Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε στη θέση όπου ανήκει. Ο θρυλικός αγώνας έζησε οκτώ χρόνια μακριά από το WRC, αλλά πλέον αυτή η περίοδος αποτελεί παρελθόν, με την Ελλάδα να είναι έτοιμη να ξαναγίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και να διαφημίσει τις πανέμορφες τοποθεσίες της.
Τα ελληνικά βουνά έχουν «βάλει τα καλά τους» για να υποδεχθούν 55 πληρώματα από 24 χώρες, που θα αγωνιστούν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (WRC, WRC-2, WRC-3).
Από τις 9 μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου οι κορυφαίοι οδηγοί ράλι θα ζήσουν τη μαγεία που προσφέρει το «Ράλι των Θεών» και θα αναμετρηθούν με τις δικές τους αντοχές και δυνάμεις στις σούπερ απαιτητικές ειδικές διαδρομές που έχουν σχεδιαστεί για τον αγώνα.
Με μερικές μόνο ώρες να απομένουν πλέον για να ξεκινήσει η μηχανοκίνητη «γιορτή», ιδού ορισμένες χρηστικές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ό,τι πρόκειται να δείτε να συμβαίνει.
Αγώνας… βαρύς σαν ιστορία
70 χρόνια κρατάει αυτή η κολόνια. Το 1951 διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας, που είχε συνολική απόσταση 1.923 χιλιομέτρων. Μεγάλη ήταν η συνεισφορά σε αυτό το εγχείρημα του προέδρου της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) και παράγοντα του Παναθηναϊκού, Απόστολου Νικολαΐδη, με τον Πέτρο Περατικό να αναδεικνύεται πρώτος νικητής.
Το 1953 θεσπίστηκε σε διεθνές επίπεδο το όνομα Ράλι Ακρόπολης, ενώ 20 χρόνια μετά υπήχθη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Με τις διαδρομές του έχει καλύψει μεγάλο μέρος της χώρας, ενώ οι ειδικές στα Μετέωρα, στην Καλαμπάκα, γύρω από τον Όλυμπο, στη Νότια Πελοπόννησο και στην Κεντρική Ελλάδα είναι από τις πιο φημισμένες.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ειδική που έχει πάρει το όνομα «Ταρζάν» από το 1979, ενώ μέχρι τότε αναφερόταν ως Φουρνά ή Ρεντίνα. Η διαδρομή βρίσκεται στην Ευρυτανία και οφείλει το ιδιαίτερο όνομά της στον Γιώργο Μπούργο, ο οποίος ήταν ένας από τους αγαπημένους ανθρώπους των διοργανωτών και των φιλάθλων εκείνης της εποχής.
Στην σύγχρονη εποχή του το Ράλι Ακρόπολις –έκανε ένα «διάλειμμα» από το WRC το 1995– πραγματοποιείται σε μέρη κοντινά στην Αθήνα.
Τη δική της θέση στην ιστορία έχει η υπερ-ειδική που έγινε στο ΟΑΚΑ το 2005 και συγκέντρωσε 65.000 θεατές στις κερκίδες. Αυτό το θέαμα κέρδισε τις εντυπώσεις των διοργανωτών και των φανς, με αποτέλεσμα να απονεμηθεί το βραβείο «Ράλι της χρονιάς» στο Ράλι Ακρόπολις.
Από το 2008 έχει λάβει το προσωνύμιο «Ράλι των Θεών» για εμπορικούς λόγους, όπως επίσης και για να δοθεί μια νέα πνοή και ώθηση στον αγώνα.
Πολυνίκης στο Ράλι Ακρόπολις είναι ο σκωτσέζος Κόλιν Μακρέι με πέντε πρώτες θέσεις, δύο με τη Subaru (1996, 1998) και τρεις με τη Ford (2000, 2001, 2002).
zougla.gr