
Κατάσχεση πλαστών έργων του Σαλβαδόρ Νταλί στην Ιταλία
Η ιταλική αστυνομία προχώρησε στην κατάσχεση 21 πλαστών έργων του διάσημου καλλιτέχνη Σαλβαδόρ Νταλί, τα οποία εντοπίστηκαν σε μια πρόσφατη έκθεση τέχνης στην Πάρμα. Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε έπειτα από υποψίες που εκφράστηκαν σχετικά με την αυθεντικότητα των έργων που εκτίθεντο.
Η έκθεση και οι υποψίες για πλαστά έργα
Η έκθεση, με τίτλο «Dalí, Μεταξύ Τέχνης και Μύθου», είχε μόλις ανοίξει στο Palazzo Tarasconi, όταν οι αρχές άρχισαν να ερευνούν την προέλευση των έργων. Η Gala-Salvador Dalí Foundation, η οποία είναι υπεύθυνη για την προστασία της κληρονομιάς του καλλιτέχνη, επιβεβαίωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί για την έκθεση και ότι τα έργα δεν είχαν πιστοποιηθεί ως αυθεντικά.
Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιανουάριο, όταν η Ρωμαϊκή ομάδα της Carabinieri για την τέχνη εντόπισε ότι η έκθεση περιλάμβανε μόνο έργα χαμηλής αξίας και ότι οι διοργανωτές δεν είχαν επικοινωνήσει με τη Gala-Salvador Dalí Foundation στην Καταλονία. Οι υποψίες ενισχύθηκαν όταν η θεσμική οργάνωση έστειλε ομάδα εμπειρογνωμόνων για να ελέγξει την αυθεντικότητα των έργων, γεγονός που οδήγησε τους εισαγγελείς να διατάξουν την κατάσχεση.
Η έρευνα και οι επιπτώσεις στην αγορά τέχνης
Ο επικεφαλής της έρευνας, Diego Poglio, δήλωσε ότι η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε προκαταρκτικό στάδιο και ότι δεν έχει κατηγορηθεί κανείς μέχρι στιγμής. Ο στόχος είναι να πραγματοποιηθούν τεχνικές και επιστημονικές αναλύσεις για να διαπιστωθεί η αυθεντικότητα των έργων που κατασχέθηκαν.
Η συγκεκριμένη υπόθεση αναδεικνύει ένα παγκόσμιο φαινόμενο που αφορά την αύξηση των πλαστών έργων τέχνης, τόσο σύγχρονης όσο και κλασικής. Πρόσφατες έρευνες στην Ιταλία έχουν αποκαλύψει εργαστήρια που παράγουν πλαστά έργα διάσημων καλλιτεχνών όπως οι Picasso, Rembrandt, Banksy, Andy Warhol και Gustav Klimt. Συχνά, τα πλαστά έργα αποκαλύπτονται μόνο όταν εκτίθενται σε σημαντικά μουσεία.
«Πολλοί από τους διοργανωτές εκθέσεων ενεργούν καλή τη πίστει», δήλωσε ο Poglio. «Ωστόσο, η επιστημονική επιμέλεια είναι απαραίτητη για την επαλήθευση της αυθεντικότητας πριν από την παρουσίαση των έργων στο κοινό».