Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχει ήδη εισχωρήσει βαθιά στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών και φαίνεται ότι θα διαδραματίσει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Παρά τις επιφυλάξεις που υπάρχουν σχετικά με τη χρήση της στις αγορές, η αυξανόμενη εξοικείωση και η θετική αξιολόγηση των εμπειριών οδηγούν σε ευνοϊκές συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από μια πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε το ΙΕΛΚΑ τον Οκτώβριο, με δείγμα 500 καταναλωτές που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη. Η έρευνα δείχνει ότι η ΤΝ έχει ήδη μεγάλη διείσδυση στο ελληνικό κοινό, με το ChatGPT να είναι το πιο δημοφιλές εργαλείο. Αν και δεν είναι σαφές το ακριβές ποσοστό χρηστών, εκτιμάται ότι σχεδόν το 50% του πληθυσμού έχει δοκιμάσει εφαρμογές ΤΝ, με περίπου 2 στους 3 από αυτούς να την χρησιμοποιούν συστηματικά.

Μικτά συναισθήματα απέναντι στην ΤΝ

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα συναισθήματα των καταναλωτών σχετικά με την ΤΝ είναι μοιρασμένα. Ο ενθουσιασμός (21%) συνυπάρχει με τον φόβο (20%) και το άγχος (25%). Αυτή η κατάσταση υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές έχουν υψηλές προσδοκίες, αλλά και ανησυχίες, που χρειάζονται προσεκτική διαχείριση. Οι ανησυχίες επικεντρώνονται κυρίως στην αξιοπιστία των απαντήσεων (90%), την απώλεια κριτικής σκέψης (88%) και τη μείωση της ανθρώπινης επαφής (86%).

Πολυεργαλείο για καθημερινές ανάγκες

Η ανάλυση των στοιχείων δείχνει ότι οι καταναλωτές στρέφονται στην ΤΝ κυρίως για γρήγορη πληροφόρηση, επαγγελματικές ανάγκες και εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η υψηλή χρήση της ΤΝ για αναζήτηση προϊόντων, επεξεργασία κειμένου και δημιουργία περιεχομένου αποδεικνύει ότι λειτουργεί ως ένα πολυεργαλείο που καλύπτει ανάγκες τόσο του καθημερινού καταναλωτή όσο και του εργαζόμενου. Περίπου το 50% του πληθυσμού χρησιμοποιεί την ΤΝ για γενική πληροφόρηση (91%), επαγγελματική χρήση (53%) και εκπαιδευτικούς σκοπούς (49%).

Η συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας χρήσης ΤΝ είναι θετική, με τους περισσότερους χρήστες να δηλώνουν καλή ή μέτρια εμπειρία. Μόνο το 6% αναφέρει κακή εμπειρία, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι προσωπικές εμπειρίες συμβάλλουν στην ευρύτερη αποδοχή της ΤΝ. Στον τομέα των αγορών, αν και πολλοί δεν έχουν δοκιμάσει ακόμη τη χρήση της ΤΝ, όσοι το έχουν κάνει φαίνονται ικανοποιημένοι, γεγονός που δημιουργεί προϋποθέσεις για την περαιτέρω υιοθέτησή της.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr