
Η UEFA αναθεωρεί τη διαδικασία διαγωνισμού για τα δικαιώματα του Champions League
Η UEFA προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία διαγωνισμού για τα δικαιώματα μετάδοσης του Champions League, με στόχο να ενισχύσει την ελκυστικότητα του θεσμού για μεγάλες πλατφόρμες streaming όπως η Amazon και η Netflix. Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγή που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη, οι τηλεοπτικοί φορείς και οι πλατφόρμες streaming θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορές για δικαιώματα σε πολλές αγορές ταυτόχρονα, κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν εφικτό.
Αλλαγές στη διαδικασία προσφορών
Μέχρι τώρα, οι διαγωνισμοί για τα δικαιώματα μετάδοσης διεξάγονταν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, ανάλογα με τα υφιστάμενα συμβόλαια, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την υποβολή συνδυασμένων προσφορών. Το Champions League είναι η κορυφαία ετήσια διοργάνωση της UEFA και αποφέρει δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα κάθε χρόνο. Ωστόσο, τα δικαιώματα μέσων ενημέρωσης είναι κατακερματισμένα, με περίπου 100 διαφορετικούς broadcasters να αγοράζουν διάφορα πακέτα.
Μακροχρόνια συμβόλαια και παγκόσμιες προσφορές
Σύμφωνα με το Bloomberg, η UEFA εξετάζει τη δυνατότητα σύναψης μακροχρόνιων συμβολαίων, κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που διαχειρίζεται τα δικαιώματα μετάδοσης. Η νέα διαδικασία μπορεί να περιλαμβάνει και μια παγκόσμια προσφορά, επιτρέποντας σε έναν πάροχο να μεταδώσει έναν αγώνα σε παγκόσμιο επίπεδο για πρώτη φορά. Η UEFA αναμένεται να προκηρύξει τους διαγωνισμούς για τη σεζόν 2027 και έπειτα μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Στη διαδικασία αξιολόγησης θα ληφθούν υπόψη όχι μόνο οι οικονομικές προσφορές αλλά και η εμβέλεια και η προωθητική υποστήριξη των ενδιαφερομένων. Η UEFA συνεργάζεται με τη Relevent Football Partners και την UC3, με στόχο να ενισχύσει τη διαδικασία αυτή. Η επιτυχία της συμφωνίας της UEFA στις ΗΠΑ, όπου η Paramount υπέγραψε μακροχρόνιο συμβόλαιο αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δείχνει ότι η κατεύθυνση αυτή μπορεί να είναι αποδοτική.
Οι πλατφόρμες streaming προσθέτουν ολοένα και περισσότερα σημαντικά αθλητικά γεγονότα στις υπηρεσίες τους, αν και μέχρι στιγμής έχουν εστιάσει κυρίως σε μεμονωμένα γεγονότα. Η Netflix, για παράδειγμα, έχει συμφωνήσει να μεταδώσει το Home Run Derby του Major League Baseball και το Christmas Gameday του National Football League. Στην κορυφαία πεντάδα των ευρωπαϊκών αγορών της UEFA, υπάρχει συνδυασμός broadcasters και πλατφορμών streaming, με την Amazon να έχει ήδη εξασφαλίσει τριετές συμβόλαιο για τα δικαιώματα μετάδοσης ορισμένων αγώνων στο Ηνωμένο Βασίλειο.