Καταγγελίες του Γιώργου Τσίπρα στη Βουλή για πλήρη αδιαφορία συμβολής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στην παραγγελία των F35

Καταγγελίες του Γιώργου Τσίπρα στη Βουλή για πλήρη αδιαφορία συμβολής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στην παραγγελία των F35

Καταγγελίες του Γιώργου Τσίπρα στη Βουλή για πλήρη αδιαφορία συμβολής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στην παραγγελία των F35

Κύριε Υπουργέ, για το θέμα της επιλογής των F-35 δεν έχει υπάρξει συζήτηση στη Βουλή, ούτε σκοπεύω να την ξεκινήσω εγώ σήμερα. Το θέμα της ερώτησης είναι διακριτό. Ερωτάμε, δηλαδή, με ποιον τρόπο δρομολογείτε την προμήθεια των F35. Βλέπουμε δυστυχώς -και πραγματικά πέφτουμε από τα σύννεφα- ότι βρισκόμαστε προ ενός ακόμα μεγαλύτερου σκανδάλου από αυτά που προηγήθηκαν με τις άλλες μεγάλες συμβάσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όπου ένα κοινό χαρακτηριστικό ήταν η παντελής απουσία της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.
Για να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη μας για το θέμα των φρεγατών, εσείς προσωπικά είχατε δεσμευτεί πριν φτάσουμε στην επιλογή των Belharra για συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων –δεν αναφέρομαι σε κάποιο συγκεκριμένα- και ο κ. Ντόκος, ακόμα πιο εξειδικευμένα, είχε μιλήσει την άνοιξη του 2021 για 30% ανάληψη κατασκευαστικού έργου από την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, λέγοντας μάλιστα ότι οτιδήποτε λιγότερο από 30% δεν το διανοούμαστε. Το αποτέλεσμα ήταν το μηδέν.
Ερχόμαστε τώρα και στα F35, τα οποία έχουν και μία παραπάνω ιδιαιτερότητα. Θα εξηγήσω γι’ αυτό μετά. Γνωρίζαμε, όταν κατετίθετο η ερώτηση – έχουμε καινούργια δεδομένα μετά την κατάθεση της ερώτησης-, ότι δεν έχετε σκοπό να γίνει απολύτως τίποτα στη χώρα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι και οι εταίροι του Προγράμματος των F35 και οι FMS πελάτες που ακολούθησαν παίρνουν ένα μέρος, οποιουδήποτε είδους μέρος, όλες οι χώρες, μηδεμιάς εξαιρουμένης. Για ό,τι μας αφορά, έτσι κι αλλιώς υπάρχει ζήτημα υποδομών, μαζί με το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, έτσι κι αλλιώς υπάρχει ζήτημα υποστήριξης οπλικών συστημάτων, συντήρησης κλπ. και υπάρχει και η δυνατότητα να πάρουμε συνολικά μέρος στο Πρόγραμμα, που σημαίνει να παράγουμε εδώ κομμάτια F-35 που πωλούνται σε άλλες χώρες.
Αντί αυτού δεν έχουμε ζητήσει τίποτα και έχουμε πληροφορηθεί -διαψεύστε με αν δεν είναι έτσι- σε έγγραφο της Αμερικανικής Πρεσβείας για το τι θέλουμε. Η απάντηση σε όλα είναι όχι. Το ερώτημα είναι απλό. Έχετε αποφασίσει να αποτελειώσετε την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία; Η μία ερώτηση είναι αυτή.
Η δεύτερη ερώτηση είναι, για αυτά τα ζητήματα αποφασίζετε εσείς ή κομμάτι της στρατιωτικής ηγεσίας; Εάν ισχύει το δεύτερο, είναι λάθος γιατί είναι ζήτημα καθαρά πολιτικής ηγεσίας. Αν το αποφασίζετε πάλι εσείς, να μας εξηγήσετε τον λόγο που αρνείστε τη συμμετοχή. Θέλω μόνο να συμπληρώσω ένα στοιχείο, να το έχουμε υπόψη μας, διότι υπάρχει ένα παρελθόν και υπάρχει μια σύγχρονη πραγματικότητα. Το παρελθόν που έχουμε βιώσει στη χώρα μας είναι το τραγικό παρελθόν με τα MIRAGE. Δεν θέλω να επεκταθώ σε τι κατάσταση βρίσκονταν, πόσα ήταν τα επιχειρησιακά και τα λοιπά.
Η σύγχρονη πραγματικότητα είναι ότι ακόμα και στις Ηνωμένες Πολιτείες με τα F35, το ποσοστό επιχειρησιακής ικανότητας είναι γύρω στο 50% κι αν πάμε σε ποσοστό πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας, πέφτει κάτω από 30%. Αυτό σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση Αμερικανού Αξιωματικού που είναι αρμόδιος για τα ζητήματα αυτά. Πού; Στις Ηνωμένες Πολιτείες που έχουν τα εργοστάσια δίπλα, όλη την παραγωγή δίπλα και με όλες τις δυνατότητες που έχει η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία.
Δηλαδή πάμε να κάνουμε τι ακριβώς; Να πάμε σε τι επιχειρησιακή ικανότητα αντίστοιχη των MIRAGE, για να λέμε ότι έχουμε F-35;

