Η κλοπή της Μόνα Λίζα: Μια ιστορία από το Λούβρο

Η κλοπή της Μόνα Λίζα το 1911

Στις 21 Αυγούστου 1911, ένα γεγονός που φάνταζε αδιανόητο συνέβη στο Λούβρο: η Μόνα Λίζα, το εμβληματικό έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, κλάπηκε από έναν Ιταλό ξυλουργό. Το πρωί εκείνης της Δευτέρας, το μουσείο ήταν κλειστό για το κοινό, καθώς οι υπάλληλοι πραγματοποιούσαν εργασίες συντήρησης. Κανείς δεν φαντάστηκε ότι το αριστούργημα είχε εξαφανιστεί μέχρι την επόμενη ημέρα, όταν ο ζωγράφος Λουί Μπερού ανακάλυψε την απουσία του πίνακα.

Η ανακάλυψη της κλοπής

Ο Μπερού, επισκεπτόμενος το Salon Carré, διαπίστωσε ότι η Μόνα Λίζα δεν ήταν στη θέση της. Αρχικά, υπέθεσε ότι είχε μεταφερθεί για συντήρηση ή φωτογράφιση. Όμως, καθώς περνούσε η ώρα και ο πίνακας δεν εμφανιζόταν, οι υπεύθυνοι του μουσείου άρχισαν να ανησυχούν. Η είδηση της κλοπής διαδόθηκε γρήγορα, με τις εφημερίδες να την παρουσιάζουν ως εθνική καταστροφή.

Η έρευνα και η σύλληψη

Αμέσως, η αστυνομία ξεκίνησε έρευνες και ανακρίσεις, εστιάζοντας αρχικά στους υπαλλήλους του μουσείου. Οι υποψίες σύντομα στράφηκαν σε καλλιτεχνικούς κύκλους, συμπεριλαμβανομένου του Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος ανακρίθηκε αλλά αφέθηκε ελεύθερος. Η υπόθεση παρέμεινε χωρίς πρόοδο για δύο χρόνια, μέχρι που το 1913, ένας Ιταλός έμπορος τέχνης ενημέρωσε τις αρχές ότι κάποιος προσπαθούσε να του πουλήσει τη Μόνα Λίζα.

Ο δράστης, Βιντσέντσο Περούτζια, είχε καταστρώσει ένα τολμηρό σχέδιο. Ντυμένος ως υπάλληλος του μουσείου, μπήκε στο Λούβρο και αφαίρεσε τον πίνακα από τον τοίχο, κρύβοντάς τον κάτω από την ποδιά του. Μετά την κλοπή, ο πίνακας παρέμεινε κρυμμένος στο διαμέρισμά του για πάνω από δύο χρόνια.

Το 1913, ο Περούτζια επιχείρησε να πουλήσει το έργο στη Φλωρεντία, ισχυριζόμενος ότι ήθελε να επιστρέψει τη Μόνα Λίζα στην πατρίδα της. Η αστυνομία τον συνέλαβε και η είδηση της ανεύρεσης του πίνακα προκάλεσε ενθουσιασμό στην Ιταλία. Η Μόνα Λίζα εκτέθηκε προσωρινά στην Πινακοθήκη Ουφίτσι πριν επιστρέψει στο Λούβρο τον Ιανουάριο του 1914.

Η δίκη του Περούτζια διεξήχθη σύντομα, και αν και αναγνωρίστηκε το «πατριωτικό του κίνητρο», η κλοπή αυτή άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της τέχνης.

ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ ΑΡΘΡΟΥ

ΕΡΕΥΝΑ ONCAMERA - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τελευταία άρθρα

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr