Σχεδόν οι μισοί θάνατοι από τροχαία γίνονται μέσα σε πόλεις

Σχεδόν οι μισοί θάνατοι από τροχαία γίνονται μέσα σε πόλεις

Σχεδόν οι μισοί θάνατοι από τροχαία γίνονται μέσα σε πόλεις

||
||

Σχεδόν το 40% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα είναι σε αστικές περιοχές.

Από το σύνολο των θανάτων οι επιβάτες των αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσωπεύουν το 45%, ενώ οι χρήστες δικύκλων αντιπροσωπεύουν το 26% και οι πεζοί το 21%.

Τα δυστυχήματα στις αστικές περιοχές διαφέρουν ως προς τον χαρακτήρα από τα δυστυχήματα στις αγροτικές οδούς και τους αυτοκινητόδρομους. Εντός των αστικών περιοχών, οι πεζοί (και όχι οι επιβάτες οχημάτων) αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων. Έτσι σχεδόν το 40% των νεκρών είναι πεζοί, το 12% είναι ποδηλάτες και το 18% είναι χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων. Αυτό σημαίνει ότι το 70% των συνολικών θανάτων σε αστικές περιοχές είναι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου. Εκτός αστικών περιοχών, το ποσοστό αυτό είναι 32%.

Σε όλη την ΕΕ οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους (76%) στους δρόμους. Το μοτίβο είναι ομοιογενές μεταξύ των κρατών-μελών και δεν έχει μεταβληθεί πολύ από το 2010. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαχειρίζεται τα στοιχεία της οδικής ασφάλειας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου 20 άτομα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς το 2018 στη Γηραιά Ήπειρο.

Το ποσοστό διαφέρει σημαντικά από το ένα κράτος-μέλος στο άλλο, με τις βόρειες και δυτικές χώρες να είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ ως προς τους θανάτους σε αστικά κέντρα, ενώ στη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία τα περισσότερα άτομα σκοτώθηκαν σε αστικές περιοχές από ό,τι στις αγροτικές οδούς.

Υπενθυμίζεται, ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον περασμένο Ιανουάριο- τα περισσότερα οδηγικά τροχαία σημειώθηκαν στην Αττική σε ποσοστό 55,5 και ακολούθησε η Κεντρική Μακεδονία με 21,7%, η Δυτική Ελλάδα με 4,7%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 4,1% και η Πελοπόννησος με 3%. Ωστόσο, περισσότερους νεκρούς είχαμε στην Κεντρική Μακεδονία σε ποσοστό 22,4% και ακολούθησαν η Αττική με 18,4%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Στερεά Ελλάδα με 10,2%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ενίσχυση της χρηματοδότησης κατά 2.000.000 ευρώ διεκδίκησε και εξασφάλισε ο Δήμος Χαλανδρίου, από το Πράσινο Ταμείο, για τις τέσσερις εμβληματικές αναπλάσεις του βραβευμένου διεθνώς, έργου ανάδειξης και επαναλειτουργίας του Αδριάνειου…

Μειωμένο κατά περίπου 23.000 υπαλλήλους είναι το προσωπικό στους δήμους της χώρας, λόγω των αποχωρήσεων και του «παγώματος» νέων προσλήψεων. Οι ελλείψεις σε προσωπικό, αλλά και τα οικονομικά, είναι δύο…

Πόλεμος δηλώσεων: Ο δήμαρχος Πύδνας – Κολινδρού απαντά στις καταγγελίες! ❓🔥 Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ του δημάρχου Πύδνας – Κολινδρού, Χρήστου Κομπατσιάρη και του προέδρου της ΠΟΕ – ΟΤΑ,…