Η πολυοικογενειακή θεραπεία βοηθά τους γονείς να επανασυνδεθούν με εφήβους που αρνούνται το σχολείο

Η πολυοικογενειακή θεραπεία και η επανασύνδεση γονέων και εφήβων

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο PLOS ONE εξετάζει την αποτελεσματικότητα της πολυοικογενειακής θεραπείας για γονείς εφήβων που αρνούνται να πάνε σχολείο λόγω άγχους. Η θεραπεία αυτή φαίνεται να ενισχύει τις οικογενειακές σχέσεις και να βελτιώνει την αυτοεκτίμηση των γονέων, παρέχοντας τους τη δυνατότητα να νιώσουν λιγότερο μόνοι και να ανακτήσουν την ελπίδα στο σπίτι.

Η σημασία της πολυοικογενειακής θεραπείας

Η άρνηση του σχολείου, ή αλλιώς απουσία, αποτελεί σοβαρό δημόσιο πρόβλημα, καθώς μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αποτυχίας στο σχολείο και να επηρεάσει αρνητικά την προσωπική και επαγγελματική ζωή των παιδιών στην ενήλικη ζωή τους. Πολλοί παράγοντες, όπως το άγχος, η υπερβολική φοβία, η κατάθλιψη και οι διαταραχές ύπνου, μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή την κατάσταση.

Η κοινωνική ανησυχία έχει συνδεθεί ιδιαίτερα με την άρνηση του σχολείου στους εφήβους. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι η κοινωνική ανησυχία επηρεάζει σημαντικά την εκπαίδευση και τις σχέσεις τους με τους άλλους. Στο πλαίσιο αυτό, οι οικογενειακές παρεμβάσεις έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές, καθώς οι γονείς συχνά βιώνουν συναισθήματα εξάντλησης, απογοήτευσης και ενοχής.

Εμπειρίες γονέων από την πολυοικογενειακή θεραπεία

Η πολυοικογενειακή θεραπεία συνδυάζει στοιχεία ομαδικής και οικογενειακής θεραπείας, επιτρέποντας στις οικογένειες να μάθουν από τις εμπειρίες των άλλων και να συνεργαστούν με τον θεραπευτή για την επίλυση κοινών ή ατομικών προβλημάτων. Στη συγκεκριμένη μελέτη, 31 γονείς συμμετείχαν στο πρόγραμμα MULTI FAST, το οποίο προσφέρει πολυοικογενειακή θεραπεία σε εφήβους με άρνηση στο σχολείο λόγω άγχους.

Οι συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας αποκάλυψαν τέσσερις κύριους τομείς: αλλαγές στις αντιλήψεις των γονέων για τους εφήβους τους, νέες προοπτικές για τους εαυτούς τους, έκφραση συναισθημάτων στους εφήβους και νέες οικογενειακές αλληλεπιδράσεις. Οι γονείς ανέφεραν ότι οι ομαδικές συναντήσεις τους βοήθησαν να νιώσουν λιγότερο μόνοι και να ανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους.

Επιπλέον, οι γονείς συνειδητοποίησαν τις δικές τους αρνητικές εμπειρίες στο σχολείο, οι οποίες επηρεάζουν τις επικοινωνίες τους με τους εφήβους. Οι έφηβοι με τη σειρά τους ανακάλυψαν τις σχολικές εμπειρίες των γονέων τους, γεγονός που τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τις αντιδράσεις τους στην άρνηση του σχολείου.

Η πολυοικογενειακή θεραπεία αποδείχθηκε πολύτιμη για την έκφραση των συναισθημάτων των γονέων προς τους εφήβους και την ενίσχυση των οικογενειακών σχέσεων, προσφέροντας μια νέα προοπτική στην αντιμετώπιση του προβλήματος της άρνησης του σχολείου.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr