Τεχνητή νοημοσύνη και ΜΜΕ: Παρουσιάζεται ο κώδικας δεοντολογίας – Tο φαινόμενο των deep fakes

Τεχνητή νοημοσύνη και ΜΜΕ: Παρουσιάζεται ο κώδικας δεοντολογίας – Tο φαινόμενο των deep fakes

Τεχνητή νοημοσύνη και ΜΜΕ: Παρουσιάζεται ο κώδικας δεοντολογίας – Tο φαινόμενο των deep fakes

Ερωτήματα σχετικά με το πόσο η τεχνητή νοημοσύνη επιδρά στην είδηση, ποιο είναι το πλαίσιο προστασίας που μπορούμε να θέσουμε, αλλά πώς γίνεται η διαχείριση της προπαγάνδας, των fake news και των deep fakes, προκάλεσαν συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ), η οποία άλλωστε έχει ως βασικό θέμα της φέτος την τεχνητή νοημοσύνη και την επίδρασή της στην πνευματική εργασία.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επαγγελματία δημοσιογράφο »

Μιλώντας συγκεκριμένα για τον τομέα των μέσων ενημέρωσης και της δημοσιογραφίας, εμφανίστηκε καθησυχαστικός, καθώς εκτιμά ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επαγγελματία δημοσιογράφο, ενώ αντίθετα, μπορεί να γίνει σύμμαχός του. «Το γεγονός το δημιουργεί ο άνθρωπος, το δημιουργεί η κοινότητα και παράγεται μέσα στη κοινωνία. Αυτός που πρώτος θα το μεταδώσει είναι πάλι ένα κομμάτι της κοινότητας και της κοινωνίας: Είναι ο δημοσιογράφος. Βέβαια, από τη στιγμή που θα παραχθεί το άρθρο γνώμης για ένα γεγονός και μετά, χρειάζονται περισσότερες δικλίδες», είπε χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε στα «όπλα» που έχει ο χώρος των μέσων ενημέρωσης για να αντιμετωπίσει την ψηφιακή επέλαση, τα οποία είναι ο επαγγελματισμός, η δεοντολογία και η διαφάνεια.

Όσον αφορά στη διαφάνεια συγκεκριμένα, ο γ.γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης αναφέρθηκε στα μητρώα έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου που έχουν θεσπιστεί, κάνοντας -όπως τόνισε- το πεδίο απολύτως ξεκάθαρο. «Πλέον ο κάθε πολίτης μπορεί να δει για κάθε ιστοσελίδα και για κάθε εφημερίδα ποια είναι η ιδιοκτησία και ποιος ο διευθυντής σύνταξής της. Και έχουμε συνδέσει όλη αυτή η διαδικασία με το προνόμιο που αποκτά κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο όταν εντάσσεται στα μητρώα, να απολαμβάνει κάθε μορφής κρατική ενίσχυση, κρατική διαφήμιση, κρατική υποστήριξη», εξήγησε, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μέχρι πριν από δύο χρόνια δούλευαν δημοσιογράφοι σε εφημερίδες ή σε ιστοσελίδες που δεν ήξεραν τα αφεντικά τους ή ήμασταν εμείς αναγνώστες εφημερίδων και ιστοσελίδων, χωρίς να ξέρουμε ποιος είναι πίσω από αυτές».

Ο Κώδικας Δεοντολογίας της ΠΟΕΣΥ

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών) Σωτήρης Τριανταφύλλου μίλησε για ένα πολύ σημαντικό βήμα που κάνει η χώρα μας, μέσω των Ελλήνων δημοσιογράφων, το οποίο είναι ένας κώδικας δεοντολογίας για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στα μέσα ενημέρωσης, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά την ερχόμενη Τρίτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού ανακοινώνει την επίσημη αδελφοποίησή του με τον Δήμο Yeoju της Δημοκρατίας της Κορέας, στο πλαίσιο μίας στρατηγικής πρωτοβουλίας που ενισχύει τη διεθνή παρουσία και εξωστρέφεια…

Έναν νέο κύκλο άμεσης επικοινωνίας με τους πολίτες ξεκίνησε τη Δευτέρα 5 Μαΐου ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, πραγματοποιώντας διαδοχικές συναντήσεις σε όλες τις γειτονιές του Δήμου. Η…