Πρεμιέρα αύριο για τις Χειμερινές Εκπτώσεις: Μεγάλοι Τζίροι και Μοναδικές Ευκαιρίες για τους Καταναλωτές

Πρεμιέρα αύριο για τις Χειμερινές Εκπτώσεις: Μεγάλοι Τζίροι και Μοναδικές Ευκαιρίες για τους Καταναλωτές

Πρεμιέρα αύριο για τις Χειμερινές Εκπτώσεις: Μεγάλοι Τζίροι και Μοναδικές Ευκαιρίες για τους Καταναλωτές

Η 13η Ιανουαρίου σηματοδοτεί την έναρξη στις χειμερινές εκπτώσεις στην Ελλάδα, με τους εμπορικούς συλλόγους να προσβλέπουν σε αυξημένη αγοραστική κίνηση και σε ικανοποιητικά επίπεδα τζίρου.

Οι έμποροι ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους καταναλωτές με σημαντικές προσφορές και μοναδικές ευκαιρίες, επισημαίνοντας πως φέτος αναμένονται καλύτερα αποτελέσματα από το περυσινό δίμηνο των εκπτώσεων.

Παρά την οικονομική πίεση που προκάλεσαν οι γιορτές, οι προσδοκίες για τις φετινές εκπτώσεις παραμένουν υψηλές. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, δηλώνει ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αναμένονται να πληρούν τις προσδοκίες εμπόρων και καταναλωτών και να επιφέρουν μια αγοραστική κίνηση καλύτερη από αυτή της περασμένης χρονιάς. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι στόχοι για το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025 είναι να ξεπεραστεί ο τζίρος των 6 δισ. ευρώ, που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η εκκίνηση των εκπτώσεων έρχεται σε μια περίοδο που οι καταναλωτές είναι πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά την καταναλωτική τους δαπάνη, λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και της υψηλής τιμής βασικών αγαθών. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν φέτος περισσότερες αγορές κατά τη διάρκεια των εορτών, αν και με μικρότερη αξία, καθώς επέλεξαν πιο οικονομικά δώρα και ξόδεψαν πάνω από το 50% του εισοδήματός τους για τη κάλυψη βασικών αναγκών.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), Μάκη Σαββίδη, οι έμποροι είναι έτοιμοι να προσφέρουν πλούσια ποικιλία προϊόντων και εκπληκτικά ποσοστά έκπτωσης, ιδιαίτερα στον τομέα της ένδυσης και υπόδησης, όπου οι καταναλωτές αναμένονται να βρουν ακαταμάχητες ευκαιρίες.

Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025, και τα καταστήματα θα είναι ανοικτά και τις δύο Κυριακές, 19 και 26 Ιανουαρίου, από τις 11:00 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ. Οι εμπορικοί σύλλογοι καλούν το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και τις ποιοτικές προσφορές που θα ισχύουν σε όλα τα είδη, από ρούχα και παπούτσια μέχρι ηλεκτρονικά και είδη σπιτιού.

Ωστόσο, υπάρχουν και κανόνες για τις εκπτώσεις που πρέπει να τηρούνται από τους εμπόρους. Ο πρώτος και σημαντικός κανόνας είναι ότι κάθε προϊόν που εκπτώθηκε πρέπει να έχει αναγραφεί η προγενέστερη τιμή, η οποία αναφέρεται ως τιμή αναφοράς, βάσει της οποίας υπολογίζεται η έκπτωση. Η προγενέστερη τιμή πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή που εφαρμόστηκε από τον έμπορο κατά τη διάρκεια των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της πρώτης έκπτωσης, δηλαδή από τις 13 Ιανουαρίου.

Επιπλέον, οι εκπτώσεις μπορούν να παρουσιάζονται είτε ως ποσοστό (π.χ. «20% έκπτωση»), είτε ως συγκεκριμένο ποσό (π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»), ή ως νέο ποσό με την αναγραφή της προγενέστερης τιμής (π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ»). Η αναγραφή της προγενέστερης τιμής είναι υποχρεωτική, και οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί, καθώς ο νόμος ορίζει ότι αν οι εκπτώσεις είναι παραπλανητικές ή ανακριβείς, μπορεί να επιβληθούν πρόστιμα στους εμπόρους.

Για την προστασία των καταναλωτών, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Κατά τη διάρκεια των προσφορών, πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς οι αρχικές και οι νέες μειωμένες τιμές των προϊόντων. Επίσης, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι όταν οι εκπτώσεις αφορούν πάνω από το 60% των προϊόντων, πρέπει να αναφέρεται το ποσοστό έκπτωσης στο κατάστημα και να είναι ξεκάθαρο ποιοι είναι οι περιορισμοί στις εκπτώσεις.

Όσον αφορά τα καταστήματα STOCK ή OUTLET, είναι υποχρεωμένα να αναγράφουν τόσο την παλαιά τιμή, διαγραμμένη, όσο και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, ώστε ο καταναλωτής να κατανοεί τη διαφορά μεταξύ των τιμών πριν και μετά την έκπτωση.

Συνοψίζοντας, οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025 αναμένονται να προσφέρουν στους καταναλωτές πολλές ευκαιρίες για οικονομικές αγορές, ενώ οι έμποροι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση με ανταγωνιστικές τιμές και ποιοτικά προϊόντα. Οι καταναλωτές, όμως, πρέπει να είναι προσεκτικοί και να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους, ώστε να κάνουν τις αγορές τους με ασφάλεια και σωστή πληροφόρηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Για μια ακόμη φορά, εν ενεργεία Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής με ανακρίβειες και ψεύδη επιχειρεί να συκοφαντήσει αντιπάλους του. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στον κ. Μυλωνάκη, ο οποίος στο Δημοτικό Συμβούλιο της 23ης…

Η αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και παραβατικότητας νεαρών ατόμων στο Μαρούσι εξετάστηκε κατά την ευρεία σύσκεψη που είχε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Θεόδωρος Αμπατζόγλου με υψηλόβαθμα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και με τη συμμετοχή εκπροσώπου-συνεργάτη του Υπουργού…