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
Κύριε Υπουργέ, λυπάμαι που θα το πω, αλλά εντάξει, υπάρχουν όρια! Στο ψέμα υπάρχουν όρια. Όταν έγινε η συμφωνία για τις Belharra, μας λέγατε ότι είναι πενήντα εταιρείες που θα αναλάβουν υποκατασκευαστικό έργο. Πουθενά δεν υπήρχαν! Πενήντα εταιρείες προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή, κάποιες υπέγραψαν MOU κ.λπ. και έρχεστε σήμερα και μας λέτε ότι θα πάρουν όχι 15%, λέει, αλλά 10%, 300 εκατομμύρια έργο; Δεν μας το δείχνετε και εμάς ποιο είναι; Εάν είναι 1%, ζήτημα είναι! Να είναι 1,02%; Δηλαδή, για 30-40 εκατομμύρια και αν! Εάν ισχύει κι αυτό! Μην κοροϊδευόμαστε τόσο άσχημα! Μας ακούει ο ελληνικός λαός.
Το 1% στα 3 δισεκατομμύρια είναι 30 εκατομμύρια για τις Belharra. Για τα Rafale μηδέν! Μη μου λέτε για τις πυραυλακάτους Ελευσίνας των προηγούμενων κυβερνήσεων. Να σας δώσουμε συγχαρητήρια που δεν κόψατε το πρόγραμμα, δηλαδή;
Να σας ρωτήσω κάτι πιο χοντρό. Γιατί ο κ. Γεωργιάδης πανηγυρίζει για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή Ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Κάνατε έναν διαγωνισμό, όπου δεν διασφαλίζετε τις θέσεις των εργαζομένων και ακόμη χειρότερα, δεν διασφαλίζετε καν ότι θα παραμείνει ναυπηγείο. Προσέξτε, ναυπηγείο! Δεν έχει καμία υποχρέωση ο κ. Προκοπίου να το διατηρήσει ναυπηγείο. Αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα. Δηλαδή, και ένα κομμάτι που θα μπορούσε να είναι ναυπηγική αλλά και αμυντική βιομηχανία, αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα και για εσάς και για οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.
Το πιο βασικό, όμως, είναι ότι δεν απαντήσατε σε αυτό που σας ρώτησα. Ισχύει ότι έχετε αρνηθεί οποιαδήποτε συμμετοχή της χώρας σε κατασκευή, υποστήριξη, συντήρηση F-35 και είναι όλο το πακέτο έξω, που δεν το έχει κάνει καμία άλλη χώρα απ’ όσες έχουν πάρει F-35; Αυτό είναι το ερώτημα. Ισχύει, ναι ή όχι; Και ποιος πήρε την απόφαση; Είναι αυτό σκανδαλώδες; Είναι πολύ απλά τα πράγματα.
Μη μου λέτε ότι θα μας ενημερώσει η επόμενη κυβέρνηση. Έχουν δρομολογηθεί κάποιες διαδικασίες, εάν αυτό ισχύει, είναι παραπληροφόρηση. Γιατί εμείς ξέρουμε ότι αυτό ισχύει. Αρνηθήκατε τα πάντα και μάλιστα σε μια λογική «ή όλα ναι ή όλα όχι». Και επελέγη το «όλα όχι», δηλαδή ούτε στις υποδομές, ούτε στην κατασκευή, ούτε στη δυνατότητα συντήρησης οπλικών συστημάτων, αεροσκαφών κ.λπ. Είναι τόσο απλό. Και είναι σε ένα αεροσκάφος, που στις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες έχει πολύ μεγάλα προβλήματα σε ό,τι αφορά τη συντήρησή του και γι’ αυτό επιχειρησιακά είναι πολύ χαμηλά τα ποσοστά.

Επισυνάπτεται το βίντεο της συζήτησης:
https://youtu.be/isc1qafBXd0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

https://www.youtube.com/watch?v=kd6Pc5mv0Ys Τι είναι κλιματική αλλαγή και ποια η διαφορά όταν μιλάμε για κλιματική κρίση; Ποια είναι η εικόνα στις πόλεις μας και πώς θα φτάσουμε στις Κλιματικά ουδέτερες πόλεις; Ποιες…

https://youtu.be/LTP5esataPY Λίγο πριν πέσει η αυλαία της προεκλογικής περιόδου για τις Ευρωεκλογές, ο πρώην Υπουργός και σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα υγείας -την περίοδο της πανδημίας- Βασίλης Κοντοζαμάνης παραχώρησε συνέντευξη…

https://youtu.be/B9Rw2Vz6abY «Ζωντανός θρύλος» στον χώρο της, κρίνοντας από τις δεκάδες σημαντικές βραβεύσεις και διακρίσεις, η συνιδιοκτήτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος του Mideast Travel ενός από τα μεγαλύτερα Ταξιδιωτικά Πρακτορεία της Ευρώπης,…