Ιδιωτικοποίηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας από τον Δήμο Ηλιούπολης

Ιδιωτικοποίηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας από τον Δήμο Ηλιούπολης

Η δημοτική αρχή της Ηλιούπολης έχει προκαλέσει αντιδράσεις με την απόφασή της να ιδιωτικοποιήσει τη δημοτική συγκοινωνία. Το Σωματείο Εργαζομένων του δήμου καταγγέλλει ότι οι εργολάβοι και οι ιδιωτικές εταιρείες επωφελούνται από τα χρήματα των δημοτών, ενώ οι δημόσιες υπηρεσίες υποβαθμίζονται. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η δημοτική αρχή προχωρά σε μια συστηματική ιδιωτικοποίηση όλων των λειτουργιών του δήμου, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών υπηρεσιών, της καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμού.

Αναποτελεσματικότητα και Ιδιωτικοποιήσεις

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η δημοτική αρχή αφήνει τις υπηρεσίες να υπολειτουργούν, προκειμένου να τις παρουσιάσει ως «αναποτελεσματικές». Αυτό δικαιολογεί τις ιδιωτικοποιήσεις ως μονόδρομο. Η πιο πρόσφατη απόφαση αφορά την εκχώρηση της δημοτικής συγκοινωνίας σε ιδιώτη, με κόστος διπλάσιο από αυτό που θα απαιτούνταν για την πρόσληψη μόνιμων οδηγών. Συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή έχει δεσμεύσει 143.709,55 € για 14 μήνες, δηλαδή περίπου 10.270 € το μήνα, για την επινοικίαση πέντε οδηγών, οι οποίοι θα αναλάβουν τα δύο δημοτικά λεωφορεία.

Οικονομική Επιβάρυνση και Απαξίωση

Αν οι πέντε οδηγοί προσλαμβάνονταν ως μόνιμοι, το κόστος θα ήταν μόλις 4.740 € το μήνα, σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι η δημοτική αρχή επιβαρύνει τους δημότες με τουλάχιστον 5.500 € το μήνα, για να λειτουργούν τα δύο λεωφορεία. Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα μιας συνειδητής πολιτικής απαξίωσης των δημοτικών υπηρεσιών. Από τις αρχές του 2025, η δημοτική αρχή έχει δαπανήσει πάνω από 5,1 εκατ. ευρώ για εργολαβίες και ιδιωτικοποιήσεις υπηρεσιών.

Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο Δήμος Ηλιούπολης είναι αποτέλεσμα μιας στρατηγικής που ευθυγραμμίζεται με τις κυβερνητικές πολιτικές και τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Η δημοτική αρχή προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις και επιδιώκει την καταστολή των συνδικαλιστών που αντιδρούν στις πολιτικές αυτές. Η δημοτική συγκοινωνία, η οποία έχει απαξιωθεί τα τελευταία χρόνια, λειτουργεί σήμερα μόνο με δύο γραμμές και περιορισμένα δρομολόγια. Οι εργαζόμενοι ζητούν την πρόσληψη μόνιμων οδηγών και την ενίσχυση των δημοτικών υπηρεσιών, αντί της ιδιωτικοποίησης.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr