Πώς ενημερώνονται οι Έλληνες πολίτες – Αποκαλύψεις από ευρωπαϊκή έρευνα

Σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες ενημέρωσης των Ελλήνων πολιτών

Σύμφωνα με την έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025, οι Έλληνες πολίτες δείχνουν μια σαφή στροφή προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή τους. Οι σύντομες αναρτήσεις και τα βίντεο μικρής διάρκειας έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή, κυρίως ανάμεσα στους νεότερους χρήστες.

Πηγές ενημέρωσης στην Ελλάδα

Αν και η τηλεόραση παραμένει η κυρίαρχη πηγή ενημέρωσης για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν έδαφος, ειδικά στις νεότερες ηλικίες. Συγκεκριμένα, το 56% των Ελλήνων χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για ενημέρωση, σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 40%. Ακολουθεί η τηλεόραση με 54%, οι μηχανές αναζήτησης με 49%, οι πλατφόρμες βίντεο με 41%, οι φίλοι και η οικογένεια με 39%, και οι έντυπες ή διαδικτυακές εκδόσεις μέσων με 34%.

Ειδικότερα, οι νεότεροι πολίτες (15–24 ετών) δείχνουν μια προτίμηση στα κοινωνικά δίκτυα με ποσοστό 65%, ενώ η τηλεόραση φαίνεται να έχει μεγαλύτερη απήχηση στην ηλικιακή ομάδα 40-54 ετών με 62%. Αξιοσημείωτο είναι ότι και οι άνω των 55 ετών δείχνουν ενδιαφέρον για τα κοινωνικά δίκτυα, με ποσοστό 62%.

Η παραπληροφόρηση και η εμπιστοσύνη στις πηγές

Η έρευνα επισημαίνει επίσης την έκθεση των Ελλήνων στην παραπληροφόρηση. Το 16% δηλώνει ότι συναντά fake news «πολύ συχνά», το 26% «συχνά» και το 32% «μερικές φορές», ενώ μόλις το 4% ισχυρίζεται ότι δεν έχει συναντήσει ψευδείς ειδήσεις την τελευταία εβδομάδα, ποσοστό χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Εντυπωσιακό είναι ότι το 37% των χρηστών social media ακολουθεί influencers ή δημιουργούς περιεχομένου, με το ποσοστό να φτάνει το 64% στην ηλικιακή ομάδα 15–24 ετών. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι πολίτες φαίνεται να συνδυάζουν παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα για την ενημέρωσή τους, με το 66% να χρησιμοποιεί καθημερινά παραδοσιακά μέσα και το 59% να ενημερώνεται από ψηφιακές πηγές.

Εμπιστοσύνη στις πηγές ενημέρωσης

Η τηλεόραση παραμένει η πιο συχνή πηγή ενημέρωσης στην ΕΕ, με το 71% των πολιτών να την επιλέγουν. Ωστόσο, οι πολίτες δείχνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τους φίλους και την οικογένεια (45%) και τους επιστήμονες (45%). Ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί (17%), οι δημοσιογράφοι (13%), οι δημόσιοι θεσμοί (13%), οι ΜΚΟ (11%) και τα μέσα ενημέρωσης (10%). Αντίθετα, οι πολιτικοί (5%) και οι influencers (4%) συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης.

Συνολικά, η έρευνα αναδεικνύει τις σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες ενημέρωσης των Ελλήνων, με τα κοινωνικά δίκτυα να παίζουν όλο και πιο κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητά τους.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr