Η αναγέννηση των εμπορικών πάρκων – Πώς η πανδημία άλλαξε όλα τα δεδομένα

Η αναγέννηση των εμπορικών πάρκων – Πώς η πανδημία άλλαξε όλα τα δεδομένα

Η αναγέννηση των εμπορικών πάρκων – Πώς η πανδημία άλλαξε όλα τα δεδομένα

||

Ένα παγωμένο ανοιξιάτικο απόγευμα αυτή την εβδομάδα τα αυτοκίνητα έκαναν ουρά στη βόρεια περιφερειακή οδό γύρω από το Λονδίνο, περιμένοντας να εισέλθουν στο εμπορικό πάρκο Friern Barnet.

Λίγες ημέρες μετά την άρση των μέτρων για την πανδημία στην Αγγλία, που επέτρεψε σε όλα τα καταστήματα να ανοίξουν ξανά, η κυκλοφορία έδειχνε πού στράφηκε το ενδιαφέρον. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για αναγέννηση των παραδοσιακών βρετανικών εμπορικών πάρκων λιανικής πώλησης – υπαίθριες συστάδες μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων -, κάτι που φαινόταν απίθανο πριν χτυπήσει ο COVID-19. Πολλές επιχειρήσεις επλήγησαν από την πανδημία, όπως οι αλυσίδες Comet, Toys R Us, Blockbuster και TGI Fridays.

Ομως τα στοιχεία δείχνουν ότι η πτώση σε τέτοιου είδους εμπορικά κέντρα ήταν μηδαμινή. Ουσιαστικά ήταν το μόνο μέρος της λιανικής αγοράς που αναπτύχθηκε σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, όταν έληξαν οι δυο μεγάλες καραντίνες. Την πρώτη ημέρα χαλάρωσης των τελευταίων περιορισμών – η πτώση σε πάρκα λιανικής σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν σχεδόν 8% μικρότερη από ό,τι την αντίστοιχη ημέρα του 2019. Για να κατανοήσουμε το τι έγινε, αξίζει να δούμε ότι στους ακριβούς εμπορικούς δρόμους η μείωση έφθασε το 1/4 και στα εμπορικά κέντρα το 16%. Οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι σίγουρα ορατές για όλους, λιγότερο όμως στα εμπορικά πάρκα

 

Ανάκαμψη

Η Λούσι Στάιντον, επικεφαλής λιανικών και στρατηγικών συνεργασιών στην Τοπική Εταιρεία Δεδομένων, προέβλεψε ότι τα εμπορικά πάρκα «θα πρέπει να ανακάμψουν πλήρως στα επόμενα τρίμηνα» καθώς οι μονάδες έγιναν «πιο ελκυστικές για τα καταστήματα που θέλουν να επεκταθούν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη διαθεσιμότητα χώρου». Η αλυσίδα μόδας Next, για την οποία τα εμπορικά πάρκα αντιπροσωπεύουν τα 3/5 των χώρων πώλησης, ανέφερε στα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους ότι οι πωλήσεις σε αυτά τα καταστήματα ήταν σταθερά έως και 20% υψηλότερες από τα καταστήματά της σε άλλες τοποθεσίες.

Το μέγεθος αυτών των καταστημάτων είναι μέρος της ελκυστικότητάς τους σε έναν μετα-COVID κόσμο. Προσφέρουν περισσότερο χώρο και αέρα στους αγοραστές που ανησυχούν για τα πλήθη και τον συνωστισμό. Η Νταϊάν Βερλ, διευθύντρια πληροφοριών στο Springboard, επισημαίνει επίσης την ευκολία πρόσβασης με το αυτοκίνητο για όσους εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί να ταξιδέψουν με τρένα, λεωφορεία ή με το μετρό και που τώρα σπάνια μεταβαίνουν στο κέντρο των πόλεων για αγορές. «Προσφέροντας εύκολη πρόσβαση με αυτοκίνητο, δωρεάν χώρο στάθμευσης και περισσότερο ανοιχτό χώρο, οι καταναλωτές αισθάνονται ασφαλείς και γνωρίζουν ότι μπορούν να απολαύσουν την εμπειρία των αγορών τους» δηλώνει η Ελεν Ντίκινσον, επικεφαλής της βρετανικής κοινοπραξίας λιανικής.

Πριν από λίγες ημέρες ο όμιλος ακινήτων British Land δήλωσε ότι ήθελε να αποκτήσει περισσότερα εμπορικά πάρκα εκτός πόλης, ελπίζοντας να αξιοποιήσει την προτίμηση των καταναλωτών σε «υπαίθριες τοποθεσίες» που «διευκολύνουν τις αγορές, τις επιστροφές και την αποστολή απευθείας από το κατάστημα».

 

Νέοι πελάτες

Επίσης τα εμπορικά πάρκα φιλοξενούν συχνά τους «σωστούς» τομείς για την πανδημία. Τα σουπερμάρκετ, τα καταστήματα ευκαιριών και οι χώροι που πωλούσαν προϊόντα για εργασίες που μπορεί να κάνει μόνος του ο καταναλωτής θεωρήθηκαν απαραίτητες επιχειρήσεις λιανικής κατά την καραντίνα. Στο Friern Barnet, ουρές δημιουργήθηκαν στο Pets At Home για τα κατοικίδια, ενώ το ίδιο συνέβη σε καταστήματα για τη βελτίωση των σπιτιών ή και της φυσικής κατάστασης των πολιτών.

Η ανθεκτικότητα των εμπορικών πάρκων προσέλκυσε νέους πελάτες. Η Five Guys, μια ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα εστίασης, συμφώνησε να ανοίξει έξι καταστήματα από τις αρχές του τρέχοντος έτους και σχεδιάζει περισσότερα τους επόμενους μήνες. Ολα βρίσκονται σε εμπορικά πάρκα έξω από πόλεις, δηλαδή εκεί που έχουν μεταφερθεί όσοι εργαζόμενοι δουλεύουν από το σπίτι. Ο Τσαρλς Ντάνστον, ο επιχειρηματίας που κατέχει το Five Guys στην Ευρώπη, δήλωσε ότι τέτοιες τοποθεσίες ήταν οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην αλυσίδα εστίασης και ότι η αποτυχία άλλων περιστασιακών επιχειρήσεων φαγητού άφησε άφθονο διαθέσιμο χώρο.

Ακόμα και καταστήματα που συνήθως συναντά κανείς σε ακριβούς δρόμους κυνηγούν πλέον τα εμπορικά πάρκα που βρίσκονται μακριά από τα κέντρα των πόλεων. Αλλωστε αυτοί οι επαγγελματικοί χώροι ήταν οι μόνοι για τους οποίους ανέβηκαν τα ενοίκια στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Η τάση, σύμφωνα με τους ειδικούς, αναμένεται να συνεχιστεί και αυτή τη χρονιά αλλά και τις επόμενες. Οι καταναλωτές αποφεύγουν όλο και περισσότερο το κέντρο και στρέφονται προς τις παρυφές των πόλεων, όπως αναφέρεται στο tanea.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Αθηναίων, με τη συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών, θα «φωτίσει την πόλη με ευχές» την Παραμονή των Χριστουγέννων. Η «Νύχτα των Ευχών»έρχεται στην πλατεία Κοτζιά στις 24 Δεκεμβρίου 2024 από τις 18:00.Ο…

«Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) επιβεβαιώνει τον θεσμικό της ρόλο ως ακρογωνιαίο στήριγμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιτυγχάνοντας δύο καθοριστικές νίκες σε κορυφαία ζητήματα για ΔΕΥΑ και ΝΟΚ» Αυτό σημειώθηκε…

Στον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Χαλανδρίου για το 2025, που εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 18 Δεκεμβρίου, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Σίμος Ρούσσος. «Προβλέπονται έργα ύψους 32.500.000…