Στα χέρια του Πέτρου Φιλιππίδη και των νομικών του βρίσκεται από χθες ο φάκελος με τις καταγγελίες των γυναικών που τον κατηγορούν για εργασιακό εκφοβισμό και σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με πληροφορίες από τον θεατρικό χώρο. Οι δικηγόροι του παρέλαβαν τις υποθέσεις που τον αφορούν από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ώστε ο ηθοποιός-σκηνοθέτης να ετοιμάσει την δική του απολογία-απάντηση τις επόμενες ημέρες.
Άγνωστος ωστόσο παραμένει ο αριθμός των καταγγελιών που τον αφορούν εκτός από αυτές που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για διψήφιο αριθμό για τις οποίες ο σκηνοθέτης θα κληθεί να απαντήσει για την καθεμία εξ’ αυτών με τον τρόπο που θα επιλέξει.
Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι δεν θα μεταβεί ο ίδιος στην συνεδρίαση του Πειθαρχικού όπου θα συζητηθεί η περίπτωσή του, αλλά θα απαντήσει με υπόμνημα και μάρτυρες που θα καταθέσουν υπέρ του σε κάποιες από αυτές. Παραμένει άγνωστο ποιοι θα είναι αυτοί και τι θα πουν για να υπερασπίσουν τον ηθοποιό που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα μετά τα όσα έγιναν γνωστά από την Άννα Μαρία-Παπαχαραλάμπους, την Λένα Δροσάκη και την Πηνελόπη Αναστασοπούλου στις καταγγελίες τους.
Κανείς επίσης δεν γνωρίζει αν οι τρεις γυναίκες θα παραστούν σε κάποια από τις συνεδριάσεις του Πειθαρχικού για την υπόθεση του ανθρώπου που κατηγορούν, ο οποίος προετοιμάζεται από χθες να δώσει τις δικές του απαντήσεις για τα όσα φέρεται να έχει διαπράξει. Αυτά που αποδόμησαν τον μέχρι πρότινος πολύ δημοφιλή ηθοποιό-σκηνοθέτη-θιασάρχη, που παραμένει απομονωμένος στην κατοικία του στο Ψυχικό.
Τέλος και οι επαναλήψεις
Χρειάστηκε να περάσουν μόλις δύο 24ωρα για να επιβεβαιωθεί επώνυμα αυτό που συζητιόταν για το πρόσωπό του μετά τις αποκαλύψεις για τον Γιώργο Κιμούλη και τον πρώην σύντροφο της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Οι τρεις συγκεκριμένες καταγγελίες για τα όσα βίωσαν συνεργαζόμενες μαζί του η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λένα Δροσάκη και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου διέλυσαν τον κόσμο του μέσα σε λίγες ώρες.
Την νοσηλεία στο «Υγεία» ακολούθησε η αποκαθήλωση που είχε ήδη ξεκινήσει, με την αποπομπή του από το σήριαλ «Χαιρέτα μου τον πλάτανο», την καμπάνια της DIGEA και την δεδομένη για όλους λύση της συνεργασίας του με τον θεατρικό επιχειρηματία Κάρολο Παυλάκη. Επίσης θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο, ότι όλα τα κανάλια που φιλοξένησαν σειρές με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη φέρονται αποφασισμένα να μην τις προβάλλουν ξανά ως επαναλήψεις, τακτική πολύ συνηθισμένη ειδικά τα καλοκαίρια για να καλυφθούν τα κενά μέχρι την έναρξη της νέας τηλεοπτικής σεζόν.
Στο ερώτημα για τις καταγγελίες που ακούγονται για τον σκηνοθέτη-ηθοποιό φίλο του ο Γιάννης Μπέζος τόνισε σε συνέντευξή του: «Φίλοι ναι, για να πω την αλήθεια έχω να μιλήσω μαζί του μήνες, πριν την πρεμιέρα του. Υπήρξαμε συνεργάτες και ειλικρινά όλα αυτά που συμβαίνουν με στεναχωρούν βαθιά. Στις τρεις-τέσσερις φορές που συνεργαστήκαμε δεν συνέβη κάτι. Το συζητούσα τις προάλλες με την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και μου έλεγε “Ναι, γιατί μπροστά σου δεν τα έκανε”».
Είναι αυτή που βλέπει καθημερινά να δημοσιοποιούνται τα ανομολόγητα μυστικά που ήταν γνωστά χρόνια στον θεατρικό χώρο για τον Πέτρο Φιλιππίδη και άλλους γνωστούς πρωταγωνιστές και σκηνοθέτες. Ανθρώπους με συμπεριφορές που φέρεται να άνοιξαν βαθιές πληγές, από αυτές που δεν κλείνουν καθόλου εύκολα κι ας πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που άνοιξαν. Άνοιξαν, επειδή κάποιος πίστεψε ότι μπορούσε να κάνει ότι θέλει, επειδή ήταν επιτυχημένος και διάσημος, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ίδιο και τους ομοίους του στον χώρο. Έναν χώρο που βοά και ζητάει πλέον την «κάθαρση» και την «λύτρωση» από συμπεριφορές που μόνο με την τέχνη δεν συνάδουν.
Πρωταγωνιστής σε τραγωδία αποκαθήλωσης
Όπως έλεγε χαρακτηριστικά άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά την κατάστασή του, ο Πέτρος Φιλιππίδης έχει καταρρεύσει ψυχολογικά. Άριστα ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι εκτός από την κάκιστη ψυχολογία, που τον κρατάει σχεδόν όλη μέρα μέσα σε ένα δωμάτιο της μεζονέτας του Ψυχικού, φέρεται να υπάρχει και κάτι άλλο, πολύ πιο δύσκολο να διαχειριστεί. Κι αυτό είναι η σχέση του ηθοποιού με τον γιο του Δημήτρη που για κάποιους περνάει μια μεγάλη κρίση, αναμενόμενη μετά τα όσα δημοσιοποιήθηκαν για τον πατέρα του.
Κάτι όμως που διαψεύδουν φίλοι της οικογένειας, τονίζοντας ότι ο ηθοποιός, η σύζυγός του και το παιδί τους είναι ενωμένοι σε αυτή την ιστορία, από την πρώτη στιγμή. Την ίδια στιγμή δημοσιεύματα θέλουν τον ηθοποιό να πουλάει την μεζονέτα του Ψυχικού, προκειμένου να μετακομίσει για κάποιο διάστημα εκτός Αθηνών. Κάτι που δεν ισχύει αφού η κατοικία τελεί σε καθεστώς πλειστηριασμού από τράπεζα για μη αποπληρωμή δανείου, ο οποίος έχει «παγώσει» όπως και όλοι λόγω της πανδημίας.
Επίσης δεν φέρεται να εξετάζεται επ’ ουδενί η μετακόμιση εκτός Αθηνών, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, όπου ο Πέτρος Φιλιππίδης επιθυμεί να απαντήσει στις κατηγορίες που του προσάπτουν.
Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο ο ταλαντούχος ηθοποιός ήταν πρωταγωνιστής στην παράσταση «Την Πέμπτη κύριε Γκριν» έχοντας ως συμπρωταγωνιστή του πάνω στην σκηνή τον ταλαντούχο Δημήτρη Γκοτσόπουλο. Ο νεαρός ηθοποιός σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις τις τελευταίες ημέρες φέρεται να είπε ότι δεν μπορεί μετά από όσα είδαν το φως της δημοσιότητας να συνυπάρξει μαζί του όταν και αν επιστρέψουμε σε μια θεατρική κανονικότητα.
Επίσης σύμφωνα με τα όσα ακούγονται στον χώρο των θεατρικών παρασκηνίων παρά το γεγονός ότι σκηνοθέτησε το «Ο Θεός της Σφαγής» της Γιασμίνας Ρεζά, η παράσταση όταν ανέβει, θα ανέβει με άλλο σκηνοθέτη.
Τέλος εποχής
Ούτως ή άλλως και με δεδομένη την διαμορφωθείσα κατάσταση, ακόμη και μια βόλτα για έναν καφέ στο χέρι στο Ψυχικό μάλλον θα προκαλούσε καταστάσεις που μόνο ευχάριστες δεν θα είναι για τον ηθοποιό. Μπορεί να μην θέλει να το πιστέψει-ποιος θα ήθελε άλλωστε-αλλά εκτός από την επαγγελματική πτώση συνετελέσθη και μια κοινωνική αποκαθήλωση στο πρόσωπό του, την οποία ήδη υφίσταται. Τα τηλέφωνα του δεν χτυπάνε πια όπως παλιά, άνθρωποι που θεωρεί φίλους δεν πήγαν στο νοσοκομείο να τον δουν και κάποιοι φέρονται να μην σηκώνουν πλέον το τηλέφωνο τους.
Κι όλο αυτό φαντάζει σκληρό για έναν άνθρωπο που πίστεψε ότι θα ήταν πάντα στην κορυφή, με ότι αυτό συνεπάγεται, χωρίς να διανοείται καν ότι θα γκρεμιζόταν από τον θρόνο του τόσο απότομα. Μετά όμως από τα «αποκαλυπτήρια» και τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες των τριών ηθοποιών για τα όσα έζησαν συνεργαζόμενες μαζί του, η όποια επιστροφή του μέχρι πρότινος δημοφιλούς ηθοποιού σε μια επαγγελματική κανονικότητα καθίσταται πλέον αδύνατη λένε στελέχη του θεατρικού χώρου σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις.
Ο Φιλιππίδης θεωρείται εδώ και μέρες persona non grata στην τηλεόραση, το θέατρο και τον διαφημιστικό χώρο. Όπως έλεγε χαρακτηριστικά σε φίλους του γνωστός παραγωγός «υπάρχει κανείς που θα ρισκάρει να πάρει τον συγκεκριμένο άνθρωπο στο θέατρό του μετά από όλα αυτά που είδαν το φως τη δημοσιότητας; Ποιος θα πληρώσει για να τον δει;». Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά αν και πότε ο χώρος θα δεχτεί την επιστροφή του Πέτρου Φιλιππίδη με δεδομένη πλέον την ματαίωση της παράστασης που ετοίμαζε για το καλοκαίρι με το έργο του Ουίλιαμ Σέξπιρ «Βασιλιάς Ληρ» έχοντας ως παρτενέρ του την Λένα Παπαληγούρα, ή με τον «Ταρτούφο» όπως γράφτηκε.
Ο Σπύρος Μπιμπίλας στην ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6» είπε μια φράση απόλυτα ταιριαστή σε ότι αφορά την πορεία του αλήστου μνήμης τηλεοπτικού Λάκη του γλυκούλη: «Ποιος θα βάλει στην μαρκίζα του κάποιον που τον φτύνει ο κόσμος;».
Όπως αναφέρει το prototema.gr: Περνώντας από την πλατεία Καρύτση οι φωτογραφίες του Πέτρου Φιλιππίδη δεσπόζουν ακόμη στην πρόσοψη του Θεάτρου «Μουσούρη» και στους τοίχους δίπλα από την κλειστή είσοδο. Είναι ίσως το τελευταίο απομεινάρι της έσχατης θεατρικής του δουλειάς με τίτλο «Την Πέμπτη κύριε Γκριν», μια κωμωδία με δραματικές προεκτάσεις του Τζεφ Μπάρον.
Έτσι την χαρακτήρισε ο ίδιος ο συγγραφέας, που στο συγκεκριμένο έργο καταπιάνεται με το θέμα της μοναξιάς και τις σχέσεις που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γενιές ανθρώπων.
Κάποιοι ηθοποιοί που περνάνε καθημερινά από εκεί αποστρέφουν γρήγορα το βλέμμα τους από τις φωτογραφίες, ενώ έχουν ήδη αρχίσει τα στοιχήματα για το πότε θα «εξαφανιστούν», σε έναν χώρο που μέχρι πρότινος κρατούσε ως κοινό μυστικό κάποια μόνο από τα όσα δημοσιοποιήθηκαν. Κι όταν έσπασε αυτή η ομερτά δεκαετιών και τα στόματα άνοιξαν ο Πέτρος Φιλιππίδης διαπίστωσε ότι έστω και αργά όλα άλλαξαν και τίποτε δεν είναι όπως παλιά.