Χαρδαλιάς: «Θα σώσετε επιτέλους το ιστορικό Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΕΛΟΣ, σύμβολο του Αντιδικτατορικού αγώνα;»

Χαρδαλιάς: «Θα σώσετε επιτέλους το ιστορικό Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΕΛΟΣ, σύμβολο του Αντιδικτατορικού αγώνα;»

Χαρδαλιάς: «Θα σώσετε επιτέλους το ιστορικό Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΕΛΟΣ, σύμβολο του Αντιδικτατορικού αγώνα;»

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, η σημερινή ερώτησή μου εκ μέρους και του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας δεν έχει μόνο επίκαιρο χαρακτήρα, έχει και κατεπείγοντα χαρακτήρα. Γι’ αυτό και ο τίτλος είναι: Θα σώσετε επιτέλους το ιστορικό Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΕΛΟΣ, σύμβολο-πλωτό μουσείο του Αντιδικτατορικού αγώνα;
Πράγματι, το «ΒΕΛΟΣ» κινδυνεύει. Το Υπουργείο Άμυνας, η Κυβέρνηση εν συνόλω, αλλά δυστυχώς και εσείς προσωπικά, κύριε Υφυπουργέ, είστε πολλαπλά εκτεθειμένοι γι’ αυτή την υπόθεση. Πρόσφατα, στη σύμβαση που φέρατε, υποστηρίξατε και την κάνατε νόμο για την ανάπλαση του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο είχατε εξαιρέσει το «ΒΕΛΟΣ» από το φυσικό του χώρο και επισήμως δεν υπάρχει στον σχεδιασμό, παρά τα διάφορα που ελέχθησαν, ότι ναι, θα έρθει ξανά κ.λπ.
Το «ΒΕΛΟΣ» είναι σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα και το στηρίζει όλο το Πολεμικό Ναυτικό. Είναι η διάσωση της τιμής των Ενόπλων Δυνάμεων κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, της δημοκρατικής τιμής. Είναι η εξέγερση του Πολεμικού Ναυτικού, το κίνημα του Πολεμικού Ναυτικού που περιελάμβανε και άλλα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, από άλλα όπλα. Κατεστάλη, αλλά με κυβερνήτη τον Νίκο Παππά το «ΒΕΛΟΣ» κατέφυγε σε λιμάνι της Ιταλίας και δημιούργησε μαζί με τις εξεγερσιακές διαδικασίες της νεολαίας, την κατάληψη της Νομικής και εν συνεχεία, την εξέγερση του Πολυτεχνείου τους όρους για την κατάρρευση της δικτατορίας και την επαναφορά της δημοκρατίας στην Ελλάδα. Είναι η συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων σε αυτά.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που το «ΒΕΛΟΣ» ασφαλώς είχε βρει τη θέση του, να ελλιμενίζεται στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, στο Παλαιό Φάληρο, δίπλα στον Θωρηκτό Αβέρωφ. Εθνικό σύμβολο το ένα, δημοκρατικό εθνικό σύμβολο το άλλο. Και έχετε αναλάβει την ευθύνη, ως Κυβέρνηση, να θέσετε σε κίνδυνο το ιστορικό αυτό σκάφος και να μην καταλαβαίνετε τίποτα!
Εγώ ξέρω και όλοι ξέρουμε ποιοι παράγοντες δεν θέλουν το «ΒΕΛΟΣ», δεν θέλουν τη μνήμη του Νίκου Παππά, αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτό, το ποιοι παράγοντες. Μας είναι παντελώς αδιάφορο. Μας ενδιαφέρει η ελληνική πολιτεία. Και εδώ είστε κατώτεροι των περιστάσεων και πολλαπλά εκτεθειμένοι.
Το «ΒΕΛΟΣ» κινδυνεύει. Σας είχαμε προειδοποιήσει από τον Μάιο του ’21. Μας απαντήσατε καθησυχαστικά ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας, έχει μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη. Ναι, να το δει και η Βόρεια Ελλάδα, να το δουν οι Μακεδόνες και όλος ο κόσμος στη Βόρεια Ελλάδα, να το επισκεφτούν, ασφαλώς όμως. Το έχετε εκθέσει στην παραλία, στους πέντε ανέμους, χωρίς να το προστατεύετε!
Επιβεβαιωθήκαμε στις παρατηρήσεις μας, διαψεύστηκε ο καθησυχασμός σας και έφθασε πρόσφατα, στις 29 Μαρτίου του ’23, με τους ισχυρούς ανέμους να κινδυνεύσει πλέον πραγματικά με βύθιση και να υποστεί σοβαρές ρωγμές. Έφθασε ο κυβερνήτης να αποβιβάσει όλο το πλήρωμα στη στεριά και να μείνει μόνος του, για να το διασώσει όσο μπορούσε περισσότερο με τη βοήθεια ρυμουλκών. Μην τα αμφισβητείτε αυτά, είναι κατατεθειμένα γεγονότα.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας): Δεν σημαίνει ότι βυθίζεται το «ΒΕΛΟΣ».
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Θα απαντήσετε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Μην κάνετε διάλογο.
Ολοκληρώστε, κύριε Δρίτσα.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Δεν θέλω να κάνουμε αναδρομή στην ιστορικότητα, την πολύ σοβαρή, αλλά σας ρωτάμε, εάν επειγόντως θα φροντίσετε για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών, της ευστάθειας και του ασφαλούς ελλιμενισμού προς το παρόν και για όσο διάστημα χρειαστεί στη Θεσσαλονίκη και εάν σοβαρά και δεσμευτικά θα φροντίσετε για την ασφαλή επαναφορά του αντιτορπιλικού «ΒΕΛΟΣ» στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, όπου είναι ο φυσικός του χώρος, ώστε ακριβώς να τιμήσετε την υποχρέωσή σας. Δεν είναι μια ελεύθερη πολιτική επιλογή αυτή, είναι μια δεσμευτική επιλογή, στο όνομα της ελληνικής ιστορίας και της ελληνικής δημοκρατίας.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Ευχαριστούμε πολύ.
Θα σας απαντήσει ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, ο κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς.
Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Βουλευτά, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και δοθείσης της ευκαιρίας, να επαναλάβω ένα ζήτημα για το οποίο θεωρώ ότι έχει λάβει πλειάδα απαντήσεων μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και για τον λόγο αυτό αντιπαρέρχομαι των δηκτικών και αδίκων σχολίων σας. Θα παραμείνω σύντομος και περιεκτικός.
Το «ΒΕΛΟΣ» που τίμησε με την ένδοξη ιστορία του τη μάχη των στελεχών για τον αντιδικτατορικό αγώνα, αλλά και συμμετείχε ενεργά στις αποστολές σε κάθε άκρη της πατρίδας και όχι μόνο, κλήθηκε κατά το παρελθόν -και σωστά. κατ’ εμέ- να μετατραπεί σε μουσείο, έτσι ώστε η σύγχρονη ελληνική ιστορία να παραμένει συνδεδεμένη με το παρελθόν και πλέον να είναι βιωματική η ένταξή της στις νέες γενιές.
Από την 9η Σεπτεμβρίου του 2019, οπότε και κατέπλευσε σε λιμένα της Θεσσαλονίκης έως και σήμερα, δύο περίπου έτη, το πλοίο ήταν επισκέψιμο για το κοινό, καθώς όλο το υπόλοιπο διάστημα λόγω μέτρων για τον περιορισμό της υγειονομικής κρίσης παρέμεινε κλειστό.
Να υπογραμμιστεί ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν παραμελήθηκε, αντιθέτως πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης που απαιτούσαν μεγάλο χρονικό διάστημα αποκατάστασης και επιπλέον εντάχθηκαν νέοι χώροι διαθέσιμοι για επίσκεψη, μετά την άρση των οικονομικών περιορισμών.
Ο σκοπός της προτεινόμενης παρουσίας του Μουσείου Αντιδικτατορικού Αγώνα Αντιτορπιλικού «ΒΕΛΟΣ» στη Θεσσαλονίκη είναι ξεκάθαρος και είναι η ενδυνάμωση των δεσμών των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας με τη ναυτική μας παράδοση και η περαιτέρω ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του πλοίου αφενός ως μοναδικού τέτοιου τύπου, αφετέρου ως μνημείου αντιδικτατορικού αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τα παραπάνω έτη το πλοίο-μουσείο είχε πολύ υψηλή επισκεψιμότητα, με τον αριθμό των επισκεπτών να ξεπερνά τις διακόσιες χιλιάδες άτομα, αριθμός ο οποίος για να επιτευχθεί στη μόνιμη θέση ελλιμενισμού του στο Φλοίσβο, υπολογίζεται ότι χρειάζεται χρονικό διάστημα περίπου δέκα ετών.
