Επίσκεψη του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση σε καταστήματα

Επίσκεψη του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση σε καταστήματα

Επίσκεψη του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση σε καταστήματα

Κατά την επίσκεψή τους στην αλυσίδα «Lidl», οι κύριοι Παπαθανάσης, Αναγνωστόπουλος και Μελισσινός δήλωσαν (on camera):

Νίκος Παπαθανάσης:
«Καλημέρα σας. Θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι συνηθίζεται να είναι και ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης μαζί μας, αλλά σήμερα είναι στο Νταβός συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό. Είναι μαζί μας ο κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και ο κ. Χαράλαμπος Μελισσινός, επικεφαλής της ΔΙΜΕΑ. Βρισκόμαστε λοιπόν, στη 12η εβδομάδα λειτουργίας της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Καλάθι του Νοικοκυριού». Το Καλάθι ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 2 Νοεμβρίου και παρατηρούμε ότι και αυτή την εβδομάδα οι τιμές έχουν παραμείνει σταθερές ή μειωμένες στο 94% των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε αυτό. Συνολικά, η λειτουργία του Καλαθιού έχει δείξει ότι έχει συγκρατήσει τις τιμές. Από την έναρξη της λειτουργίας του μέχρι και σήμερα η μέση αξία του Καλαθιού έχει μειωθεί κατά περίπου 20%. Ταυτόχρονα, όλο αυτό το διάστημα, η ΔΙΜΕΑ, πραγματοποιεί συνεχώς ελέγχους, και δειγματοληπτικούς και κατόπιν καταγγελιών, σε όλες τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ.
Για την προστασία των καταναλωτών λειτουργεί και η γραμμή Καταναλωτή, το 1520 αλλά και ο νέος ιστότοπος υποβολής καταγγελιών, kataggelies.gov.gr, όπου μπορούν οι συμπολίτες μας να καταγγείλουν, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, οποιαδήποτε πρακτική δεν συνάδει με τις ορθές εμπορικές πρακτικές.
Να προσθέσουμε στα παραπάνω ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη η οποία έχει ένα κρατικό εργαλείο, τον e-καταναλωτή, όπου οι συμπολίτες μας μπορούν καθημερινά και σε πραγματικό χρόνο να βρίσκουν τις τιμές των προϊόντων. Επίσης έχουμε θεσπίσει ένα πλαφόν στο ποσοστό κέρδους, σύμφωνο με το ποσοστό κέρδους που υπήρχε το καλοκαίρι του 2021, μια εποχή κανονικότητας, το οποίο οι εταιρείες δεν μπορούν να υπερβούν.
Συνεχίζουμε λοιπόν με μια δέσμη μέτρων να προστατεύουμε τους καταναλωτές. Σε αυτά τα μέτρα σύντομα θα προστεθεί και το market pass, το οποίο θα προσφέρει πρόσθετη στήριξη στους καταναλωτές που βρίσκονται αντιμέτωποι με αυτό το κύμα εξωγενούς ακρίβειας. Το market pass να σας θυμίσω ότι θα επιστρέφει στους συμπολίτες μας το 10% των αγορών τους».

Σωτήρης Αναγνωστόπουλος:
«Το καλάθι του νοικοκυριού την 12η πλέον εβδομάδα έχει σταθερές, ουσιαστικά, τιμές στο μεγαλύτερο κομμάτι των προϊόντων. Αυτό από μόνο του είναι μία κατάκτηση, ειδικά σε ένα καθεστώς πολύ υψηλών πληθωριστικών πιέσεων και είναι πάρα πολύ σημαντικό για τον καταναλωτή. Άλλωστε η επιτυχία του εγχειρήματος του «Καλαθιού του νοικοκυριού» πέρα από την διευκόλυνση που προσφέρει στους καταναλωτές φαίνεται ότι βρίσκει μιμητές και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως στη Γαλλία. Οι εταίροι μας σκέφτονται να υιοθετήσουν το μέτρο, προσαρμοσμένο φυσικά στα δεδομένα της γαλλικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν φαίνεται ότι αυτού του είδους οι πρωτοβουλίες, οι οποίες έχουν στην ουσία μηδενικό δημοσιονομικό κόστος, άρα και μηδενικό κόστος για τους ίδιους τους καταναλωτές, είναι πρωτοβουλίες που πρωτίστως θα πρέπει να εφαρμόζονται από τα κράτη που δέχονται ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις. Η Ελλάδα ήταν πρωτοπόρος σε αυτό, για ακόμα μία φορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Χαράλαμπος Μελισσινός:
«Ως επικεφαλής της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου για τους ελέγχους θα πρέπει να αναφέρω ότι είμαστε καθημερινά έξω και ελέγχουμε τις τιμές των σούπερ μάρκετ και των λοιπών εταιρειών που εντάσσονται στην διατροφική αλυσίδα. Όπου βλέπουμε παραβάσεις επιβάλλουμε πρόστιμα. Την τελευταία περίοδο, από τους ελέγχους που πραγματοποιούμε προκύπτει ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν συμμορφωθεί ως προς την σήμανση. Τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην αρχή λειτουργίας του Καλαθιού, όσον αφορά στην σήμανση και την επάρκεια έχουν εξομαλυνθεί και εντοπίζονται πλέον λίγες σχετικές παραβάσεις. Παράλληλα μέσα από καθημερινούς ελέγχους παρακολουθούμε και τις τιμές, για να εντοπίσουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας».

Εκπρόσωπος αλυσίδας Lidl Hellas:
«Εδώ και 23 χρόνια η Lidl βρίσκεται πάντα δίπλα στους καταναλωτές προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα στις καλύτερες τιμές. Στηρίζουμε αυτή την πρωτοβουλία του Υπουργείου. Κάνοντας μία βόλτα μέσα στο κατάστημα είδατε ότι υπάρχει πληρότητα στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι του νοικοκυριού». Διασφαλίζουμε σταθερότητα στις τιμές και επάρκεια, πάντοτε προς όφελος των καταναλωτών. Πλέον μάλιστα, το Καλάθι είναι ένα μέτρο που το γνωρίζει το καταναλωτικό κοινό, το στηρίζει και πάει πολύ καλά».

Κατά την επίσκεψή τους στην αλυσίδα «Market In», ο κ. Παπαθανάσης δήλωσε (on camera):

Νίκος Παπαθανάσης:
«Συνηθίζουμε να κάνουμε αυτή την επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ που έχουν το χαμηλότερο καλάθι κάθε εβδομάδα, μαζί με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τον κ. Γεωργιάδη. Σήμερα απουσιάζει λόγω της παρουσίας του στο Νταβός. Βρισκόμαστε πλέον στην 12η εβδομάδα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» και παρατηρούμε ότι το μέτρο έχει μειώσει ή διατηρήσει σταθερές τις τιμές στο 94% των προϊόντων που περιλαμβάνει, ενώ μικρές αυξήσεις παρατηρούνται μόλις στο 6%. Στόχος μας για την συνέχεια, και περιμένουμε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού γι’ αυτό, είναι σε κάποια από τα είδη που περιλαμβάνονται στο Καλάθι να έχουμε ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας κι ένα επώνυμο. Κι αυτό γιατί το Καλάθι λειτουργεί. Να αναφέρω ενδεικτικά ότι από την αρχή της λειτουργίας του μέχρι και σήμερα έχει μειώσει τις τιμές κατά τουλάχιστον 20% μεσοσταθμικά ενώ και την τελευταία εβδομάδα παρατηρείται σταθεροποίηση τιμών.

Συμπληρωματικά στο Καλάθι λειτουργεί και το κρατικό εργαλείο του e- καταναλωτή, χάρη στο οποίο οι συμπολίτες μας μπορούν να βρουν, σε πραγματικό χρόνο, τις τιμές σε 400 και πλέον προϊόντα αλλά και η γραμμή και ο ιστότοπος καταγγελιών, το 1520 και το kataggelies.gov.gr όπου μπορεί και επώνυμα και ανώνυμα να υποβάλλει κάποιος την καταγγελία του. Φυσικά και η ΔΙΜΕΑ, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προχωρά σε ελέγχους καθημερινά. Από τους ελέγχους που πραγματοποιούνται περίπου το 6%-8% καταλήγουν στην επιβολή προστίμου. Και μιας και πολλά έχουν ειπωθεί το τελευταίο διάστημα να διευκρινίσουμε ότι κατά την διαδικασία των ελέγχων κάνουμε αναγωγή στην τιμή μονάδος του προϊόντος και στο βάρος».

Δημοσιογράφος:
Από τους ελέγχους που γίνονται στο Καλάθι έχετε εντοπίσει μικρότερες συσκευασίες ή λιγότερο προϊόν και να επιβάλετε πρόστιμο;

Νίκος Παπαθανάσης:
«Βεβαίως έχει συμβεί και αυτό. Βρήκαμε διαφοροποίηση τιμής, η οποία μετά την αναγωγή σε τιμή μονάδος έφερε μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους από ό,τι τον Αύγουστο του 2021, επομένως επιβάλαμε πρόστιμο. Συμβαίνει κι αυτό. Το γνωρίζουμε και το ελέγχουμε. Θα πρέπει όμως να πούμε ότι οι περισσότερες αλυσίδες έχουν εναρμονιστεί στις οδηγίες και όπως παρατηρούμε είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις παρατυπιών».

Δημοσιογράφος:
Αυτές οι παρατυπίες, οι παραβάσεις, είναι πρόσφατες; Μέσα στα Χριστούγεννα για παράδειγμα;

Νίκος Παπαθανάσης:
«Και μέσα στα Χριστούγεννα συνέβη, στο εορταστικό καλάθι και νωρίτερα και τώρα. Οι έλεγχοι συνεχίζονται και οι καταναλωτές, οι οποίοι γνωρίζουν τα προϊόντα που αγοράζουν, έχουν την ευκαιρία να κάνουν καταγγελία στο 1520 και στο kataggelies.gov.gr».

Δημοσιογράφος:
Άρα οι έλεγχοι είναι συνεχόμενοι;

Νίκος Παπαθανάσης:
«Οι έλεγχοι είναι συνεχόμενοι και είναι και ηλεκτρονικοί πλέον. Περνάμε σε μία νέα εποχή. Να θυμίσουμε άλλωστε ότι έχουμε δημιουργήσει μια ολόκληρη υπηρεσία ελέγχων που δεν υπήρχε πριν. Αν συγκρίνετε, θα διαπιστώσετε ότι κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξαν μηδενικοί έλεγχοι, σε μηδέν σημεία με μηδέν προσωπικό. Αντίθετα σήμερα, έχουμε χιλιάδες ελέγχους, πρόστιμα εκατομμυρίων και καθημερινή παρουσία παντού».

Δημοσιογράφος:
Το Καλάθι καλά πάει. Ο κόσμος όμως θέλει να μειωθεί και ο ΦΠΑ ώστε να μπορούν να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα πιο φτηνά.

Νίκος Παπαθανάσης:
«Ποτέ δεν είπαμε ότι καλύπτουμε στο 100% την ακρίβεια. Καμία πολιτική και καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να το κάνει αυτό, κι αν το έλεγε θα ήταν ψέμα. Είναι ένα κύμα ακρίβειας που βασανίζει την Ευρώπη. Όμως λαμβάνουμε μέτρα. Έχουμε το Καλάθι, το οποίο έχει κρατήσει τις τιμές στο μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων και από τον επόμενο μήνα θα έχουμε και την κάρτα αγορών που θα δώσει 10% επιστροφή, στοχευμένα, στους πιο ευάλωτους οικονομικά συμπολίτες μας. Μία τετραμελής οικογένεια για παράδειγμα, αν χρησιμοποιεί το Καλάθι μπορεί να εξοικονομεί περίπου 80€ το μήνα και από την κάρτα αγορών άλλα 52€. Αν μειώναμε το ΦΠΑ κατά 7 μονάδες, η εξοικονόμηση δεν θα ήταν 52€ αλλά 32€. Επομένως θέλουμε και στοχεύουμε στο να βοηθήσουμε τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας».

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Την Κυριακή 01/12/2024 στις 18:30 το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου βάζει τα γιορτινά του και σας προσκαλεί να στολίσουμε και φέτος όλοι μαζί το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο του.Βάλτε το σκούφο σας και…

Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των παιδιών σε φιλοζωικά θέματα, ο Δήμος Παλλήνης προσφέρει δωρεάν στα παιδιά προσχολικής ηλικίας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα αδέσποτα- Οι τετράποδοι φίλοι μας». Ο Δήμαρχος…

Ο Δήμος Μαρκοπούλου Μεσογαίας έχει πλέον αστική συγκοινωνία και ο Δήμαρχος Μαρκοπούλου Μεσογαίας Κωνσταντίνος Δ. Αλλαγιάννης, υποδέχθηκε την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Άρτεμις», τον Υφυπουργό Υποδομών και…