
Στρατηγική για την ανθεκτικότητα των εργαζομένων μέσω καθοδήγησης
Το Πανεπιστήμιο του Φοίνιξ, μέσω του Κολεγίου Διδακτορικών Σπουδών, ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας νέας λευκής βίβλου με τίτλο “Ανάκαμψη από το Burnout μέσω της Καθοδήγησης”. Το έργο υπογράφουν οι Καρλά Μ. Χάρις, Ed.D., και Σάντρα Σέσομς-Πένι, Ed.D., αμφότερες μέλη του Κέντρου Οργανωτικής Ευημερίας, Εμπλοκής και Ανήκειν (CO-WEB) του Πανεπιστημίου. Η μελέτη εξετάζει πώς η δομημένη καθοδήγηση μπορεί να υποστηρίξει τους εργαζόμενους που βιώνουν burnout, προσφέροντας παράλληλα πρακτικές οδηγίες για οργανισμούς και ηγέτες ώστε να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα και την εμπλοκή.
Η διάσταση του burnout στους εργαζόμενους
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα και τα ευρήματα από το Career Optimism Index® του Πανεπιστημίου, το burnout παραμένει ένα διαρκές πρόβλημα, με το 51% των εργαζομένων στις Η.Π.Α. να δηλώνει ότι το βιώνει. Οι συγγραφείς της μελέτης υποστηρίζουν ότι η καθοδήγηση αποτελεί μια κλίμακα, ανθρωποκεντρική προσέγγιση που μπορεί να βελτιώσει την προσωπική αυτονομία και τα αποτελέσματα στον χώρο εργασίας.
Οφέλη της καθοδήγησης στην αντιμετώπιση του burnout
Η λευκή βίβλος συνοψίζει τα οφέλη της καθοδήγησης για άτομα που προσπαθούν να ξεπεράσουν το burnout. Αυτά περιλαμβάνουν την αύξηση της αυτοπεποίθησης, τη βελτίωση της απόδοσης στη δουλειά, τη μείωση του άγχους και την ενίσχυση της συνολικής ευημερίας. Επιπλέον, αναλύει τα κοινά συναισθηματικά, σωματικά και ψυχικά σημάδια του burnout και προτείνει πρακτικές στρατηγικές ανάκαμψης, όπως η προτεραιοποίηση της αυτοφροντίδας, η επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων και η αναζήτηση υποστήριξης.
Η σημασία της καθοδήγησης για τις οργανώσεις
«Η καθοδήγηση προσφέρει στους ανθρώπους έναν συνεργάτη στην επίλυση προβλημάτων», δήλωσε η Χάρις. «Όταν οι καθοδηγητές παρέχουν σταθερή ανατροφοδότηση, λογοδοσία και ενθάρρυνση, οι εργαζόμενοι μπορούν να ξαναχτίσουν την αυτοπεποίθησή τους και να επανασυνδεθούν με τη δουλειά τους με υγιέστερους και πιο βιώσιμους τρόπους». Η Σέσομς-Πένι πρόσθεσε ότι οι οργανισμοί δεν χρειάζεται να περιμένουν το burnout να εξελιχθεί σε κρίση. Με την εκπαίδευση των καθοδηγητών και των διευθυντών σε σαφείς δομές, οι ηγέτες μπορούν να κανονικοποιήσουν την αναζήτηση βοήθειας, να μειώσουν το στίγμα και να δημιουργήσουν διαδρομές επιστροφής στην αποστολή και την απόδοση.
Η πλήρης λευκή βίβλος είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Career Institute® του Πανεπιστημίου του Φοίνιξ ή στο Ερευνητικό Κέντρο του Κολεγίου Διδακτορικών Σπουδών. Η Χάρις είναι μια έμπειρη εκπαιδευτικός πρώιμης παιδικής ηλικίας, με ερευνητικό ενδιαφέρον σε θέματα ηγεσίας, καθοδήγησης και επιτυχίας φοιτητών. Η Σέσομς-Πένι είναι ανώτερη ερευνήτρια στο CO-WEB και υπηρετεί ως ερευνητική μεθοδολόγος και μέλος της σχολής στο Κολέγιο Διδακτορικών Σπουδών.














