Μειωμένο κατά περίπου 23.000 υπαλλήλους είναι το προσωπικό στους δήμους της χώρας, λόγω των αποχωρήσεων και του «παγώματος» νέων προσλήψεων.
Οι ελλείψεις σε προσωπικό, αλλά και τα οικονομικά, είναι δύο από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι στη χώρα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, στη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη».Ως δήμαρχος δήμου της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο κ. Κυρίζογλου προσβλέπει στον προαστιακό σιδηρόδρομο, παράλληλα όμως επαναλαμβάνει, αναφορικά με το μετρό, ότι έπρεπε «να ξεκινήσει από τους δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης», οι οποίοι θα αντιδράσουν αν δεν υπάρξει συγκεκριμένος σχεδιασμός για το μετρό στα δυτικά.Όσο για το αν θα είναι υποψήφιος για… έβδομη θητεία, αφού θα έχει τεθεί σε ισχύ και η αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση, ο δήμαρχος τονίζει ότι «πρώτα πιάνουν τα ψάρια και μετά βάζουν το τηγάνι στη φωτιά.
Πρώτα το έργο και μετά οι εκλογές».Βρισκόμαστε εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ επί της προσφυγής της ΚΕΔΕ και 164 δήμων από όλη την Ελλάδα για το τέλος ταφής απορριμμάτων. Πώς γίνεται το υπουργείο να ζητάει τα… ρέστα από την αυτοδιοίκηση για τα μειωμένα ποσοστά ανακύκλωσης, όταν δεν έχουν προχωρήσει έργα που υποστηρίζουν την ανακύκλωση;Για τα όποια έργα την ευθύνη έχει το κεντρικό κράτος!!! Προσφύγαμε στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) και ζητάμε την ακύρωση των πράξεων της διοίκησης με τις οποίες μας επιβλήθηκε το τέλος ταφής.
Αισιοδοξούμε ότι θα δικαιωθούμε δικαστικώς, διότι πρόκειται περί αδίκου τέλους. Ταυτόχρονα απαιτούμε την άμεση απόδοση των μέχρι 31.12.2024 παρακρατηθέντων ποσών, τα οποία κατακρατεί χωρίς μέχρι σήμερα να τα έχει αποδώσει, ο ΕΟΑΝ (Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης), όπως άλλωστε οφείλει στους δήμους για την προμήθεια μέσων (απορριμματοφόρα, κάδοι, καφέ κάδοι κλπ.) και την υλοποίηση δράσεων ανακύκλωσης.
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) πρωτοπορεί πανελλαδικά, με τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων που λειτουργούν ήδη και αυτές που είναι υπό κατασκευήν.
Το μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι γεγονός, έρχεται και η επέκταση στην Καλαμαριά, αλλά δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ανακοίνωση ούτε καν για ένα σχέδιο έστω, περί χρηματοδότησης του μετρό στα δυτικά.
Το μετρό είναι ένα σημαντικό έργο. Έχουμε και μετρό και αρχαία. Το μετρό έπρεπε να ξεκινήσει από τους δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης (500.000 κάτοικοι) και δια του κεντρικού δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην Καλαμαριά και να φθάσει στο αεροδρόμιο. Τώρα γίνεται λόγος (και ορθά γίνεται) για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Ένα έργο που επί υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να κατασκευασθεί εύκολα και να φθάσει μέχρι τη βιομηχανική περιοχή Σίνδου και το Διεθνές Πανεπιστήμιο (π. ΤΕΙ), προκειμένου να εξυπηρετεί χιλιάδες βιομηχανικούς εργάτες και φοιτητές.
Σκέφτεστε συλλογικά οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης να προβείτε συντονισμένα σε κάποια ενέργεια για το μετρό;
Σε ότι αφορά την επέκταση του Μετρό στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης, φυσικά θα αντιδράσουμε αν δεν υπάρξει συγκεκριμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση αυτού του λίαν απαραίτητου έργου.
Δήμαρχος για έκτη θητεία και μάλιστα με ποσοστό άνω του 81%. θα θέλατε να είστε δήμαρχος για έβδομη θητεία με τους νέους «όρους» που παρουσίασε στο πλαίσιο της αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης ο υπουργός Εσωτερικών;
Από κοινού, υπουργείο Εσωτερικών ΚΕΔΕ, εργαζόμαστε για την σύνταξη νέου Κώδικα της Αυτοδιοίκησης. Έχουμε προχωρήσει αρκετά. Αλλού συμφωνούμε αλλού διαφωνούμε. Ένα πράγμα είναι βέβαιο, ότι πρέπει να αλλάξουμε πολλά στην κατεύθυνση της αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων με πόρους, προσωπικό και μέσα.
Στο τέλος της διαδρομής είναι βέβαιο ότι καλό θα βγει. Σχετικά με το αν θα είμαι υποψήφιος το 2028 στις επόμενες δημοτικές εκλογές η απάντησή μου είναι η εξής: Είναι πολύ νωρίς. Έχουμε τέσσερα χρόνια μέχρι το 2028. Ως τότε αυτό που με απασχολεί είναι η υλοποίηση του δημοτικού μας έργου. Άλλωστε πρώτα πιάνουν τα ψάρια και μετά βάζουν το τηγάνι στη φωτιά. Πρώτα το έργο και μετά οι εκλογές.