• ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ
    • EU Climate Pact
    • Who is Who
    • ΓΕΓΟΝΟΤΑ OnCamera
    • Εν Αρχή ην ο Λόγος
    • Creative Projects
    • Ρεπορτάζ – Επικαιρότητα
    • Πρόσωπα & Γεγονότα
    • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
    • Μιλάμε…ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΤΑΖ
    • Αντικριστά
    • Παράγοντες
    • Μικροσκόπιο
    • Μυστικά του επιχειρείν
    • Πριν… μιλήσει η Κάλπη!
    • Φίλοι των ζώων
    • Άλλες Εκπομπές
  • Projects VR360
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
oncamera logo
Home»ΕΙΔΗΣΕΙΣ»ΕΛΛΑΔΑ»Η «κραυγή» που ακούστηκε σε ολόκληρο τον κόσμο
ΕΛΛΑΔΑ

Η «κραυγή» που ακούστηκε σε ολόκληρο τον κόσμο

By NEWS ROOM12/09/2021No Comments
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
||
||
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Στην έκφραση του προσώπου της, τα κλειστά της μάτια και το ανοιχτό στόμα που κραύγαζε για βοήθεια, ενώ το τοπίο γύρω παραδινόταν στις φλόγες, συμπυκνώθηκε η τραγωδία των καταστροφικών πυρκαγιών του Αυγούστου, οι δραματικές ώρες των δεκάδων εκκενώσεων, η αγωνία των κατοίκων να γλιτώσουν από τα γιγαντιαία πύρινα μέτωπα, η απελπισία για ό,τι δεν σωζόταν: τα σπίτια, τα ζωντανά, το παρθένο δάσος που το μένος της φωτιάς στη Βόρεια Εύβοια έκανε στάχτη.

Στην κίνηση του χεριού της, που ακουμπά στο στήθος στο σημείο της καρδιάς, χτυπούσαν οι παλμοί της καρδιάς όλων των Ελλήνων που έβλεπαν σε αυτήν τη γυναίκα τη φιγούρα της μητέρας τους, να τρέχει μονάχη να σωθεί μέσα σε ένα σκηνικό Αποκάλυψης.

Στην ποδιά της, υποκλίθηκαν τρεις μορφές τέχνης, η φωτογραφία, διά χειρός Κωνσταντίνου Τσακαλίδη που με ένα «κλικ» απαθανάτισε το δράμα των πυρόπληκτων συμπολιτών μας, η τέχνη του σκίτσου με το έμπειρο μολύβι του Χρήστου Παπανίκου να παίρνει «φωτιά» μπροστά στο εκτυλισσόμενο δράμα μιας χώρας φλεγόμενης, για να «βουτήξει» στη συνέχεια στην τέχνη της ζωγραφικής και συγκεκριμένα στο εμβληματικό έργο «Κραυγή» του νορβηγού εξπρεσιονιστή Εντβαρτ Μουνκ, καθώς η μορφή της ηλικιωμένης γυναίκας που έτρεχε – για την οποία αργότερα μάθαμε από τα δελτία ειδήσεων ότι είναι η 81χρονη «γιαγιά Παναγιώτα» από τις Γούβες της Βόρειας Εύβοιας – εξέπεμπε μια κραυγή. Την κραυγή αγωνίας του έθνους που μάτωνε μαζί με καθετί που παραδινόταν στις φλόγες.

Το δράμα βρήκε το πρόσωπό του

«Οι ημέρες των πυρκαγιών ήταν ζοφερές. Οι φωτογραφίες από τις προσπάθειες και από αυτό που χανόταν ήταν πολλές. Ενιωθες ότι οι πάντες λυπούνταν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκφράζονταν η λύπη και η απόγνωση.

Σιγά σιγά άρχισε να χρησιμοποιείται σε κάποιες λήψεις ένα πορτοκαλί φίλτρο που τόνιζε την ατμόσφαιρα κόλασης και μαρτυρίου. Οταν εμφανίστηκε η φωτογραφία του Κώστα Τσακαλίδη με την ηλικιωμένη να αναστενάζει καθώς απομακρυνόταν αγχωμένη από το σπίτι της, προσπαθώντας να πάρει

 

ανάσα, όλος ο συναισθηματισμός για τα δράματα των ημερών βρήκε πρόσωπο.

 %CE%95%CF%81%CE%B3%CE%BF Η «κραυγή» που ακούστηκε σε ολόκληρο τον κόσμο

Ολοι συμπόνεσαν και οι αποχρώσεις, σε συνδυασμό με τη στάση του σώματος, θύμισαν σε πάρα πολλούς την «Κραυγή» του Μουνκ», θυμάται ο Χρήστος Παπανίκος, μιλώντας στα «ΝΕΑ», έναν μήνα μετά τα τραγικά 24ωρα της πύρινης κόλασης.

«Συγκινημένος κι εγώ από το δράμα μιας ηλικιωμένης, κουρασμένης, απελπισμένης, φορτωμένης τη δική της ιστορία ζωής, που τώρα αποκτούσε ένα ακόμη βάρος, μια γυναίκας που θα μπορούσε να είναι μητέρα μου, ήθελα να προσθέσω κάτι σε όσες εικόνες έκανα εκείνες τις ημέρες φορτισμένος κι εγώ από τη θλίψη της καταστροφής. Αναρωτήθηκα αν είχε νόημα να κάνω εικόνα κάτι που όλοι είχαν σκεφτεί και στην αρχή το άφησα. Ομως, εδώ δεν είχε σημασία η πρωτότυπη ιδέα αλλά η συμμετοχή σε ένα κοινό συναίσθημα και το άνοιγμα μιας διεξόδου για να εκφραστεί. Δούλεψα γρήγορα, χωρίς να σκεφτώ λεπτομέρειες και ομοιότητες, κάπως ελεύθερα, ίσα για να βγει ένα μείγμα της φωτογραφίας και του πίνακα, κοιτώντας μία τον πίνακα και μία τη φωτογραφία. Τόνισα το πρόσωπο και το στόμα και άλλαξα το φόντο της φωτογραφίας ώστε να μοιάζει πιο πολύ με το παλλόμενο κυματιστό τοπίο της «Κραυγής» με την έντονη προοπτική. Δεν διεκδικούσα, φυσικά, καλλιτεχνικές δάφνες. Απλά ήξερα ότι η «σκιτσογραφία» είναι ένας χώρος με μεγάλη γκάμα εκφραστικών μέσων που παρακολουθεί την επικαιρότητα και το συναίσθημα μερίδων της κοινωνίας. Η εικόνα αγαπήθηκε αμέσως από πολλούς, συγκίνησε γενικά και κυκλοφόρησε πολύ στα κοινωνικά δίκτυα και αυτό ήταν κάτι πολύ όμορφο», όπως αναφέρεται στο in.gr

«Να γίνονταν όλα όπως πριν».

Σήμερα, η «γιαγιά Παναγιώτα» δεν βρίσκεται πια στο σημείο που την αφήσαμε, εκεί που την «καθήλωσε» στη μνήμη μας ο φωτογραφικός φακός, στη μέση του κατηφορικού δρόμου με τις φλόγες να την καταδιώκουν.

Εχει επιστρέψει στο σπίτι της και είναι ασφαλής με τον σύζυγό της Νίκο, ο οποίος ευχαριστεί μέσω των «ΝΕΩΝ» τον κόσμο για την αγάπη και το ενδιαφέρον στο πρόσωπο της γυναίκας του, αλλά ταυτόχρονα επιθυμεί να την προφυλάξει καθώς, όπως είναι λογικό, δεν ήταν σε καμία περίπτωση προετοιμασμένη να γίνει πρωτοσέλιδο στα διεθνή ΜΜΕ (λ.χ. στον βρετανικό «Guardian») με αφορμή τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου και να της ζητούνται καθημερινά συνεντεύξεις από ξένα και ελληνικά ΜΜΕ.

Την ίδια τη «γιαγιά Παναγιώτα», η δημοσιότητα που έχει συγκεντρώσει η εικόνα της, δεν μοιάζει να την αφορά. «Εμένα δεν με ενδιαφέρει αυτό το πράγμα», σχολιάζει. «Εμένα με ενδιαφέρει να σηκωνόμουν μια μέρα και να τα έβλεπα όλα γύρω όπως τα ήξερα, να γίνονταν όλα ξανά όπως πριν…».

ΚΟΣΜΟ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
NEWS ROOM

Related Posts

viasmos 3 Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

Το Έγκλημα ως Θέαμα: Η Υπόθεση Μουρτζούκου και η Ευθύνη των ΜΜΕ

16/07/2025
mitsotakis INTIME 3 768x480 1 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν κατά 1000% οι δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό

12/07/2025
metanastes 1 600x375 1 Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

Στο Λαύριο μεταφέρονται οι 520 διασωθέντες μετανάστες από τη Γαύδο

09/07/2025

Comments are closed.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Μια διαφορετική συνέντευξη με τον Παύλο Μαρινάκη, στο WebTV OnCamera.gr, με τη δημοσιογράφο Εβίτα Χρυσολούρη.

📺 Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε μια συνέντευξη που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Μιλά για επικοινωνία και πολιτική, για τις αξίες που τον καθοδηγούν, για τη σχέση πολίτη – εξουσίας – νόμου, για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και για το αν ο πολιτικός σήμερα μπορεί να είναι πραγματικά ανεξάρτητος ή είναι απλώς ένα προϊόν επικοινωνίας.

🔍 Ποιος είναι πίσω από τον θεσμικό ρόλο;
💬 Πόσο χώρο έχει η προσωπικότητα στην πολιτική;
🤖 Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην εικόνα της εξουσίας;

Μια συζήτηση με βάθος, ειλικρίνεια και ουσία. Μην τη χάσετε!
Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. - Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. 
Ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Γεωργόπουλος μιλάει στο OnCamera.gr στην εκπομπή Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη για τις σημαντικότερες προκλήσεις που απασχολούν την πόλη. την βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο και τις στρατηγικές για την ενίσχυση του πολιτιστικού χαρακτήρα της περιοχής. Τα τρία ζητήματα που έχουν προτεραιότητα στην πόλη, όπως είπε, είναι η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και η ενίσχυση της πολιτιστικής βιομηχανίας.

Ο Δήμαρχος παρουσίασε επίσης τη θέση της δημοτικής αρχής για την όδευση των πετρελαϊκών αγωγών μέσα από τον οικιστικό ιστό και τις βιομηχανικές ζώνες της πόλης, επισημαίνοντας την ασφάλεια και την προστασία των κατοίκων. Ταυτόχρονα , αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του λιμανιού και στη συμβολή του στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Η συζήτηση κάλυψε και το μέλλον της πόλης, με έμφαση στη διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελευσίνας ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ενώ η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δράσεων που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του τίτλου "Πολιτιστική Πρωτεύουσα" βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης.

Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη  Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη. - Η Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη φιλοξενεί στο OnCamera.gr τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής, κ. Κλεάνθη Βαρελά, έναν άνθρωπο με σημαντική πορεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ενεργό ρόλο στα ζητήματα που απασχολούν τη Δυτική Αττική. 
Συζητήσαμε τις προκλήσεις και τις προοπτικές , την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την ασφάλεια της περιοχής.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη.

Περισσότερα βίντεο

ΑΡΧΕΙΟ ΕΜΠΟΜΠΩΝ

  • Μιλάμε Χωρίς Μοντάζ
  • Who is Who
  • Creative Projects
  • Πριν μιλήσει η Κάλπη
  • Παράγοντες
  • Μικροσκόπιο
  • Αντικριστά
  • Μυστικά του Επιχειρείν
  • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
  • Ρεπορτάζ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Ερευνα - Αν.Εκπαίδευση
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Ελλάδα
Facebook Youtube

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σχετικά με το κάναλι
  • OnCamera promo kit
  • Τηλ. κέντρο 210 8056324
  • Γενικό email info@oncamera.gr
  • Θέματα ύλης press@oncamera.gr
  • Δ/νση Στούντιο: Λ.Μαραθώνος 77, Πικέρμι, 19009

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Loading

© 2024 – OnCamera.gr SA – Designed by AVMap GIS SA