Συνεπώς, η μεγάλη επισκεψιμότητα και η ανταπόκριση των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας συνηγορεί στην παράταση της παραμονής του στον λιμένα Θεσσαλονίκης. Όμως, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι ένα πλωτό μέσο, όταν είναι εκτεθειμένο σε καιρικές συνθήκες είτε στη Θεσσαλονίκη, είτε στο Φλοίσβο, είτε οπουδήποτε αλλού, πολλές φορές απρόβλεπτες ως προς την έντασή τους αυτές οι καιρικές συνθήκες, υπάρχει το ενδεχόμενο να προσβληθεί από αυτές, γεγονός που μπορεί να λάβει χώρα σε όλη την επικράτεια.
Θεωρώ, λοιπόν, υπερβολική την αναφορά σας ότι το πλοίο πήγε να βυθιστεί, ότι εκκενώθηκε. Προφανώς, από τη στιγμή που υπήρχε ρηγμάτωση έπρεπε να γίνουν κάποιες ενέργειες οι οποίες προβλέπονται στα αντίστοιχα πρωτόκολλα.
Σας παρακαλώ, λοιπόν, να μιλήσουμε με πραγματικούς όρους, ρεαλιστικούς. Ας αποφύγουμε τώρα άγονους εντυπωσιασμούς. Ξέρετε τον σεβασμό που έχω στο πρόσωπό σας και την εκτίμηση.
Τώρα, για το συμβάν αυτό καθαυτό, της κακοκαιρίας της 29ης Μαρτίου, η ρηγμάτωση που προκλήθηκε στην πρύμνη του πλοίου -το λέω, το καταθέτω- ήταν ήσσονος σημασίας και ουδεμία επίδραση επέφερε στην ευστάθεια και αντοχή του σκάφους. Μέχρι να πιστοποιηθεί όμως αυτό, μέχρι να αξιολογηθεί, προφανώς έπρεπε να γίνουν κάποιες ενέργειες εκκένωσης, διότι το ζήτημα της ασφάλειας περιγράφεται στα σχετικά εγχειρίδια και ακολουθήθηκε πολύ σωστά από τον κυβερνήτη. Αντιμετωπίστηκε άμεσα μέσω της αντικατάστασης του βλαπτομένου τμήματος του ελάσματος με έτερο, αποκαθιστώντας πλήρως την στεγανότητα.
Να σας υπενθυμίσω δε πως σε περίπτωση που για κάποιο λόγο θέλετε να το αγνοείτε, ότι καμία μα καμία ενέργεια από πλευράς ΥΠΕΘΑ δεν γίνεται χωρίς σχεδιασμό των συνεπειών. Και στο παρελθόν και τώρα, αλλά και στο μέλλον, όποτε χρειαστεί, υπάρχουν προγραμματισμένες ενέργειες και προβλεπόμενες διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων, αλλά και αποκατάστασης ζημιών.
Για τη θέση του ελλιμενισμού, έχει ληφθεί υπ’ όψιν τόσο η γεωγραφία και η ναυτιλιακή θέση του λιμένος όσο και οι συνήθεις επικρατούσες συνθήκες. Τα δε θέματα ασφαλείας που εμπίπτουν στις προβλέψεις του ISPS Code αντιμετωπίζονται αφενός μέσω της εφαρμογής των αντίστοιχων διατάξεων ασφαλείας του Πολεμικού Ναυτικού αφετέρου δε μέσω της στενής συνεργασίας του πληρώματος με τα Σώματα Ασφαλείας και δη με την ΕΛΑΣ και το Λιμενικό Σώμα.
Σε κάθε περίπτωση, για να κλείσω την πρωτολογία μου, το ΒΕΛΟΣ πρόκειται να παραμείνει ελλιμενισμένο στον Λιμένα Θεσσαλονίκης και θα εξετασθεί η μετακίνησή του στο μέλλον, καθόσον το ΓΕΝ έχει γίνει αποδέκτης πολλών αιτημάτων για τον ελλιμενισμό του πλοίου από διάφορες ελληνικές πόλεις, ενώ η επιστροφή στον Φλοίσβο θα πραγματοποιηθεί – ναι, θα πραγματοποιηθεί- σε εύθετο χρόνο.
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό μας έχει αναλάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και συντήρησης του πλοίου καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Και εμείς ευχαριστούμε.
Ορίστε, κύριε Δρίτσα, έχετε τον λόγο. Νομίζω ότι δεν έχετε να πείτε και πολλά.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, και εγώ σέβομαι και σας εκτιμώ και την ιδιότητά σας και εσάς προσωπικά. Η αλήθεια, όμως, είναι φιλτάτη και σε αυτήν δεν μπορούμε να κάνουμε σκόντο.
Επίσης, να σας βεβαιώσω ότι είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι και εμείς και συμβάλλουμε, συμμετέχουμε στην ευχάριστη αυτή εικόνα να το επισκέπτονται το ΒΕΛΟΣ στη Θεσσαλονίκη τόσες χιλιάδες άνθρωποι -νέοι, μεγαλύτεροι, άνδρες, γυναίκες, παιδιά- και αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι αυτό το πλοίο-σύμβολο, πλωτό μουσείο σήμερα.
Από εκεί και πέρα, η Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης δεν είναι λιμάνι. Είπατε ότι ελλιμενίζεται. Δεν είναι λιμάνι η Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Είναι χώρος που δεν έχει κανόνες ασφαλούς ελλιμενισμού ούτε κατά διάνοια του γνωστού κώδικα ISPS, του Κώδικα Ασφαλείας Ναυσιπλοΐας και Ελλιμενισμού.
Από αυτή την άποψη, είναι προφανές ότι είναι εκτεθειμένο το ΒΕΛΟΣ εκεί που είναι σε πολλαπλούς κινδύνους και αυτό έχει επιβεβαιωθεί και έχει αποδειχθεί δύο τουλάχιστον φορές. Τι άλλο θέλετε για να λέτε αυτά που λέτε;
Άμεσα πρέπει να βρεθεί λύση ασφαλούς ελλιμενισμού, συντήρησης και προστασίας του ΒΕΛΟΥΣ και πρέπει στη σύμβαση για το νέο αναδομημένο Πάρκο Νέου Φαλήρου, όπως σας ζητήσαμε και το αρνηθήκατε, εκεί που στον χώρο ελλιμενισμού περιγράφετε «οι τριήρεις, το ΑΒΕΡΩΦ κ.λπ.», να προστεθεί στον νόμο, στη σύμβαση αυτή και το ΒΕΛΟΣ, διότι οι διαβεβαιώσεις σας είναι στον αέρα, αφού είχατε την ευκαιρία στον νόμο να το βάλετε και το αρνηθήκατε πολλαπλά.
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, δεν θέλω να βαρύνω την ατμόσφαιρα, αλλά ειλικρινά χωρίς διάθεση οξύτητας ο τρόπος που συμπεριφέρεται η ελληνική Κυβέρνηση στο ζήτημα αυτό πιθανότατα, εκ των πραγμάτων, από τα δεδομένα. Έχετε προειδοποιηθεί, όπως προειδοποιήθηκε ο κ. Καραμανλής από τα συνδικάτα για τους κινδύνους για το σιδηροδρομικό ατύχημα. Έχετε προειδοποιηθεί ρητά με έγγραφα για τους κινδύνους και από τον ΣΦΕΑ, τον Σύνδεσμο Φυλακισθέντων Εξορισθέντων Δικτατορίας, και από τους εν ζωή αγωνιστές του ΒΕΛΟΥΣ -ναυάρχους, εξαιρετικούς ανθρώπους, να μην πω ονόματα-, αλλά και εκτός Πολεμικού Ναυτικού, στρατηγούς εν αποστρατεία που έσωσαν την Κύπρο. Δεν θέλω να πω ονόματα. Όλο το δημοκρατικό συναίσθημα των Ενόπλων Δυνάμεων σας λέει να κάνετε κάτι.
Χωρίς να βαρύνω το κλίμα συγκροτείται ενδεχόμενο και ποινικής ευθύνης, απιστίας, εάν δεν κάνετε κάτι αμέσως και συγκεκριμένο για τη διάσωση του ΒΕΛΟΥΣ. Αυτά είναι συγκεκριμένα πράγματα. Δεν είναι κείμενα προετοιμασμένα, προκάτ, να έρχεστε και να τα διαβάζετε. Είναι συγκεκριμένες δεσμεύσεις ενώπιον του Κοινοβουλίου που οφείλετε να αναλάβετε και να τις ανακοινώσετε τώρα.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας): Δεν θέλετε να βαρύνετε το κλίμα, αλλά την κρίση σας και την προσπάθειά σας να συνδέσετε το θέμα του ΒΕΛΟΥΣ με το πρόσφατο τραγικό συμβάν στα Τέμπη το αφήνω στην κρίση του Κοινοβουλίου και των ανθρώπων που μας παρακολουθούν.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Λέω τίποτα αυθαίρετο;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας): Σας αδικεί αυτή η τοποθέτηση και το λέω με τον σεβασμό που ξέρετε πάντα ότι απευθύνομαι σε εσάς.
Θεωρώ ότι καλύφθηκε πλήρως κατά την πρωτολογία μου το θέμα. Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, που ήταν σε θέση για άλλη μια φορά να εκτελέσουν την αποστολή τους στο ακέραιο και αγόγγυστα και στη διαδικασία που αντιμετωπίστηκε η συγκεκριμένη κρίση, που τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν ήσσονος σημασίας.
Για άλλη μια φορά η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ επιθυμεί -το λέω, το έχω πει παντού, δημόσια, το έχω καταθέσει σε όλα τα φόρα, σε κάθε φόρουμ που συμμετέχω- επιθυμεί να αναδείξει το σπουδαίο έργο που τελείται στις Ένοπλες Δυνάμεις, την υψηλή και ποιοτική εκπαίδευση που λαμβάνουν τα στελέχη μας, αλλά και το ήθος και το φρόνημα που προάγουν και συνθέτουν την εικόνα της συμπαγούς άμυνας σε αυτή τη χώρα, σε αυτή την πατρίδα.
Στο έργο αυτό δεν θα απομονώσουμε περιοχές ενδιαφέροντος ούτε θα τοποθετούμε την ελληνική κοινωνία σε βαθμίδες ως προς την επικοινωνία και την ενημέρωση ιστορίας, αλλά και της συνέχισης αυτής. Τουναντίον, θα καταβάλλουμε προσπάθεια να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στην πληροφορία σε όλη την επικράτεια.
Και πλέον των ανωτέρω, θα ήθελα να υπερθεματίσω ότι το ΒΕΛΟΣ προσφέρει σημαντικό κοινωνικό έργο μέσω διοργάνωσης δράσεων με την τελευταία σας θυμίζω να έχει υλοποιηθεί πρόσφατα, το Σάββατο 4 Μαρτίου, σε συνεργασία με το Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, που αφορούσε την πραγματοποίηση εθελοντικής αιμοδοσίας.
Θέλω να είμαι πολύ σαφής και υπήρξα πάντα σαφής. Η ιστορία του έθνους δεν γράφτηκε μόνο μέσα από τις εύκολες νίκες, αλλά συνδέθηκε και μέσα από δύσκολες συνθήκες περιόδους κρίσεων και εποχές έντονης αμφισβήτησης και στο κλίμα αυτό συνεχίζουμε να καταβάλλουμε εργώδη προσπάθεια -το ξέρετε, αλλά δεν το παραδέχεστε-, έτσι ώστε το έργο μας να παραμείνει λαμπρό, να παραμείνει ένδοξο, όπως οι πρόγονοί μας που τιμήθηκαν στον αντιδικτατορικό τους αγώνα και αποτελούν για μας κίνητρο, εφαλτήριο για την εκπλήρωση του ιερού σκοπού της εθνικής άμυνας και κυρίως της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας, της προάσπισης των συνόρων μας.
Θα σας πω κάτι και σας το λέω από καρδιάς. Αυτή η ευαισθησία στην ιστορική μνήμη θα πρέπει να επιδιώκεται και να αποδεικνύεται με σταθερότητα, με συνέπεια, με σεβασμό σε κάθε ιστορική περίοδο και σε κάθε στιγμή του έθνους και όχι α λα καρτ και σε κάθε περίπτωση όχι αποσπασματικά. Ας είμαστε όλοι μαζί σε αυτό, ας κοπιάσουμε γι’ αυτό, ας εργαστούμε όλοι μαζί γι’ αυτό. Το οφείλουμε στην ιστορία. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Και εμείς ευχαριστούμε.
Αφήστε, κύριε Δρίτσα, να έχουμε και εμείς το πλοίο εκεί να το βλέπουμε. Οι Θεσσαλονικείς κάθε Κυριακή αυτό έχουν ως σκοπό, να πάνε να το δουν με τα παιδιά τους και να φωτογραφηθούν.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Για να προσέλθετε και να προσέλθουμε, δεν έχετε να κάνετε παρά αυτό που πρέπει.

Το βίντεο της συζήτησης:
https://youtu.be/Ou6A2SpBBJ0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Αθηναίων, με τη συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών, θα «φωτίσει την πόλη με ευχές» την Παραμονή των Χριστουγέννων. Η «Νύχτα των Ευχών»έρχεται στην πλατεία Κοτζιά στις 24 Δεκεμβρίου 2024 από τις 18:00.Ο…

«Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) επιβεβαιώνει τον θεσμικό της ρόλο ως ακρογωνιαίο στήριγμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιτυγχάνοντας δύο καθοριστικές νίκες σε κορυφαία ζητήματα για ΔΕΥΑ και ΝΟΚ» Αυτό σημειώθηκε…

Στον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Χαλανδρίου για το 2025, που εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 18 Δεκεμβρίου, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Σίμος Ρούσσος. «Προβλέπονται έργα ύψους 32.500.000…