• ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ
    • EU Climate Pact
    • Who is Who
    • ΓΕΓΟΝΟΤΑ OnCamera
    • Εν Αρχή ην ο Λόγος
    • Creative Projects
    • Ρεπορτάζ – Επικαιρότητα
    • Πρόσωπα & Γεγονότα
    • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
    • Μιλάμε…ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΤΑΖ
    • Αντικριστά
    • Παράγοντες
    • Μικροσκόπιο
    • Μυστικά του επιχειρείν
    • Πριν… μιλήσει η Κάλπη!
    • Φίλοι των ζώων
    • Άλλες Εκπομπές
  • Projects VR360
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
oncamera logo
Home»ΕΙΔΗΣΕΙΣ»ΕΛΛΑΔΑ»Πάτρα: Μαθητές δημιούργησαν συσκευή για τους τυφλούς μαθητές
ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: Μαθητές δημιούργησαν συσκευή για τους τυφλούς μαθητές

By NEWS ROOM15/08/2022No Comments
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
image00002 1 1024x769 1 Πάτρα: Μαθητές δημιούργησαν συσκευή για τους τυφλούς μαθητές
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ένα σύστημα συσκευών που θα διευκολύνει τη συμμετοχή των τυφλών μαθητών κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο, δημιούργησαν δύο μαθητές Λυκείου από την Πάτρα, η Αλίκη Ράγκου και ο Κωνσταντίνος Μαζαράκης.

Πώς λειτουργεί η συσκευή «Pop2See Smart Class»

Πρόκειται για το σύστημα συσκευών Pop2See Smart Class, που περιλαμβάνει μια κάμερα η οποία διαβάζει τον πίνακα της τάξης, μετασχηματίζοντας σε ήχο και σε ψηφιακό κείμενο τις σημειώσεις που βρίσκονται πάνω σε αυτόν, καθώς κι ένα πληκτρολόγιο ανάγνωσης και γραφής Braille (Μπράιγ), που μετατρέπει σε κείμενο στα αγγλικά, ό,τι πληκτρολογήσει ο μαθητής με κώδικα Μπράιγ, ώστε να τα παραλάβει ψηφιακά ο βλέπων καθηγητής. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον τυφλό μαθητή να διαβάσει, όπως έχει συνηθίσει με την αφή, μέσω ακίδων που ανεβοκατεβαίνουν.

«Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτό το σύστημα συσκευών ώστε να συμβάλλουμε στην ένταξη των τυφλών μαθητών στα γενικά σχολεία. Ουσιαστικά το όραμά μας είναι να τους προσφέρουμε το δικαίωμα της επιλογής. Να μπορούν να επιλέξουν να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο αυτόνομοι και ανεξάρτητοι γιατί η έλλειψη όρασης δεν σημαίνει ότι μπαίνουν όρια στην εξέλιξη ενός ανθρώπου», επισημαίνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η 18χρονη Αλίκη Ράγκου από το 13ο Γενικό Λύκειο Πατρών.

 image00003 Πάτρα: Μαθητές δημιούργησαν συσκευή για τους τυφλούς μαθητές

Μαζί με τον ξάδερφό της, τον 17χρονο Κωνσταντίνο Μαζαράκη από το Πρότυπο Λύκειο Πατρών ξεκίνησαν από πέρσι τον Ιούλιο να δουλεύουν την ιδέα τους ώσπου φέτος κατάφεραν να συμμετάσχουν στον Εθνικό Διαγωνισμό Νέων Επιστημόνων 2022 του υπουργείου Παιδείας και να διακριθούν, καθώς μαζί με άλλες δύο ομάδες θα απαρτίσουν την Εθνική Αποστολή της Ελλάδας στον 33ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό των Νέων Επιστημόνων 2022.

Ουσιαστικά λοιπόν η καινοτόμος ιδέα τους, Pop2See Smart Class αποτελείται από δύο συσκευές: μία κάμερα και ένα πληκτρολόγιο. Η κάμερα εκτελεί φωνητικές εντολές, διαβάζει κείμενα όπως βιβλία ή σημειώσεις από τον σχολικό πίνακα και τα μετατρέπει σε ήχο (αρχείο mp3) και πολλές άλλες μορφές αρχείων (όπως για παράδειγμα PDF, STL, Braille Dots κλπ), ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και αντίστροφα με την παράδοση του μαθήματος μέσα στην τάξη, μετατρέποντας τον ήχο σε κείμενο. «Όλα τα αρχεία αποθηκεύονται αυτόματα σε cloud. Η δεύτερη συσκευή, το πληκτρολόγιο γραφής και ανάγνωσης, αλληλεπιδρά άμεσα με την πρώτη», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κωνσταντίνος Μαζαράκης.

Σύμφωνα με την Αλίκη Ράγκου, η δεύτερη συσκευή (το πληκτρολόγιο), είναι τόσο για γραφή όσο και για ανάγνωση. Αποτελείται από δέκα κουμπιά στη σειρά όπου με αυτά θα πληκτρολογούν οι μαθητές σε κώδικα Braille όπως θα πληκτρολογούσαν σε έναν Braille Writer που είναι σαν παλιά γραφομηχανή. Επιπλέον περιλαμβάνει 8 χαρακτήρες Μπράιγ (εξάστιγμο), κουκίδες που ανεβοκατεβαίνουν, δημιουργώντας κείμενα για να διαβαστούν από τον τυφλό μαθητή. «Το κείμενο που πληκτρολογούν οι μαθητές μετατρέπεται αυτόματα στα αγγλικά άρα μπορεί να παραδοθεί στον βλέποντα καθηγητή, δεν χρειάζεται να υπάρχει κάποιος μεσάζοντας», περιγράφει η Αλίκη, ενώ ο Κωνσταντίνος προσθέτει ότι στη συνέχεια «το κείμενο αυτό μπορεί να παραδοθεί απευθείας στον εκπαιδευτικό μέσω bluetooth, μέσω μιας κάρτας μνήμης ή από μία πλατφόρμα αποθηκευτικού χώρου, τύπου cloud».

 image00001 Πάτρα: Μαθητές δημιούργησαν συσκευή για τους τυφλούς μαθητές

Για να καταφέρουν να υλοποιήσουν την ιδέα τους αφιέρωσαν αρκετό χρόνο εκτός μαθημάτων χρησιμοποιώντας γνώσεις ρομποτικής και προγραμματισμού τις οποίες διέθεταν υπό την καθοδήγηση του προπονητή τους, Σπύρου Τσουκαλά, μηχανικού ηλεκτρονικών υπολογιστών και του μέντορά τους, Γιάννη Κοσμαδάκη, ηλεκτρολόγου μηχανικού.

«Η όλη διαδικασία ανάπτυξης του πρότζεκτ ήταν κάτι πολύ ενδιαφέρον για μένα, ειδικά το να δώσω ερεθίσματα στα παιδιά για να υλοποιήσουμε τα πάντα από το μηδέν. Βοήθησε φυσικά η εξοικείωση που έχω με τη διαδικασία προερχόμενος από το χώρο των startups. Πρόκειται για μια καινοτόμο υλοποίηση καθώς λύνουμε ένα πρόβλημα για το οποίο δεν υπάρχει λύση. Η λύση μας φέρνει την ένταξη των τυφλών μαθητών στην τάξη όπως προβλέπεται να γίνεται. Έτσι τα παιδιά γίνονται πιο αυτόνομα ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται η αλληλεπίδραση που έχουν με το εκπαιδευτικό τους περιβάλλον. Αυτοί είναι οι τρεις βασικοί πυλώνες: η ένταξη, η αλληλεπίδραση και η αυτονομία, κατευθύνσεις στις οποίες βελτιώνεται η ζωή τους» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τσουκαλάς.

Ποια είναι τα επόμενα πρότζεκτ που σχεδιάζουν οι νέοι επιστήμονες

Οι εμπνευστές και δημιουργοί του πρότζεκτ θέλουν να σχεδιάσουν στη συνέχεια μία εφαρμογή για τους γονείς των τυφλών μαθητών και τους δασκάλους. «Το επόμενο βήμα μετά από αυτά που δουλεύουμε τώρα είναι μία εφαρμογή όπου ό,τι γράφει στην πρώτη συσκευή ο τυφλός μαθητής θα μπορεί να πηγαίνει αμέσως σε αυτή την εφαρμογή και θα υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές, τους γονείς και τους δασκάλους. Μετά ό,τι βγάζει φωτογραφία η κάμερα και τα μετατρέπει σε κείμενο θα πηγαίνει επίσης σε αυτή την εφαρμογή και θα μπορούν να επιλέγουν ποια αρχεία θα διαβάζουν στο σπίτι τους οι μαθητές», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κωνσταντίνος.

«Μιλήσαμε καθ’ όλη αυτή τη διάρκεια του πρότζεκτ με μαθητές με προβλήματα όρασης, με οργανώσεις τυφλών και με την Άννα Μπαλάν, πρέσβειρα της ιδέας μας, για να μας λένε τις εντυπώσεις τους και να βελτιώνουμε την ιδέα μας, γιατί ουσιαστικά δεν θέλουμε να φτιάξουμε απλά ένα όμορφο gadget, θέλουμε να λύνει το πρόβλημα που βρήκαμε ότι υπάρχει. Με όσους έχουμε μιλήσει έχουν εντυπωσιαστεί, μας λένε ότι είναι κάτι που θα βοηθούσε πάρα πολύ αν καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε όπως φανταζόμαστε», τονίζει η Αλίκη.

Για τον κ. Τσουκαλά πολύ σημαντικό στην όλη διαδικασία όταν αναπτύσσονται τέτοιου είδους καινοτόμα πρότζεκτ είναι να έχουν ως αφετηρία την έρευνα γύρω από ένα πρόβλημα. «Από την πρώτη μέρα που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τα παιδιά, αυτό που προσπαθούσα να τους μάθω είναι ότι πρέπει να ξεκινάς από ένα πρόβλημα και να το διερευνάς, ώστε μετά, συλλέγοντας και αναλύοντας δεδομένα, να σχεδιάσεις μία κατάλληλη λύση. Εδώ τα παιδιά εμπνεύστηκαν από μία συγκυρία γύρω από την οποία ξεκίνησε η ιδέα αλλά για εμένα το πιο σημαντικό πράγμα που έπρεπε να κάνουμε σαν ομάδα ήταν να αλληλεπιδράσουμε με όλους όσους ήταν μέσα στο πρόβλημα για να το κατανοήσουμε. Αυτό θεωρώ ότι οδήγησε στο σημερινό αποτέλεσμα, τη δημιουργία μίας χρήσιμης λύσης», επισημαίνει ο κ. Τσουκαλάς.

Σημειώνεται ότι ο 33ος Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός των Νέων Επιστημόνων 2022 θα πραγματοποιηθεί στο Λάιντεν (Leiden) της Ολλανδίας από 13 έως 18 Σεπτεμβρίου 2022. Την αποστολή της Ελλάδας απαρτίζουν οι εξής ιδέες και νέοι επιστήμονες:

«Pop2See Smart Class» (Αλίκη Ράγκου & Κωνσταντίνος Μαζαράκη, 13ο ΓΕΛ Πατρών, Πρότυπο Γενικό Λύκειο Πατρών).

«Σύστημα μέτρησης και παρακολούθησης της ποιότητας του θαλασσινού νερού» (Δημήτρης Δελιακίδης, 4ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης).

«e-Αιμοδότες: Σύστημα πληροφόρησης και άμεσης ειδοποίησης αναγκών αιμοδοσίας» (Άγγελος-Μιχαήλ Χουβαρδάς & Λέανδρος Κουρτίδης, 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής)

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΣΚΕΥΗ ΤΥΦΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
NEWS ROOM

Related Posts

viasmos 3 Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

16/07/2025
mitsotakis INTIME 3 768x480 1 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

12/07/2025
metanastes 1 600x375 1 Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

09/07/2025

Comments are closed.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Μια διαφορετική συνέντευξη με τον Παύλο Μαρινάκη, στο WebTV OnCamera.gr, με τη δημοσιογράφο Εβίτα Χρυσολούρη.

📺 Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε μια συνέντευξη που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Μιλά για επικοινωνία και πολιτική, για τις αξίες που τον καθοδηγούν, για τη σχέση πολίτη – εξουσίας – νόμου, για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και για το αν ο πολιτικός σήμερα μπορεί να είναι πραγματικά ανεξάρτητος ή είναι απλώς ένα προϊόν επικοινωνίας.

🔍 Ποιος είναι πίσω από τον θεσμικό ρόλο;
💬 Πόσο χώρο έχει η προσωπικότητα στην πολιτική;
🤖 Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην εικόνα της εξουσίας;

Μια συζήτηση με βάθος, ειλικρίνεια και ουσία. Μην τη χάσετε!
Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. - Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. 
Ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Γεωργόπουλος μιλάει στο OnCamera.gr στην εκπομπή Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη για τις σημαντικότερες προκλήσεις που απασχολούν την πόλη. την βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο και τις στρατηγικές για την ενίσχυση του πολιτιστικού χαρακτήρα της περιοχής. Τα τρία ζητήματα που έχουν προτεραιότητα στην πόλη, όπως είπε, είναι η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και η ενίσχυση της πολιτιστικής βιομηχανίας.

Ο Δήμαρχος παρουσίασε επίσης τη θέση της δημοτικής αρχής για την όδευση των πετρελαϊκών αγωγών μέσα από τον οικιστικό ιστό και τις βιομηχανικές ζώνες της πόλης, επισημαίνοντας την ασφάλεια και την προστασία των κατοίκων. Ταυτόχρονα , αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του λιμανιού και στη συμβολή του στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Η συζήτηση κάλυψε και το μέλλον της πόλης, με έμφαση στη διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελευσίνας ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ενώ η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δράσεων που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του τίτλου "Πολιτιστική Πρωτεύουσα" βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης.

Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη  Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη. - Η Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη φιλοξενεί στο OnCamera.gr τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής, κ. Κλεάνθη Βαρελά, έναν άνθρωπο με σημαντική πορεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ενεργό ρόλο στα ζητήματα που απασχολούν τη Δυτική Αττική. 
Συζητήσαμε τις προκλήσεις και τις προοπτικές , την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την ασφάλεια της περιοχής.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη.

Περισσότερα βίντεο

ΑΡΧΕΙΟ ΕΜΠΟΜΠΩΝ

  • Μιλάμε Χωρίς Μοντάζ
  • Who is Who
  • Creative Projects
  • Πριν μιλήσει η Κάλπη
  • Παράγοντες
  • Μικροσκόπιο
  • Αντικριστά
  • Μυστικά του Επιχειρείν
  • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
  • Ρεπορτάζ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Ερευνα - Αν.Εκπαίδευση
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Ελλάδα
Facebook Youtube

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σχετικά με το κάναλι
  • OnCamera promo kit
  • Τηλ. κέντρο 210 8056324
  • Γενικό email info@oncamera.gr
  • Θέματα ύλης press@oncamera.gr
  • Δ/νση Στούντιο: Λ.Μαραθώνος 77, Πικέρμι, 19009

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Loading

© 2024 – OnCamera.gr SA – Designed by AVMap GIS SA