
Επικίνδυνη μόδα στην Κίνα μετά την επιτυχία του Γκάρι από τη Ζωούπολη 2
Η ταινία «Zootopia 2» φαίνεται να έχει καταφέρει να κερδίσει την προσοχή του παγκόσμιου κοινού, με την Disney να ανακοινώνει ότι είναι καθοδόν για να ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο box office. Ωστόσο, η τεράστια επιτυχία της στην Κίνα έχει φέρει στο προσκήνιο μια ανησυχητική τάση: νέοι άνθρωποι αγοράζουν πραγματικές, δηλητηριώδεις οχιές, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία στις αρχές.
Η επιρροή του Γκάρι Ντε’Σνέικ
Ο Γκάρι Ντε’Σνέικ, ο νέος χαρακτήρας της ταινίας, έχει γίνει πηγή έμπνευσης για πολλούς νέους στην Κίνα. Ένας από αυτούς είναι ο 21χρονος Τσι Γουεϊχάο από την επαρχία Τζιανγκσί, ο οποίος πρόσφατα απέκτησε ένα μπλε φίδι, την ινδονησιακή οχιά pit viper, μόλις δύο ημέρες μετά την πρεμιέρα της ταινίας στις 26 Νοεμβρίου. «Η ταινία βοηθά να αποκτήσουν τα ερπετά καλύτερη εικόνα. Δεν είναι “παράξενα” κατοικίδια», δήλωσε ο Τσι στο CNNi, εκφράζοντας τον ενθουσιασμό του για την προσωπικότητα του Γκάρι.
Η αύξηση των εξωτικών κατοικίδιων
Η ταινία έχει εξελιχθεί σε πολιτιστικό φαινόμενο στην Κίνα, με τις αναζητήσεις για την ινδονησιακή οχιά να εκτοξεύονται στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Οι τιμές των συγκεκριμένων φιδιών κυμαίνονται από μερικές εκατοντάδες έως αρκετές χιλιάδες γιουάν. Σύμφωνα με στοιχεία, πάνω από 17 εκατομμύρια Κινέζοι κατέχουν εξωτικά ζώα, με την αγορά να πλησιάζει τα 10 δισ. γιουάν. Τα φίδια αποτελούν πάνω από το 50% των ερπετών που διατηρούνται ως κατοικίδια.
Κίνδυνοι και ανησυχίες
Παρά το γεγονός ότι η κατοχή της συγκεκριμένης οχιάς δεν είναι παράνομη, οι αρχές παραμένουν ανήσυχες. Ο Τσι, ο οποίος είναι έμπειρος εκτροφέας, προειδοποιεί τους άλλους: «Αν δεν έχετε εμπειρία και τον κατάλληλο εξοπλισμό, μην κρατήσετε δηλητηριώδες φίδι από παρόρμηση». Η Beijing News επισημαίνει ότι, παρά την χαριτωμένη εικόνα του Γκάρι στην οθόνη, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρό ζήτημα δημόσιας ασφάλειας.
Μετά από έλεγχο του CNN, πολλές πλατφόρμες έχουν αποσύρει τα δηλητηριώδη φίδια, ενώ η JD, η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά της Κίνας, έχει απαγορεύσει αυστηρά την πώληση τέτοιων ζώων. Την ίδια στιγμή, οι θαυμαστές του Γκάρι στρέφονται σε πιο ασφαλείς επιλογές, όπως τα λούτρινα παιχνίδια και τα συλλεκτικά κουτιά-έκπληξη του χαρακτήρα, τα οποία έχουν εξαντληθεί σε πολλά καταστήματα.
Αυτό το φαινόμενο αναδεικνύει τη δύναμη της ποπ κουλτούρας, αλλά και το πόσο λεπτή μπορεί να είναι η γραμμή ανάμεσα στη λατρεία ενός χαρακτήρα και στις επικίνδυνες αποφάσεις που μπορεί να πάρουν οι νέοι.














