, ακινήτων του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, λοιπές διατάξεις για την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών»
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έτσι είναι, όπως με την παρέμβασή του ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο κ. Τρύφωνας Αλεξιάδης, έθεσε. Παραπλάνηση, αντιπερισπασμός, δημιουργία εικονικής πραγματικότητας. Και όταν αυτά πια, αφού πραγματικά ο πολιτικός χρόνος αυτής της Κυβέρνησης έχει προ πολλού λήξει, τι μένει; Καταστολή, άγρια καταστολή και στους εκπαιδευτικούς και στους καλλιτέχνες, σήμερα στους εργαζόμενους. Κάθε μέρα η μόνη υποστηρικτική δύναμη για αυτή την Κυβέρνηση που έχει μείνει είναι τα ΜΑΤ και οι μεγάλοι βιομήχανοι.
Αυτό είναι η πραγματικότητα μιας διαδικασίας αρκετών μηνών τώρα, που έχει οδηγήσει στην πολιτική φθορά μιας κυβέρνησης που επέλεξε να είναι η κυβέρνηση των ολίγων και που η ώρα της κρίσης πλησιάζει.
Περιμέναμε σήμερα από τον κ. Μητσοτάκη να μας πει, επιτέλους, πότε θα κάνει τις εκλογές. Γιατί δεν το λέει; Αφού έχει διακηρύξει ότι οι εκλογές θα είναι πρόωρες, ολίγον πρόωρες, αλλά εν πάση περιπτώσει πρόωρες, θέλει να μας πει ότι θέλει να ψηφίσει τρία, τέσσερα, πέντε συγκεκριμένα νομοσχέδια πριν προκηρύξει τις εκλογές; Να το πει. Θέλει να μας πει ότι υπάρχει μια εκκρεμότητα διαπραγμάτευσης κάποιων θεμάτων εθνικού ενδιαφέροντος; Να το πει.
Δεν καταλαβαίνουμε τι είναι αυτό που ο ιδιοκτήτης του κράτους κ. Μητσοτάκης, ο ιδιοκτήτης του πολιτικού συστήματος η Κυβέρνηση και η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας του δίνει το δικαίωμα να μην ανακοινώνει χρόνο εκλογών. Ζήτημα αιφνιδιασμού δεν υπάρχει. Ζήτημα παράτασης για κάποτε άλλοτε δεν υπάρχει. Είναι κλασική περίπτωση ιδιοκτησιακής αντίληψη και αυτό όχι απέναντι στους πολιτικούς αντιπάλους, τα άλλα πολιτικά κόμματα, αλλά απέναντι στην κοινωνία. Επαγγελματίες, οικογενειάρχες, νέοι άνθρωποι θέλουν να κανονίσουν το πρόγραμμά τους για τους επόμενους μήνες. Είναι προφανέστατο. Δικαίωμά του; Για ποιον λόγο; Αυτή είναι η δεξιά.
Μεγάλη η ταραχή. Είπατε πολύ σωστά, κύριε Πρόεδρε, λίγο νωρίτερα ότι έχει ξεφύγει η διαδικασία. Μεγάλη ταραχή για τους επικείμενους πλειστηριασμούς. Για τους δανειολήπτες απόλυτα δικαιολογημένη. Για την Κυβέρνηση ταραχή πανικού. Μιλάει πρώτος ο κ. Σταϊκούρας, παρουσιάζει την τροπολογία με διπλάσιο σχεδόν και παραπάνω χρόνο. Έρχεται ο κ. Μητσοτάκης, μας λέει ότι φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ, η διεθνής πραγματικότητα και όλα φταίνε και εκείνος κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Ξαναμιλάει ο κ. Σταϊκούρας τριπλάσιο χρόνο, γιατί έκανε την παρέμβασή του εκτάκτως και λόγω επείγουσας ανάγκης ο μέχρι πρότινος Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο κ. Τσακαλώτος. Ε, είναι και αυτό σημάδι ήττας, πανικού και ιδιοκτησιακής αντίληψη ακόμα και για τις διαδικασίες της Βουλής.
Στο σχέδιο νόμου τώρα. Γενικά θα επανέλθει ο Εισηγητής μας, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε και θα μιλήσουν και οι άλλοι. Δεν είναι δυνατόν να ρυθμίζεται ένα θέμα που χρονίζει και αυτό προεκλογικά έρχεται τώρα, τις αμφιλεγόμενες ιδιοκτησιακές σχέσεις και σχέσεις κυριότητας για μια σειρά από κτήματα, ιδιοκτησίες κ.λπ., που συνδέονται οι ιδιώτες και το κράτος. Μα το πρώτο ζήτημα που χρειάζεται για να ρυθμιστούν τέτοιου είδους δεκαετιών εκκρεμότητες είναι η χωροταξία, είναι το δασολόγιο, είναι οι περιοχές Natura, είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, είναι όλο αυτό. Αυτό είναι το πεδίο που θα καθορίσει και τις ρυθμίσεις.
Μετά έχουμε δύο κατηγορίες. Η μία είναι παραχωρήσεις του ελληνικού κράτους κατά καιρούς -καλές, κακές αλλά παραχωρήσεις- σε ευάλωτες ομάδες, σε παλιννοστούντες, σε ειδικές κατηγορίες πολιτών, που ήταν παραχωρήσεις. Πέρασαν δεκαετίες, δημιουργήθηκαν οικισμοί. Ε, αυτό πια για ένα ευνομούμενο κράτος είναι αυτονόητο. Δεν τίθεται θέμα εξαγοράς. Οφείλει κάθε ευνομούμενο κράτος, αφού προηγηθούν όσα είπα -χωροταξία και όλα αυτά-, να αποδώσει την κυριότητα σε αυτές τις ομάδες πολιτών χωρίς τίμημα. Δεν νοείται τίμημα, αφού τα έχει παραχωρήσει το ελληνικό κράτος. Όπου υπάρχουν ζητήματα καταπατητών, αυθαιρεσιών και έτσι, εκεί μπορούν να υπάρχουν ρυθμίσεις, αφού και πάλι υπάρχουν αυτές οι προηγούμενες.
Τώρα αυτό που κάνετε είναι για τα μάτια του κόσμου και για προεκλογική δυνατότητα. Περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει, παρά θα λύσει.
Το άρθρο 15 παραπέμπει στο ότι ξαφνικά και χωρίς να υπάρχει κανένας προϊδεασμός, ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, όπου τα άρθρα 1 έως 14, αυτά δηλαδή που περιγράφουν τις αιτήσεις εξαγοράς και τη διαδικασία εξαγοράς, εφαρμόζονται και στα ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας. Απαιτείται σύμφωνη γνώμη του Ταμείου κ.λπ. και το τίμημα εξαγοράς περιέρχεται στο ΤΕΘΑ. Από πού και ως πού; Ο νόμος που ιδρύει το ΤΕΘΑ, ο ν. 4407/2016 λέει ρητά «επιλέγονται τα ακίνητα των οποίων η αξιοποίηση θα διενεργείται αποκλειστικά με εκμίσθωση, κατόπιν χρηματικής ή άλλης αντιπαροχής αποτιμηθεί σε χρήμα.
Έχει το ΤΕΘΑ ιδιωτικά ακίνητα που ανήκουν σε πολίτες και αμφιλεγόμενης κυριότητας; Δεν το ξέρουμε. Εγώ τουλάχιστον μου είμαι Τομεάρχης Άμυνας -και για αυτό πήρα τον λόγο- και έχω μελετήσει τους νόμους και έχω κάνει ερωτήσεις και εγώ και όλος ο Τομέας Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ, πρώτη φορά ακούμε ότι υπάρχει και ιδιωτική περιουσία που ανήκει στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Τουλάχιστον φέρτε τη μας. Φέρτε έναν κατάλογο, γιατί ο νόμος στον οποίον αναφέρθηκα έχει πενήντα περίπου ακίνητα που τα περιγράφει ένα προς ένα, πού είναι η ακίνητη περιουσία αρμοδιότητας του ΤΕΘΑ.
Εσείς τι φέρνετε; Νομοθέτηση είναι αυτή; Έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα; Ποιοι είναι αυτοί οι ιδιοκτήτες και πού, σε ποιες περιοχές, που είναι και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας; Στρατόπεδα; Αποκλείεται. Στρατιωτικές εγκαταστάσεις; Αποκλείεται. Τι είναι αυτό;
Αποσύρετε το άρθρο αυτό, μελετήστε το καλύτερα και ας έρθει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας μαζί με τον Υπουργό Οικονομικών να δώσουν σαφείς εξηγήσεις.
Τελειώνω, τροπολογία για τους πλειστηριασμούς είπαμε. Επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας και μάλιστα, λαϊκής κατοικίας δεν έγινε! Οι αντιφάσεις, η συνθετότητα των ρυθμίσεων κ.λπ., ναι, σε πτώχευση ήταν η χώρα και ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό διαχειρίστηκε υπό τους εξαναγκασμούς, αλλά δεν έγινε. Και όχι τυχαία.
Από εκεί και πέρα, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα άρθρα 4, 5 και 6 στην ίδια τροπολογία, ενώ είχε γίνει διαγωνισμός -τελείωσα, κύριε Πρόεδρε- έχει προκύψει νέος ιδιοκτήτης, έχει αναλάβει. Προκύπτει τώρα ότι πρέπει να ολοκληρωθούν τα υποβρύχια «Πιπίνος», «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Ωκεανός» με 6.200.000 ακόμα, αλλά στην Έκθεσή του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ανεβάζει το ποσόν στα 29.700.000 για όλη αυτή τη δαπάνη.
Τι είναι αυτό; Γιατί αυτό δεν συμπεριελήφθη; Ωραίος διαγωνισμός! Έτσι συμμετέχω και εγώ! Άμα τα αναλαμβάνει όλα το κράτος, τις εκκρεμότητες, συμμετέχω και εγώ που δεν έχω φράγκο. Γιατί όχι; Χρειάζεται διευκρίνιση, λοιπόν, εδώ σε αυτή την τροπολογία περί τίνος πρόκειται.
Στο άρθρο 6 ρυθμίζεται -και σωστά γίνεται- το ζήτημα για τους εργαζόμενους οι οποίοι εξαναγκάστηκαν να αποχωρήσουν. Εδώ είναι η πλήρης αποκάλυψη, δια νόμου να γίνεται δεκτό ότι οι εργαζόμενοι εξαναγκάστηκαν να αποχωρήσουν! Τους δίνεται έτσι μια δυνατότητα να συμπεριληφθούν σε αυτούς που θα αποζημιωθούν, μετά από τόσα χρόνια εκκρεμότητας. Αν είναι δυνατόν αυτά να είναι ανάπτυξη και να είναι πρόοδος για τη χώρα.
Ευχαριστώ πολύ.
Το βίντεο της ομιλίας:
https://youtu.be/nCil1YS3dsc