Το νερό ήταν, είναι και θα είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και συνταγματικά κατοχυρωμένο ότι το 51% της ΕΥΔΑΠ θα παραμένει στο ελληνικό Δημόσιο. Τα περί ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, αποτελούν fake news, όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ.Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action24.
Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε μάλιστα απίστευτη υποκρισία να κουνάει ο ΣΥΡΙΖΑ το δάχτυλο στη Νέα Δημοκρατία και να μιλά για ιδιωτικοποίηση, αφού -όπως υπενθύμισε- ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε την ΕΥΔΑΠ στο λεγόμενο υπερταμείο, μαζί με όλες τις ΔΕΚΟ, κάτι που είχε αρνηθεί να κάνει η κυβέρνηση Σαμαρά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις επί μνημονίων.
Εξήγησε ότι η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε, σχετικά με τη συντήρηση του δικτύου υδροδότησης και την αναβάθμιση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου, ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Υπενθύμισε ότι το ελληνικό Δημόσιο χρησιμοποιεί τις ΣΔΙΤ για πάρα πολλά έργα, όπως στην ηλεκτροδότηση και την κατασκευή σχολείων και υπογράμμισε: «Το να λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι ιδιωτικοποιούμε το νερό είναι εντελώς fake news».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης ότι αυτή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξ αρχής έχει πει ότι θέλει να χρησιμοποιήσει το εργαλείο των ΣΔΙΤ, το οποίο -όπως σχολίασε- η προηγούμενη κυβέρνηση αντιμετώπιζε με απίστευτη ιδεοληψία. «Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό ή την πυρίτιδα. Όλη η Ευρώπη χρησιμοποιεί αυτά τα χρηματοδοτικά εργαλεία και πρέπει και εμείς να βρούμε έξυπνους τρόπους να τα χρησιμοποιήσουμε. Επομένως τα περί ιδιωτικοποίησης είναι παραμύθια» επανέλαβε.
Συνταγματικά κατοχυρωμένο ότι το 51% της ΕΥΔΑΠ θα παραμένει στο ελληνικό Δημόσιο
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, εξάλλου, ότι η ΕΥΔΑΠ ΑΕ είναι εισηγμένη εταιρεία, το 60% της οποίας ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, καθώς και ότι υπάρχει συνταγματική ρύθμιση προκειμένου το 51% να παραμένει στο ελληνικό δημόσιο. Τόνισε, επομένως, ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα ιδιωτικοποίησης.
Σημείωσε επίσης ότι το ελληνικό δημόσιο πληρώνει κάθε χρόνο στην ΕΥΔΑΠ 26,5 εκατ. ευρώ για έργα συντήρησης, ενώ ανέφερε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε καταλήξει σε συμφωνία για την τιμή του αδιύλιστου νερού, κάτι που -όπως είπε= κατάφερε η σημερινή κυβέρνηση. Τόνισε ότι στόχος είναι με τισ ΣΔΙΤ τα έργα συντήρησης του υδροδοτικού δικτύου να γίνονται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και με πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι το νερό δεν θα ακριβύνει. Υποστήριξε ότι θα υπήρχε κίνδυνος να ακριβύνει, εάν το ελληνικό δημόσιο πωλούσε το αδιύλιστο νερό στην ΕΥΔΑΠ πολύ πιο ακριβά, όπως έλεγε η προηγούμενη κυβέρνηση. Και σημείωσε ότι χρειάζεται κυβερνητική έγκριση για να αυξηθεί η τιμή του νερού, αλλά και ότι η ΕΥΔΑΠ είναι μία υγιέστατη εταιρεία με μεγάλη κερδοφορία.
«Αυτή τη στιγμή τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση, είτε αφορούν το leasing στα ΜΜΜ είτε στις ΣΔΙΤ, κάποιους ενοχλούν. Μπορεί να ενοχλούν κάποια κατεστημένα και συντεχνιακά συμφέροντα. Εδώ, όμως, εμείς δεν είμαστε για να κάνουμε μία απλή διαχείριση. Εδώ βρισκόμαστε για να εξυπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον και νομίζω όλοι θα συμφωνήσουν ότι το εργαλείο των ΣΔΙΤ είναι προς όφελος των πολλών» σχολίασε ο κ.Καραμανλής.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε όλες τις ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο, το οποίο στην ουσία εξασφαλίζει τους πιστωτές εάν γίνει κάτι για 99 χρόνια. Ε, είναι τουλάχιστον κωμικό να μας κουνάνε το δάχτυλο», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.
Ξεκαθάρισε, όμως, ότι δεν υπάρχει δικλείδα εξόδου, καθώς η παραχώρηση των ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο για 99 χρόνια «αποτελεί μία συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των πιστωτών και δεν μπορούμε να γυρίσουμε να πούμε ότι θα βγάλουμε αυτές τις εταιρείες από το Ταμείο. Όποιος το πει αυτό δεν λέει σοβαρά πράγματα».
Αυστηροποιούνται οι έλεγχοι για τη χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να κινούμαστε όλοι με υπευθυνότητα και να μένουμε ασφαλείς.
Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν κρούσματα μη χρήσης μάσκας, γι’ αυτό και επισήμανε ότι το Υπουργείο έχει ζητήσει τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς αυτή και μόνο αυτή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα για υγειονομικές παραβάσεις. «Έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι, όχι για να τιμωρήσουμε το επιβατικό κοινό, αλλά γιατί δεν πρέπει σε αυτή τη φάση να χαλαρώσουμε, ειδικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», σημείωσε.
Υπενθύμισε ότι η τιμή του εισιτηρίου μειώθηκε μετά από πολλά χρόνια από το 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ και ότι η κυβέρνηση θέλει να δώσει κίνητρα, ώστε οι επιβάτες να στραφούν στη χρήση καρτών και να αυξηθούν τα έσοδα.
«Δεν είναι εύκολη η εξίσωση μεταξύ της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών και της διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας. Είναι μία δύσκολη εξίσωση και ανάλογα με τις συνθήκες προσαρμόζουμε τις πολιτικές μας», κατέληξε.