
Αποτυχίες στο box office: Τα στούντιο χάνουν εκατομμύρια
Η ταινία One Battle After Another του Πολ Τόμας Άντερσον, με πρωταγωνιστή τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, αναμένεται να υποστεί ζημίες ύψους 100 εκατ. δολαρίων, ενώ και άλλες παραγωγές με υψηλό προϋπολογισμό, όπως το The Smashing Machine, αποτυγχάνουν να προσελκύσουν το κοινό. Η εποχή μετά την COVID-19 έχει φέρει ριζικές αλλαγές στους κανόνες του κινηματογράφου.
Οι ανησυχίες των κινηματογραφιστών
Κάθε Δευτέρα, ο Μαρκ Ο’Μίρα, ιδιοκτήτης κινηματογράφου στη Βιρτζίνια, παρακολουθεί με ανησυχία τις εισπράξεις των νέων ταινιών. Το τελευταίο Σαββατοκύριακο, οι απογοητεύσεις ήταν πολλές, καθώς κάποια από τα πιο αναμενόμενα οσκαρικά φαβορί δεν κατάφεραν να αποδώσουν εμπορικά.
Η ταινία Smashing Machine της A24, που αφηγείται τη ζωή του MMA fighter Mark Kerr με τον Dwayne Johnson, «πέθανε πολύ γρήγορα», σύμφωνα με τον Ο’Μίρα. Παρόμοια, η κωμωδιοδραματική ταινία Roofman με τον Channing Tatum απέτυχε να προσελκύσει κοινό, συγκεντρώνοντας μόλις 8 εκατ. δολάρια στην πρεμιέρα της. Το μιούζικαλ Kiss of the Spider Woman, με προϋπολογισμό 34 εκατ. δολαρίων και την Jennifer Lopez, απέφερε μόλις 850.000 δολάρια.
Η κατάσταση της βιομηχανίας
Ακόμη και το φιλόδοξο έργο του Πολ Τόμας Άντερσον, One Battle After Another, δεν κατάφερε να ξεφύγει από τη μέση. Παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο box office της ταινίας φτάνει τα 140 εκατ. δολάρια, απαιτούνται περίπου 300 εκατ. δολάρια για να καλυφθούν τα έξοδα παραγωγής και προώθησης. Η Warner Bros. έχει επενδύσει πάνω από 130 εκατ. δολάρια για την παραγωγή και 70 εκατ. δολάρια για την προώθηση, ενώ ο ντι Κάπριο λαμβάνει ποσοστά από τις εισπράξεις πριν καλυφθούν τα έξοδα.
Σύμφωνα με τον αναλυτή box office Shawn Robbins, οι ταινίες υψηλής ποιότητας δυσκολεύονται να δημιουργήσουν το αίσθημα FOMO (Fear of Missing Out) στους θεατές. Οι θεατές έχουν πλέον συνηθίσει να περιμένουν τη διανομή των ταινιών μέσω streaming, ειδικά για παραγωγές που δεν περιλαμβάνουν σούπερ ήρωες ή μεγάλες σκηνές δράσης.
Αν και το Roofman είχε χαμηλό κόστος παραγωγής (19 εκατ.), οι απώλειες της ταινίας One Battle εκτιμώνται στα 100 εκατ. δολάρια, παρά την πιθανή οσκαρική αναγνώριση που μπορεί να προσφέρει αξία στην Warner Bros. πέρα από τα ταμεία.
Για την A24, η αποτυχία του Smashing Machine αναδεικνύει τους κινδύνους της νέας στρατηγικής της: τα υψηλότερα budgets συνεπάγονται μεγαλύτερες ζημίες, ακόμα και αν πωλούνται δικαιώματα σε ξένες αγορές. Οι ειδικοί ελπίζουν ότι τα στούντιο θα συνεχίσουν να επενδύουν σε ταινίες για ενήλικες, αλλά παραδέχονται ότι η αγορά έχει αλλάξει ριζικά: οι θεατές επισκέπτονται τους κινηματογράφους σπάνια και προτιμούν ασφαλείς επιλογές, όπως sequels και franchises, μειώνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας για νέες, πρωτότυπες παραγωγές.














