο μετασχηματιστής του Intercity, ο οποίος περιέχει τα -περιβόητα πλέον- έλαια σιλικόνης, παραμένει σχεδόν άθικτος! Για την ακρίβεια, ο μετασχηματιστής είχε υποστεί μία μικρή ρωγμή από τη σύγκρουση, η οποία δεν προκάλεσε παρά ελάχιστη διαρροή ελαίων.

Το σημαντικό, όμως, είναι ότι, ενώ το δεύτερο βαγόνι έχει αναφλεγεί, λίγο μετά τη σύγκρουση, ο μετασχηματιστής παραμένει ανεπηρέαστος από τις φλόγες.

Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τους ειδικούς που την επεξεργάστηκαν με τη χρήση ΑΙ, είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι οι εκρήξεις που ακολούθησαν τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκαν όχι από τα έλαια σιλικόνης, αλλά από κάποιο άλλο εύφλεκτο φορτίο, το οποίο δεν είχε ποτέ δηλωθεί.

Η φωτογραφία, τραβηγμένη μόλις δύο λεπτά μετά τη φονική σύγκρουση, περιλαμβάνεται στη δικογραφία που έχουν στα χέρια τους οι δικαστικές Αρχές, οι οποίες ερευνούν τις ευθύνες της τραγωδίας.

Παράλληλα, η ίδια εικόνα αναμένεται να συμπεριληφθεί και στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα αίτια του φονικού δυστυχήματος.Καιγόταν 12 ώρες, οπως αποκάλυψε την περασμένη Κυριακή η «R», το κλιμάκιο των επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Γάνδης, το οποίο διερευνά τα αίτια της έκρηξης, οδηγείται στο συμπέρασμα ότι το εμπορικό τρένο μετέφερε από 3,5 έως και 4 τόνους πτητικών υδρογονανθράκων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτά τα εύφλεκτα υγρά βρίσκονταν στο πρώτο βαγόνι, ενώ συμπεραίνουν ότι πιθανόν αφορούσαν ξυλόλιο και τολουόλιο, δηλαδή ουσίες που χρησιμοποιούνται και για νοθεία καυσίμων.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι αυτές οι ουσίες ήταν τοποθετημένες σε δεξαμενή διαστάσεων 2 μ. επί 2 μ. επί 1 μ. Ενα νέο στοιχείο που αποκαλύπτει η «R» είναι ότι, ως αποτέλεσμα της έκρηξης, στο βαγόνι-εστιατόριο του Intercity προκλήθηκε φωτιά, η οποία μαινόταν συνολικά επί 12 ολόκληρες ώρες!

Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης δεν είναι το μόνο ίδρυμα του εξωτερικού που έχει αναλάβει να εξηγήσει την πρόκληση των εκρήξεων αλλά και την εξάπλωση της φωτιάς, η οποία από την Πυροσβεστική έχει χαρακτηριστεί ως «μη αναμενόμενη και μη φυσιολογική».

Στις έρευνες λαμβάνει μέρος και ένα εξειδικευμένο ινστιτούτο στη Γερμανία, που έχει αναλάβει να αξιολογήσει τη συμπεριφορά των καθισμάτων του επιβατικού τρένου.

Στην ουσία, αυτό που διερευνάται είναι αν τα καθίσματα συνέβαλαν στην εξάπλωση της φωτιάς, κάτι που αν ισχύσει, θα σημάνει την ανάδειξη επιπρόσθετων ευθυνών από την πλευρά της ιδιοκτήτριας εταιρείας. Και αυτό διότι, σύμφωνα με τους κανονισμούς, η ιδιοκτήτρια εταιρεία πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να προχωρά σε προβλεπόμενες ενέργειες για τη συντήρηση των καθισμάτων, ώστε σε περίπτωση φωτιάς αυτά να μην ευνοούν την εξάπλωσή της.

Στην περίπτωση των Τεμπών, οι διερευνητές έχουν συμπεράνει πως τουλάχιστον το δεύτερο βαγόνι-εστιατόριο δύο λεπτά μετά τη σύγκρουση είχε ήδη τυλιχτεί στις φλόγες και ότι η φωτιά μαινόταν επί 12 ώρες, κάτι που σημαίνει ότι δεν συνάντησε αντίσταση.

Το αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος ήταν τραγικό. Από τους 27 θανάτους που έχουν καταγραφεί στο δεύτερο βαγόνι, αρκετοί προκλήθηκαν από αυτήν τη φωτιά, όπως έχουν επισημάνει σε διαφορετικές πραγματογνωμοσύνες οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων.

«Ανατομία» της έκρηξης

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης και οι Ελληνες διερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, για να αποδείξουν το ενδεχόμενο η έκρηξη να προκλήθηκε από ένα αδήλωτο φορτίο με εύφλεκτα υλικά, προχώρησαν σε μια πραγματική «ανατομία» της. Ερευνώντας τα υπάρχοντα βίντεο, με ακρίβεια κλασμάτων δευτερολέπτων, διαπίστωσαν πως οι εκρήξεις προκλήθηκαν από πτητικούς υδρογονάνθρακες, βάσει και της μορφής της πυρόσφαιρας.

Σε εικόνες, που επίσης αναμένεται να περιλαμβάνονται στα τελικά πορίσματα, φαίνεται πως 1,6 δευτερόλεπτα μετά την πρώτη έκρηξη, η πυρόσφαιρα έχει διάμετρο 42 μέτρων.

Οι εκρήξεις διαρκούν λίγο περισσότερο από 8 δευτερόλεπτα και έπειτα η πυρόσφαιρα αρχίζει να διαλύεται. Το αποκορύφωμα των διαστάσεών της καταγράφεται στα 8,26 δευτερόλεπτα.

Εκείνη τη στιγμή, η διάμετρος της πυρόσφαιρας έχει φτάσει τα 80 μέτρα!Ακόμη, ένα επιπλέον στοιχείο που φέρεται να ενισχύει το σενάριο ύπαρξης πτητικών υδρογονανθράκων είναι το μαύρο χρώμα του καπνού που εκλύεται μετά τις εκρήξεις.

Για να εξαχθούν αυτά τα επιστημονικά συμπεράσματα, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, σε συνεργασία με τον ERA (European Railway Association), απευθύνθηκε αρχικά στο ινστιτούτο RISE της Στοκχόλμης, το οποίο είναι το πρώτο που σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαίωσε ότι οι εκρήξεις δεν οφείλονται σε έλαια σιλικόνης.

Για την ακρίβεια, το σουηδικό ινστιτούτο απεφάνθη ότι τα έλαια θα μπορούσαν να προκαλέσουν φωτιά μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως να υπήρχε μεγάλη διαρροή και θερμοκρασίες άνω των 400 βαθμών Κελσίου.

Ομως, οι δύο μετασχηματιστές του εμπορικού τρένου δεν είχαν καμία διαρροή, ενώ ο μετασχηματιστής του επιβατικού είχε μόνο μια μικρή ρωγμή, που δεν επέτρεψε ικανή εκροή ελαίων.

Επιπλέον, οι θερμοκρασίες στον χώρο δεν ξεπέρασαν τους 280 βαθμούς Κελσίου.Ακολούθως, το Πανεπιστήμιο της Πίζας εκλήθη για να πιστοποιήσει ότι η ανάλυση μέσω υπολογιστικών μεθόδων μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα για την πρόκληση της έκρηξης.

Ετσι, η έρευνα ανατέθηκε στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μέθοδο, οι επιστήμονες του οποίου έχουν οδηγηθεί στο συμπέρασμα της ύπαρξης τουλάχιστον 3,5 τόνων πτητικών υδρογονανθράκων στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Νέα βίντεο

Ο Βασίλης Καπερνάρος, δικηγόρος της εταιρείας φύλαξης του σιδηροδρομικού δικτύου, παρέδωσε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας νέα βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία. Πρόκειται για βίντεο από τρία σημεία της πορείας του τρένου, τα οποία, σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν δείχνουν την ύπαρξη δεξαμενής σε εμφανές σημείο.Δείτε το δημοσίευμα της Realnews

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ξεκινά ο Α΄ κύκλος κινητικότητας έτους 2025 και το υπουργείο Εσωτερικών με Εγκύκλιο του καλεί τους φορείς να υποβάλλουν αιτήματα για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων με μετάταξη ή την…

Ο Δήμος Βριλησσίων διοργανώνει διάλεξη πάνω σε ένα ζήτημα που απασχολεί πολύ τους γονείς στην εποχή μας, ” Την αναζήτηση της ισορροπίας μεταξύ οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής “. Η εκδήλωση…

Ο Δήμος Σαρωνικού, σε συνεργασία με τους φιλοζωικούς συλλόγους “ΕΠΑΖ” και “Μεριμνώ” διοργανώνει «Ημέρα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων», προσκαλώντας όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο…