Σχεδόν ποτέ, κανένας δημότης δεν ενδιαφέρθηκε για την οικονομική διαχείριση των χρημάτων ενός Δήμου. Το πιο βασικό σημείο που πρέπει να ελέγχει κανείς σ’ έναν Δήμαρχο, είναι τι χρήματα βρήκε στο ταμείο όταν ανέλαβε και πόσα άφησε όταν έφυγε.
Πώς διαχειρίστηκε τη δημόσια περιουσία.
Όταν ανέλαβα την 1η Ιανουαρίου 1995 τη διοίκηση του Δήμου Αγ. Ι. Ρέντη, βρήκα στο ταμείο του Δήμου, περίπου 7.500.000€ και δεσμεύτηκα δημόσια ότι, όταν θα έρθει η ώρα να παραδώσω τη διοίκηση του Δήμου, το ταμείο θα έχει αντίστοιχα χρήματα.
Το 2011 όταν ενώθηκε η Νίκαια με το Ρέντη, το ταμείο του Ρέντη είχε αυτό ακριβώς το ποσό. Η Νίκαια ήταν ένας πτωχευμένος Δήμος, με χρέη 45.000.000€ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και δανείων (Τ.Π.Δ.) και άλλα 45.000.000 προς τρίτους.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2023 που παρέδωσα τη διοίκηση του Δήμου, η εικόνα ήταν η εξής: όλα τα χρέη προς τρίτους έχουν εξοφληθεί, το χρέος προς το Τ.Π.Δ. έχει κατέβει στα 36.000.000€ και στο ταμείο του Δήμου υπάρχουν περισσότερα από 7.500.000€.
Επομένως, τήρησα τη δέσμευσή μου, παρέδωσα ταμείο αντίστοιχο με αυτό που παρέλαβα και παράλληλα εξόφλησα περίπου 55.000.000€ από τα χρέη που κάποιοι δημιούργησαν πριν από εμένα.
Καταλαβαίνετε όλοι, πόσο μεγάλη προσπάθεια απαιτεί αυτό σε εποχές μνημονίων, Covid και οικονομικής κρίσης, πόσο πολύ παλέψαμε με τους συνεργάτες μου για να φτάσουμε εδώ.
Επειδή κάποιοι όμως, νομίζουν ότι τα πράγματα έγιναν εύκολα, έχω να τους πω ότι η ενιαία πόλη για να εξοφλήσει τα χρέη της, θα πρέπει να πληρώνει 200.000€ μηνιαίως μέχρι το 2052.
Αντιλαμβάνεσθε πόσο πίσω θα πηγαίνει αυτό την πόλη μας για πολλά χρόνια ακόμα. Άρα και ο νυν Δήμαρχος Κώστας Μαραγκάκης, αλλά και οι επόμενοι, θα κουβαλούν στις πλάτες τους ένα τεράστιο χρέος, που κάποιοι ελαφρά τη καρδία δημιούργησαν στην πόλη και την υποθήκευσαν για πολλά χρόνια.