Συσχέτιση της οθόνης με την ακαδημαϊκή επίδοση στα παιδιά

Συσχέτιση της οθόνης με την ακαδημαϊκή επίδοση στα παιδιά

Η αυξημένη χρήση οθόνης κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής φαίνεται να σχετίζεται με χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά και την ανάγνωση, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Network Open. Κάθε επιπλέον ώρα καθημερινής οθόνης συνδέεται με μείωση 10% στην πιθανότητα επίτευξης υψηλότερων ακαδημαϊκών επιπέδων. Η μελέτη αυτή προέρχεται από το TARGet Kids!, ένα ερευνητικό δίκτυο που συντονίζεται από τους Δρ. Catherine Birken στο Hospital for Sick Children (SickKids) και Δρ. Jonathon Maguire στο St. Michael’s Hospital του Unity Health Toronto.

Δεδομένα και ευρήματα της μελέτης

Η έρευνα παρακολούθησε πάνω από 3.000 παιδιά στην Οντάριο από το 2008 έως το 2023. Οι ερευνητές συνέδεσαν τα δεδομένα σχετικά με την χρήση οθόνης που ανέφεραν οι γονείς κατά την πρώιμη παιδική ηλικία με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις σε τυποποιημένα τεστ που διοργανώθηκαν από το Γραφείο Ποιότητας και Λογοδοσίας στην Εκπαίδευση (EQAO), εστιάζοντας ειδικότερα στην ανάγνωση και τα μαθηματικά της 3ης τάξης, καθώς και στα μαθηματικά της 6ης τάξης.

Η Δρ. Birken, κύρια συγγραφέας της μελέτης και παιδίατρος, αναφέρει: “Η χρήση οθόνης είναι μέρος της καθημερινής ζωής για τις περισσότερες οικογένειες, και οι υψηλές εκθέσεις, ιδιαίτερα στην τηλεόραση και τα ψηφιακά μέσα, μπορεί να έχουν μετρήσιμο αντίκτυπο στα ακαδημαϊκά αποτελέσματα των παιδιών.” Αυτό τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης πρώιμων παρεμβάσεων για τα μικρά παιδιά και τις οικογένειές τους, προκειμένου να προωθηθούν υγιείς συνήθειες χρήσης οθόνης.

Σημαντικά συμπεράσματα και μελλοντικές κατευθύνσεις

Αν και βρέθηκαν σταθερές συσχετίσεις μεταξύ της χρήσης οθόνης και της χαμηλότερης επίδοσης στην ανάγνωση και τα μαθηματικά, περιορισμένος αντίκτυπος παρατηρήθηκε στην επίδοση στη συγγραφή. Αυτή η έρευνα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το πώς οι εμπειρίες της πρώιμης παιδικής ηλικίας, όπως η χρήση οθόνης, μπορούν να επηρεάσουν την ακαδημαϊκή επίδοση. Συνδέοντας τα δεδομένα υγείας με τις τυποποιημένες αξιολογήσεις του EQAO, εμβαθύνουμε την κατανόησή μας για τους παράγοντες που διαμορφώνουν τα αποτελέσματα των μαθητών.

Η Δρ. Jennifer Hove, συνεργάτης και Διευθύντρια Δεδομένων και Αναφορών στο EQAO, προσθέτει ότι η μελέτη αυτή είναι μία από τις πρώτες μακροχρόνιες έρευνες που εξετάζουν τη σχέση μεταξύ της χρήσης οθόνης στην πρώιμη παιδική ηλικία και της ακαδημαϊκής επίδοσης στο δημοτικό σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό, η μέτρηση της χρήσης οθόνης πραγματοποιήθηκε κατά μέσο όρο σε ηλικία 5.5 ετών για τα δεδομένα της 3ης τάξης και 7.5 ετών για τα δεδομένα της 6ης τάξης.

Η έρευνα αυτή αναδεικνύει τη σημασία της κατανόησης του πώς η έκθεση σε οθόνες μπορεί να επηρεάσει την εκπαίδευση των παιδιών και υπογραμμίζει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τους τύπους περιεχομένου που παρακολουθούν τα παιδιά και το πλαίσιο στο οποίο αλληλεπιδρούν με τις οθόνες.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr