Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι ήταν αναμφισβήτητα μια πρωτοποριακή τελετή, με λάμψη και πολλές δυσκολίες, με πρώτη και μεγαλύτερη την ασταμάτητη βροχή καθ όλη την διάρκειά της. Οι θεατές πλήρωσαν για ένα θέαμα και την συμμετοχή τους τελικά κάτω από μια καταρρακτώδη βροχή χωρίς προβλέψιμα μέτρα προστασίας και χωρίς να έχουν την δυνατότητα να έχουν έστω και μια ομπρέλα για λόγους ασφαλείας.
Το ίδιο όμως και οι VIP καλεσμένοι αλλά και οι αρχηγοί κρατών, οι οποίοι δεν είχαν παρά ένα αδιάβροχο εν μέσω κακοκαιρίας χωρίς υπόστεγο. Η Ισότητα έναντι όλων εφαρμόστηκε παντού και αυτό το μήνυμα ήθελαν να περάσουν οι Γάλλοι με κάθε τρόπο στην μεγαλειώδη φαντασμαγορική τελετή έναρξης των 33ων Ολυμπιακών Αγώνων που έγιναν στην πόλη των Γραμμάτων και των Τεχνών πρωτίστως παρά του Αθλητισμού. Και γιαυτό κατηγορήθηκαν. Οτι δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία στον αθλητισμό και τους ίδιους τους πρωταγωνιστές που είναι οι αθλητές που θα αγωνιστούν.
Η πλωτή παρέλαση των αθλητών δεν έδωσε την ευκαιρία για την ανάδειξη των αθλητών της κάθε χώρας – αλλά και του καθένα, με τις ομάδες να παραπονιούνται γιαυτό με πρώτη την Ελλάδα.
Με σαφείς αναφορές στη γαλλική ιστορία αλλά και τον γαλλικό πολιτισμό, οι διοργανωτές κατάφεραν να συνδυάσουν το χθες με το σήμερα μέσα από ένα πρωτοποριακό θέαμα με χορό, μουσική και εορταστική διάθεση, κάτι που πολλοί σχολίασαν αρνητικά καθώς ξέφευγε από την κλασσική αθλητική οργάνωση υπό το πνεύμα του Ολυμπισμού.
Η μπάντα της προεδρικής φρουράς που χόρευε και συνόδευε την ποπ τραγουδίστρια Αγιά Νακαμουρά, η DJ που ξεσήκωσε τον κόσμο με τους techno ρυθμούς της, η πασαρέλα μόδας νέων Γάλλων σχεδιαστών και ο παρκουρίστας λαμπαδηδρόμος που πηδούσε στις σκεπές εμβληματικών κτηρίων του Παρισιού, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των πολλαπλών εκδηλώσεων που παρακολούθησαν οι παρευρισκόμενοι θεατές μέσα απο οθόνες και μόνο, κάτι για το οποίο παραπονέθηκαν έντονα καθότι περίμεναν ένα σώου live.
Εντονη κριτική υπήρξε σε ό,τι αφορά τα μέτρα ασφαλείας της διοργάνωσης αλλά και την ανυπαρξία ενός εναλλακτικού σχεδίου για την αντιμετώπιση έκτακτων συνθηκών, όπως για παράδειγμα της έντονης καταιγίδας που έπληξε για ώρες το Παρίσι.
Ομως, δεν ήταν μόνο το πρωτοποριακό θέαμα που «ξένισε» αλλά οι έντονες αναφορές στην WOKE CULTURE και την διαφορετικότητα που επεκτάθηκε όμως και με προσβλητικό και προκλητικό τρόπο σε θρησκευτικά ζητήματα της χριστιανικής πίστης.
Η Σελίν Ντιόν κατά πολλούς ήταν το αποκορύφωμα της εκδήλωσης καθώς και η Ολυμπιακή Φλόγα που ταξίδεψε με τους μεγάλους αθλητές τα τελευταία 20 λεπτά για να ανάψει το αερόστατο στον γαλλικό ουρανό σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη των 33ων Ολυμπιακών Αγώνων και θα παραμείνει μέχρι την λήξη της Γαλλικής Ολυμπιάδας.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα διαρκέσουν έως και τις 11 Αυγούστου, όπου θα διαγωνιστούν συνολικά 10.500 αθλητές από 200 χώρες από όλο τον κόσμο, σε 329 αγωνίσματα.
Τι έγραψαν τα διεθνή ΜΜΕ
ΗΠΑ
Το CNNi σχολιάζει: «Ήταν βρεγμένη, παράξενη, αρκετά όμορφη αλλά σίγουρα αξέχαστη», με την Washington Post να κάνει λόγο για μια λαμπερή τελετή, σημειώνοντας ότι η τολμηρή σκέψη των διοργανωτών για πλωτή παρέλαση «έφερε ξανά λάμψη σε μια εκδήλωση που είδε τη δημοτικότητά της να μειώνεται τα τελευταία χρόνια».
Μεγάλη Βρετανία
Τα βρετανικά μέσα σχολιάζουν σκωπτικά την τελετή έναρξης. Ενδεικτικά, η Daily Mail έγραψε με πυχηαίο τίτλο «Η Φάρσα» κάνοντας παρήχηση με το όνομα της Γαλλίας στα γαλλικά και τη λέξη φάρσα (La France – la farce), υποστηρίζοντας ότι το στοίχημα του Παρισιού «απέτυχε θεαματικά» κάνοντας αναφορά στα προβλήματα που προέκυψαν με τα τρένα.
Αλλά και ο Guardian έγραψε: «Ήταν σαν να παρακολουθείς μια ατελείωτη σειρά από παράξενα εθνικιστικά πάρτι γραφείου», καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι την βραδιά έσωσε η Σελίν Ντιόν με την εκθαμβωτική της παρουσία.
Γερμανία
«Τόσο όμορφη όσο και τρελή», έγραψε η γερμανική Frankfurter Allgemeine, προσθέτοντας: «Η Γαλλία έφερε επανάσταση στην τελετή έναρξης […] Τελικά ακόμη και η βροχή ηττήθηκε».
Η Bild ενθουσιάστηκε από την επιστροφή της Σελίν Ντιόν στη σκηνή μετά από τέσσερα χρόνια, λέγοντας ότι «της αξίζει ένα χρυσό μετάλλιο για αυτή την ερμηνεία».
Ιταλία
Η La Gazzetta dello Sport έγραψε ότι η τελετή ήταν «κάτι πρωτόγνωρο, κάτι εξαιρετικό. Ένα υπέροχο σόου ή ένα μακρύ, κουραστικό θέαμα ανάλογα με την οπτική γωνία και την ευαισθησία του καθενός».
Η Corriere della Sera παρομοίασε την τελετή έναρξης με μια παράσταση σύγχρονης τέχνης, σημειώνοντας ότι «κάποιοι θεατές βαρέθηκαν, άλλοι διασκέδασαν, πολλοί βρήκαν το θέαμα απογοητευτικό».
Τέλος, η La Repubblica είπε ότι η τελετή επισκίασε τους αθλητές: «Πολλή Γαλλία, πολύ Παρίσι, πολύ λίγοι Ολυμπιακοί… Ένας καθρέφτης στον οποίο το αθάνατο Παρίσι κοίταξε μέσα του και ανακάλυψε ότι ήταν τόσο πολύ, μα πάρα πολύ μούσκεμα».
Γαλλία
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα γαλλικά ΜΜΕ εκθείασαν τη διοργάνωση και το θέαμα που προσέφερε.
Η Le Monde σε μια διθυραμβική κριτική έγραψε ότι ο σκηνοθέτης Τομά Ζολί «πέτυχε την πρόκληση του να παρουσιάσει μια καθηλωτική παράσταση σε μια πρωτεύουσα που μεταμορφώθηκε σε μια γιγαντιαία σκηνή».
Η Le Figaro, από την άλλη, σε πιο ήπιο τόνο έγραψε ότι το σόου ήταν «υπέροχο, αλλά μερικά από (τα στοιχεία της) ήταν υπερβολικά», υποστηρίζοντας ότι οι θα μπορούσαν να λείπουν εικόνες όπως εκείνη της αναπαράστασης του Μυστικού Δείπνου μπροστά από ένα ντεφιλέ σύγχρονης μόδας.