
Σημαντικές εξελίξεις στον σχεδιασμό του Μετρό της Αθήνας
Η νέα εποχή του Μετρό στην Αθήνα είναι σε πλήρη εξέλιξη, καθώς οι αρμόδιοι φορείς έχουν αρχίσει τις μελέτες για την επέκταση της γραμμής προς τη Γλυφάδα και το Ελληνικό. Παράλληλα, η κατασκευή της Γραμμής 4 προχωρά με γοργούς ρυθμούς.
Πρόοδος στην κατασκευή και χρονοδιάγραμμα
Οι δύο μετροπόντικες που εργάζονται στην περιοχή έχουν διανύσει ήδη σημαντικό τμήμα των σηράγγων, με στόχο να φτάσουν στον κεντρικό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ο μετροπόντικας που κατευθύνεται από το Γουδή αναμένεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξη προς το τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026, ενώ ο δεύτερος από το Γαλάτσι θα φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Επέκταση της γραμμής 2 και μελλοντικά σχέδια
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ανέφερε ότι η επόμενη προτεραιότητα είναι η επέκταση της γραμμής 2 από τον σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Στο μέλλον, η γραμμή αυτή αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τις Αχαρνές, συνδέοντας την περιοχή με το δίκτυο του προαστιακού, κάτι που αποτελεί αίτημα των κατοίκων της περιοχής.
Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την επέκταση προς το Ίλιον και τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα. Ο κ. Κουρέτας τόνισε ότι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό είναι επίσης προτεραιότητα, καθώς αναπτύσσεται μια νέα πόλη εντός της πόλης.
Επιπλέον, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 προς δύο κατευθύνσεις, με μια γραμμή να ξεκινάει από το Γουδή και να φτάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η άλλη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φτάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Οι μελέτες περιλαμβάνουν και τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό. Ο κ. Κουρέτας επισήμανε ότι οι παρεμβάσεις αυτές θα απαιτήσουν από πέντε έως δέκα χρόνια για την ολοκλήρωσή τους, με κάποιες ίσως να χρειαστούν και περισσότερο χρόνο.
Η διαδικασία κατασκευής των έργων του μετρό είναι περίπλοκη και απαιτεί πολλές μελέτες και προσεκτική επίβλεψη, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία τους. Οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν τη σημασία της ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς, κυρίως στην Αθήνα, που αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.