Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε εξέλιξη έντονος διάλογος γύρω από τα ηλικιακά όρια και τις προϋποθέσεις ανανέωσης επαγγελματικών αδειών οδήγησης.

Στόχος είναι η εξεύρεση ισορροπίας μεταξύ της διατήρησης της αυτονομίας των οδηγών και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας. Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Το ιταλικό παράδειγμα

Η Ιταλία έχει εδώ και δεκαετίες θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τις άδειες κατηγοριών C και D, που αφορούν τη μεταφορά επιβατών και βαρέων φορτίων. Από τα 65 έτη απαιτούνται πιο εντατικοί ιατρικοί έλεγχοι, ενώ στα 68 έτη η ανανέωση γίνεται εφικτή μόνο κατ’ εξαίρεση και με ειδική ιατρική γνωμάτευση. Αντίθετα, οι άδειες κατηγορίας Β δεν επηρεάζονται, επιτρέποντας στους ηλικιωμένους οδηγούς να συνεχίσουν να χειρίζονται Ι.Χ.Η συζήτηση για πιθανή αύξηση του ορίου στα 70 έτη επανήλθε πρόσφατα λόγω της σοβαρής έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, η οποία ταλανίζει όχι μόνο την Ιταλία αλλά και πολλές άλλες χώρες.Πανευρωπαϊκή έλλειψη οδηγώνΣύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών έχει φτάσει τα 3,6 εκατομμύρια παγκοσμίως. Στη Γερμανία, μόλις το 2,6% των οδηγών φορτηγών είναι κάτω των 25 ετών, ενώ σχεδόν το 45% έχει ήδη ξεπεράσει τα 55. Στις 35 χώρες που εξετάστηκαν, οι οδηγοί κάτω των 25 ετών δεν ξεπερνούν το 6,5% του συνόλου, γεγονός που επιτείνει την ανησυχία για το μέλλον του κλάδου.

Στην Ελλάδα, το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει ανώτατα όρια για την άσκηση επαγγελματικής οδήγησης:67 έτη για οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων65 έτη για οδηγούς σχολικών και τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές

Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν θεσπιστεί για να διασφαλίσουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ειδικά σε οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες και παιδιά.

Οι περιορισμοί λειτουργούν προληπτικά, χωρίς να σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτών των ηλικιών είναι ακατάλληλοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Από την Τετάρτη 16 Ιουλίου έως και το Σάββατο 19 Ιουλίου 2025, ο Δήμος Αθηναίων με κλιμάκια της Δημοτικής Αστυνομίας πραγματοποίησαν 45 ελέγχους σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος διενεργώντας ελέγχους και…

Επίσκεψη στο Αγκίστρι πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, με σκοπό να αφουγκραστεί τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, να παρακολουθήσει την πορεία σημαντικών έργων υποδομής που χρηματοδοτούνται από πόρους της…