Χάκερ απέσπασαν 5,3 δισ. δολάρια το 2025 μέσω απάτης σε φαν της Τέιλορ Σουίφτ

Χάκερ απέσπασαν 5,3 δισ. δολάρια το 2025 μέσω απάτης σε φαν της Τέιλορ Σουίφτ

Περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια φέρονται να έχουν αποσπάσει χάκερ από φαν της μουσικής το 2025, με τη μέθοδο της απάτης που περιλαμβάνει διάσημους καλλιτέχνες όπως η Τέιλορ Σουίφτ και η Σαμπρίνα Κάρπεντερ. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ασφάλειας κοινωνικών δικτύων Spikerz, οι απάτες αυτές βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και ψεύτικες ψηφιακές ταυτότητες, και έχουν σημειώσει ραγδαία αύξηση σε πλατφόρμες όπως το X, το TikTok και το Instagram.

Η νέα εποχή των απάτων

Η έκθεση αναφέρει ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μετατραπεί σε επικίνδυνες πηγές για τους χρήστες, όπου οι απάτες είναι όλο και πιο δύσκολα αναγνωρίσιμες. Ψεύτικοι λογαριασμοί, διαφημίσεις και βίντεο μιμούνται με εκπληκτική ακρίβεια την εικόνα και τη φωνή γνωστών καλλιτεχνών, γεγονός που καθιστά την κατάσταση ακόμη πιο ανησυχητική. Ο σύμβουλος της Spikerz, Scott Cohen, τονίζει ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν τον κύριο δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ καλλιτεχνών και κοινού, αλλά και το πιο ευάλωτο σημείο στην ψηφιακή εποχή.

Οι συνέπειες για τους καλλιτέχνες

Η ζημιά από αυτές τις απάτες δεν περιορίζεται μόνο στα χρήματα που χάνουν οι φαν. Όταν οι χρήστες εξαπατώνται αγοράζοντας ανύπαρκτα προϊόντα ή εισιτήρια από ψεύτικους λογαριασμούς, οι καλλιτέχνες χάνουν έσοδα και πλήττεται η φήμη τους. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, οι συνέπειες μπορεί να επηρεάσουν μελλοντικές πωλήσεις, την αφοσίωση του κοινού, αλλά και τη συνολική αξία των χορηγιών και συνεργασιών με δισκογραφικές εταιρείες.

Αύξηση των περιστατικών απάτης

Τα περιστατικά απάτης έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Πέρυσι, οι Arctic Monkeys βρέθηκαν στο στόχαστρο όταν άγνωστοι παρίσταναν τον μάνατζέρ τους, προσπαθώντας να «κλείσουν» καλλιτέχνες για ανύπαρκτη παγκόσμια περιοδεία το 2025. Παρόμοια, οι φαν των Oasis έπεσαν θύματα απάτης κατά την πώληση εισιτηρίων για την πολυαναμενόμενη επανένωση του συγκροτήματος, με μέσο όρο απώλειας 394 ευρώ ανά άτομο. Έκθεση της Lloyds Bank επισημαίνει ότι το 90% αυτών των απατών προέρχεται από ψεύτικες διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, με την ηλικιακή ομάδα 35-44 ετών να είναι η πιο ευάλωτη.

Αξιοσημείωτο είναι ότι την ίδια περίοδο, η Σόφι Έλις-Μπέξτορ προειδοποίησε τους φαν της για απάτη που χρησιμοποιούσε το τραγούδι της «Murder On The Dancefloor» σε ψεύτικη διαφήμιση. Επίσης, το Facebook κατηγορήθηκε ότι δεν αντέδρασε αποτελεσματικά σε απάτες που αφορούσαν τα εισιτήρια της περιοδείας Eras Tour της Τέιλορ Σουίφτ το περασμένο καλοκαίρι.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr