
Διαμάχη Κυρανάκη – Πελετίδη για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα
Η σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου 2025, για το μέλλον του σιδηρόδρομου στην Πάτρα, εξελίχθηκε σε πεδίο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν οι προτάσεις της κυβέρνησης, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, και τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, να έρχονται σε σφοδρή σύγκρουση.
Η αντιπαράθεση για την υπογειοποίηση
«Με όλες αυτές τις μαξιμαλιστικές σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει στην Πάτρα. Μήπως δεν θέλετε τελικά να φτάσει;», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, με τον δήμαρχο να απαντά: «Τι την περάσατε την Πάτρα; Είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας. Δεν δεχόμαστε ότι η πόλη μας δεν θα έχει τη μεγάλη επένδυση του τρένου όπως πρέπει». Ο κ. Πελετίδης τόνισε ότι δεν είναι διατεθειμένος να περιμένει την Ευρωπαϊκή Ένωση για να αποφασίσει, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι η προτεινόμενη επιφανειακή διέλευση ακυρώνει την ανάπλαση της πόλης.
«Βλέπω ότι η συζήτηση εκτροχιάζεται, ο δήμαρχος δεν θέλει να βρούμε λύση, θέλει να φωνάξει, θέλει να κάνει σόου», αντέτεινε ο αναπληρωτής υπουργός, φέρνοντας στο προσκήνιο παλαιότερες δηλώσεις του κ. Πελετίδη για πλήρη υπογειοποίηση του έργου, υποστηρίζοντας ότι ο δήμαρχος ζήτησε να διατεθούν κονδύλια ακόμη και αν χρειαστεί να περικοπούν αμυντικές δαπάνες.
Προτάσεις και στόχοι για το μέλλον
Η ένταση της συζήτησης δεν εμπόδισε τον κ. Κυρανάκη να δηλώσει ότι υπάρχουν σημεία σύγκλισης. «Παρότι μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, βλέπω κοινό έδαφος. Αν ήμουν κάτοικος της Πάτρας, θα ήθελα πλήρη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στην ανάπλαση χωρίς τρένο στην επιφάνεια.
Ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση έχει δώσει προτεραιότητα στην πρόταση υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα, αν και αυτή απορρίφθηκε. «Θα επανακαταθέσουμε νέα πρόταση τον Μάρτιο», ανέφερε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με τους φορείς και της διαφάνειας στη διαδικασία.
Η προτεινόμενη λύση περιλαμβάνει υπογειοποίηση από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, με στόχο την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών μεταφορών. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ο σταθμός North Patra στην περιοχή της Εγνατίας, ο οποίος θα συνδέει την Πάτρα με το ευρωπαϊκό δίκτυο και τη γραμμή Πάτρα – Αθήνα.
Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, το τρένο θα φτάνει από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου με διπλή μετρική γραμμή, ενώ από την Κανελλοπούλου έως τον Άγιο Διονύσιο θα είναι επιβατικός σταθμός. Η γραμμή από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα θα είναι υπόγεια, με στόχο την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στην περιοχή.














