Νέος γύρος αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες

Νέος γύρος αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες

Στο πρώτο μισό του Νοεμβρίου, αναμένεται να ξεκινήσει ο δεύτερος γύρος της διαδικτυακής αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Εσωτερικών. Αυτή η διαδικασία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εκφράσουν την εμπειρία τους από την επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες, με στόχο την καταγραφή των αλλαγών και των βελτιώσεων που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα.

Σκοπός και διαδικασία της αξιολόγησης

Η επαναληπτική αυτή μέτρηση έρχεται έξι μήνες μετά την πρώτη ηλεκτρονική έρευνα, η οποία διεξήχθη τον περασμένο Μάιο και συγκέντρωσε σχεδόν 65.000 συμμετοχές. Η αρχική αξιολόγηση παρείχε μια σημαντική εικόνα για το πώς οι πολίτες αντιλαμβάνονται τις υπηρεσίες του κράτους και ποιες τομείς χρειάζονται άμεσες βελτιώσεις. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΣ έχει επισημάνει ότι η διπλή αξιολόγηση εντός του ίδιου έτους λειτουργεί ως μηχανισμός διασφάλισης απέναντι σε πιθανές στρεβλώσεις και επιτρέπει την άντληση συγκριτικών στοιχείων για την πρόοδο της δημόσιας διοίκησης.

Αλλαγές στη διαδικασία και συμμετοχή πολιτών

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος γύρος αξιολόγησης θα περιλαμβάνει αλλαγές στη δομή της διαδικασίας, όπως η επαναξιολόγηση του αριθμού και του περιεχομένου των κατηγοριών που θα είναι διαθέσιμες στους πολίτες. Εξετάζεται η προσθήκη δύο νέων ενοτήτων, ενώ ενδέχεται να αφαιρεθούν κάποιες λιγότερο σημαντικές. Η συμμετοχή θα είναι εθελοντική και θα γίνεται ηλεκτρονικά, επιτρέποντας στους πολίτες να εκφράσουν την προσωπική τους εμπειρία από τις δημόσιες υπηρεσίες, είτε μέσω φυσικής παρουσίας είτε μέσω ψηφιακών εφαρμογών.

Στην πρώτη αξιολόγηση, η οποία διεξήχθη από τις 6 έως τις 31 Μαΐου, συμμετείχαν 64.789 ενήλικες πολίτες και μόνιμοι κάτοικοι της χώρας. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων ανήκε στην ηλικιακή ομάδα των 45 έως 54 ετών, ενώ οι νεότεροι, ειδικά η «γενιά Ζ» (18-24 ετών), συμμετείχαν λιγότερο.

Οι πολίτες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν τέσσερις μεγάλες κατηγορίες υπηρεσιών. Από τα αποτελέσματα του Μαΐου προέκυψε ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, θεωρήθηκαν ιδιαίτερα λειτουργικές. Αντίθετα, οι ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου παρουσίασαν χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης, κυρίως σε περιοχές όπου η κτηματογράφηση καθυστερεί.

Η εικόνα διαφοροποιήθηκε σημαντικά όταν οι πολίτες αξιολόγησαν τις υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπου οι βαθμολογίες ήταν χαμηλότερες, με αναφορές για την κατάσταση των δρόμων και την έλλειψη υποδομών για άτομα με αναπηρία. Με τη δεύτερη φάση της αξιολόγησης, το Υπουργείο Εσωτερικών στοχεύει να αποκτήσει μια πιο αξιόπιστη εικόνα των αναγκών και των προσδοκιών των πολιτών, ώστε να εντοπιστούν οι αδυναμίες και να ιεραρχηθούν οι προτεραιότητες για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr