
Αυξημένη συμμετοχή στην προγραμματισμένη φροντίδα μέσω αυτοματοποιημένων στρατηγικών
Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η στρατηγική προγραμματισμένης φροντίδας (ACP), η οποία περιλάμβανε αυτοματοποιημένη επικοινωνία από το προσωπικό προς τους ασθενείς, έχει σημαντικά ενισχύσει τον αριθμό των ασθενών που ολοκλήρωσαν τα έγγραφα που περιγράφουν τις επιθυμίες τους σε περιόδους σοβαρής ασθένειας.
Η σημασία της επικοινωνίας για τις ιατρικές επιθυμίες
Οι ασθενείς με σοβαρές ασθένειες θα πρέπει να συζητούν τις ιατρικές τους επιθυμίες με τις οικογένειές τους και τους γιατρούς τους, όπως επισημαίνει ο Δρ. Νιλ Γουένγκερ, καθηγητής ιατρικής στο UCLA και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης. Ωστόσο, αυτές οι συζητήσεις δεν είναι πάντα εύκολες, ειδικά για τους πρωτοβάθμιους γιατρούς, οι οποίοι συχνά έχουν περιορισμένο χρόνο λόγω άλλων κλινικών υποχρεώσεων.
«Σχεδόν όλοι θα αντιμετωπίσουν σοβαρές ασθένειες κάποια στιγμή στη ζωή τους. Η δημιουργία καλύτερων δομών για την προώθηση της προγραμματισμένης φροντίδας μπορεί να οδηγήσει σε νωρίτερες συζητήσεις και σε ιατρική φροντίδα που ευθυγραμμίζεται με τους στόχους των ασθενών», προσθέτει η Δρ. Άνν Γουόλινγκ, καθηγήτρια ιατρικής και πρώτος συγγραφέας της μελέτης.
Η έρευνα και τα αποτελέσματά της
Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Annals of Internal Medicine. Οι ερευνητές συγκρίνανε τρεις παρεμβάσεις ACP σε κλινικές υγειονομικής περίθαλψης σε UCLA, UCSF και UCI. Περίπου 8.000 ασθενείς συμμετείχαν στις παρεμβάσεις και όλοι είχαν σοβαρές ασθένειες, είχαν πρωτοβάθμιο γιατρό σε ένα από τα πανεπιστημιακά συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και είχαν επισκεφθεί τον γιατρό τους τουλάχιστον δύο φορές τον προηγούμενο χρόνο. Ο κύριος στόχος ήταν να διαπιστωθεί εάν οι παρεμβάσεις οδήγησαν τους ασθενείς να ολοκληρώσουν μια προγραμματισμένη οδηγία σε 12 και 24 μήνες.
Μία από τις παρεμβάσεις περιλάμβανε μήνυμα που εστάλη μέσω της ηλεκτρονικής πύλης υγειονομικού αρχείου του ασθενούς, το οποίο περιλάμβανε σύνδεσμο για μια προγραμματισμένη οδηγία και μια ταχυδρομική επιστολή. Το μήνυμα ανέφερε τη σημασία της ύπαρξης προγραμματισμένης οδηγίας και τα βήματα για την ολοκλήρωση και τη συζήτηση με τον γιατρό. Η δεύτερη παρέμβαση περιλάμβανε τα ίδια στοιχεία με την πρώτη, αλλά προσέθετε έναν σύνδεσμο προς το PrepareForYourCare.org, που παρέχει πληροφορίες για τη λήψη ενημερωμένων ιατρικών αποφάσεων. Η τρίτη παρέμβαση συνδύασε τις δύο προηγούμενες με την προσθήκη επικοινωνίας από υγειονομικό καθοδηγητή για βοήθεια.
Αποτελέσματα και επόμενα βήματα
Μετά από 24 μήνες, το 13,7% των ασθενών στην πρώτη ομάδα, το 12,7% στην δεύτερη και το 19,8% στην τρίτη ομάδα είχαν ολοκληρώσει μια προγραμματισμένη οδηγία, η οποία ήταν διαθέσιμη στο ηλεκτρονικό τους αρχείο υγείας. Αυτό δείχνει ότι η αυτοματοποιημένη επικοινωνία προς τους σοβαρά ασθενείς ήταν αποτελεσματική στην προώθηση της προγραμματισμένης φροντίδας.
«Τα υγειονομικά συστήματα μπορούν να εφαρμόσουν έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό για την προώθηση συζητήσεων προγραμματισμένης φροντίδας μεταξύ ασθενών και γιατρών στο υπάρχον κλινικό τους ρεύμα», αναφέρει ο Γουένγκερ. «Ένας υγειονομικός καθοδηγητής μπορεί να ενισχύσει τις συζητήσεις προγραμματισμένης φροντίδας επικοινωνώντας με τους ασθενείς πριν από την επίσκεψη τους στον γιατρό». Η επόμενη φάση περιλαμβάνει την εφαρμογή της παρέμβασης σε ευρύτερη ομάδα ασθενών και σε άλλα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, σύμφωνα με την Γουόλινγκ.
«Η παρέμβαση προγραμματισμένης φροντίδας μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την οικοδόμηση πιο εξελιγμένων συζητήσεων και λήψης αποφάσεων», προσθέτει.














