Διαμάχη Κυρανάκη-Πελετίδη για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα

Διαμάχη Κυρανάκη-Πελετίδη για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα

Μια έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ του δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, και του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, κατά τη διάρκεια συζήτησης για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Πάτρα. Η συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στη Γεωργική Σχολή, συγκέντρωσε εκπροσώπους σχετικών φορέων και γρήγορα μετατράπηκε σε πεδίο έντονων διαφωνιών.

Σφοδρές καταγγελίες και αντεγκλήσεις

Η συζήτηση πήρε φωτιά όταν ο κ. Κυρανάκης κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για «μαξιμαλιστικές απαιτήσεις» που, όπως είπε, καθυστερούν την πρόοδο του έργου. «Με τέτοιες σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει ποτέ στην Πάτρα. Μήπως δεν θέλετε πραγματικά να φτάσει;» διερωτήθηκε, προκαλώντας την άμεση αντίδραση του δημάρχου.

Ο κ. Πελετίδης αντέτεινε με έντονο ύφος ότι η κυβέρνηση υποβαθμίζει την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τονίζοντας πως η προτεινόμενη επιφανειακή διέλευση θα ακυρώσει την ανάπλαση και την ποιότητα ζωής στην Πάτρα. «Τι την περάσατε την Πάτρα; Είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Διαφωνίες και προτάσεις

Η αντιπαράθεση κλιμακώθηκε όταν ο κ. Κυρανάκης επανέφερε παλαιότερες δηλώσεις του δημάρχου, υποστηρίζοντας ότι είχε ζητήσει πλήρη υπογειοποίηση, ακόμη και εις βάρος αμυντικών δαπανών. Ο κ. Πελετίδης απέρριψε αυτή την κατηγορία, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μπλοκάρει την ανάπλαση και επιμένει να περάσουν οι γραμμές μέσα από τον αστικό ιστό.

Παρά την ένταση, ο αναπληρωτής υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεννόησης, αναγνωρίζοντας ότι, αν ήταν κάτοικος της Πάτρας, θα επιθυμούσε πλήρη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο. Σημείωσε ότι η κυβέρνηση είναι θετική στην ανάπλαση χωρίς επιφανειακό τρένο και προτείνει τροχιοδρομικές λύσεις στον αστικό χώρο.

Το μέλλον του έργου

Ο κ. Κυρανάκης δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει το σχέδιο, αναφέροντας ότι η Ελλάδα θα καταθέσει νέα πρόταση για χρηματοδότηση της υπογειοποίησης στο τμήμα Αγίου Διονυσίου – Αγίου Ανδρέα μέχρι τον Μάρτιο. Η πρόταση περιλαμβάνει μονή σήραγγα, κυρίως για εμπορευματικές μεταφορές, και έχει ήδη προτεραιοποιηθεί από την κυβέρνηση.

Η κυβερνητική πρόταση περιλαμβάνει επίσης σταθμό North Patra στην Εγνατία, επίγεια γραμμή από Ρίο έως Κανελλοπούλου και υπόγεια διέλευση έως Άγιο Ανδρέα. Ο κ. Κυρανάκης ζήτησε να προβλεφθεί υποδομή για τραμ στα υπέργεια τμήματα όπου ο δήμος σχεδιάζει πάρκο.

Ωστόσο, παρά τις αναγνωρίσεις για κοινά σημεία, η πολιτική απόσταση μεταξύ των δύο πλευρών παραμένει μεγάλη. Η Πάτρα περιμένει το επόμενο βήμα και την απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα: θα φτάσει το νέο τρένο όπως το φαντάζεται η πόλη ή όπως το σχεδιάζει η κυβέρνηση;

Η θέση του Δήμου Πατρέων

Ο Δήμος Πατρέων προσέρχεται στη διαβούλευση με μια σαφή και αδιαπραγμάτευτη θέση: επιθυμεί πλήρη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως το Νέο Λιμάνι. Η δημοτική αρχή τονίζει ότι η δέσμευση του πρωθυπουργού για υπογειοποίηση παραμένει σε ισχύ και ότι οποιαδήποτε επιφανειακή διέλευση θα ακυρώσει την προοπτική ανάπλασης του παραλιακού μετώπου.

Με πλήρη φάκελο τεχνικών στοιχείων και επιχειρημάτων, ο Δήμος υποστηρίζει ότι η υπογειοποίηση είναι η μόνη βιώσιμη λύση για την πόλη, συνδέοντας το έργο με την ενοποίηση της πόλης με τη θάλασσα και τη δημιουργία ενός μεγάλου γραμμικού πάρκου, που αφορά συνολικά την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr