Σε ημερίδα με αντικείμενο το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Αττικής, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Οκτωβρίου στο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, παρενέβη ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην περιοχή.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το «Growthfund» (Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο), με σκοπό τη διαμόρφωση ενός νέου συγκοινωνιακού χάρτη που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες της Αττικής.
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΓΙΑΝΝΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Ο Γιάννης Μυλωνάκης, ως «πρώτος πολίτης» της Αγίας Παρασκευής, ανέδειξε τα βασικά ζητήματα που αφορούν την περιοχή του, παρουσιάζοντας συγκεκριμένες προτάσεις στο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που στοχεύουν στην αποσυμφόρηση των κεντρικών σημείων του προαστίου και στη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης των δημοτών. Ο ίδιος, σε προηγούμενες συναντήσεις του με αρμόδια στελέχη του Υπουργείου και του ΟΑΣΑ, είχε τονίσει τη σημασία της δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας.
Το σχέδιο αυτό είναι σε άμεση συνάρτηση με τις επικείμενες αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, και όπως σημείωσε, αποτελεί προτεραιότητα της δημοτικής αρχής.
Στην ομιλία του κατά την ημερίδα, ο κ. Μυλωνάκης εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΑ για την πρωτοβουλία και τόνισε τρία σημαντικά ζητήματα που αφορούν την Αγία Παρασκευή, τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.
Το πρώτο ζήτημα σχετίζεται με την ανάγκη αξιοποίησης των χώρων στάθμευσης στους τρεις σταθμούς του μετρό που βρίσκονται περιφερειακά της πόλης. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στους σταθμούς του Χαλανδρίου, της Δουκίσσης Πλακεντίας και του Νομισματοκοπείου, με ιδιαίτερη έμφαση στον σταθμό του Χαλανδρίου, ο οποίος παραμένει κλειστός. Ο δήμαρχος επισήμανε πως η μη λειτουργία αυτών των χώρων στάθμευσης επιβαρύνει τους γύρω δρόμους με παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, γεγονός που δημιουργεί έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Ο δεύτερος τομέας που έθεσε αφορά τον επανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών. Η Αγία Παρασκευή φιλοξενεί σημαντικά ιδρύματα όπως το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, το ερευνητικό κέντρο «Δημόκριτος» με περίπου 2.500 εργαζόμενους και την ΕΡΤ. Ο δήμαρχος σημείωσε πως η αναθεώρηση των γραμμών των λεωφορείων που εξυπηρετούν αυτούς τους προορισμούς είναι αναγκαία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και για την αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης, οι οποίες συχνά υποφέρουν από κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το τρίτο ζήτημα που ανέδειξε ο κ. Μυλωνάκης αφορά το γεγονός ότι, παρόλο που η Αγία Παρασκευή εξυπηρετείται από σταθμό του μετρό, αυτός βρίσκεται εκτός των ορίων της πόλης. Αυτό το παράδοξο, όπως το χαρακτήρισε, καθιστά επιτακτική την ανάγκη σύνδεσης του μετρό με το κέντρο της πόλης, ειδικά με την κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και την ενίσχυση της τοπικής συγκοινωνίας.
Οι προτάσεις αυτές παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει για τη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής. Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ανακοίνωσε ότι το τελικό σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί τον Μάιο του 2025, μετά από διαβούλευση με όλους τους δήμους της Αττικής.
Η νέα στρατηγική θα στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργικότητας των μεταφορών και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
Κατά την ημερίδα, χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος του «Growthfund», Γρηγόρης Δημητριάδης. Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στη σημασία του νέου στρατηγικού σχεδίου, τονίζοντας τη συμβολή του στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων που ταλανίζουν τις μετακινήσεις στην Αττική.Η συμμετοχή του Γιάννη Μυλωνάκη στην ημερίδα υπογραμμίζει τη σημασία που δίνει η δημοτική αρχή στην αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών ζητημάτων και στην εξασφάλιση καλύτερης εξυπηρέτησης για τους δημότες.
Με τις προτάσεις του, ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής επιχειρεί να αναδείξει τα ιδιαίτερα προβλήματα της περιοχής του, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συμμετοχή της πόλης στη συνολική διαδικασία διαμόρφωσης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής.