Οκτώ σημαντικά έργα υποδομών που μεταμορφώνουν την Ελλάδα

Οκτώ σημαντικά έργα υποδομών που μεταμορφώνουν την Ελλάδα

Ο τομέας των υποδομών στην Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Η εξεύρεση χρηματοδότησης από την πολιτεία θα προσφέρει τις τελευταίες πινελιές στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αυτά τα οκτώ έργα αναμένονται να δημοπρατηθούν μόλις εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι, καθώς, παρόλο που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) αυξάνεται, δεν είναι επαρκές.

Αττική Οδός: Μια νέα πνοή

Ένα από τα πιο σημαντικά έργα είναι η αναβάθμιση της Αττικής Οδού, η οποία αναμένεται να μειώσει κατά 50% την κυκλοφοριακή φόρτιση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Ο διαγωνισμός αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού μετά από 18 χρόνια, επεκτείνοντας τη Λεωφόρο Κύμης μέχρι τη Λυκόβρυση. Παρά τις προοπτικές, η χρηματοδότηση παραμένει αβέβαιη, καθώς η διαδικασία βρίσκεται σε εκκρεμότητα λόγω προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι

Ένα άλλο σημαντικό έργο είναι ο Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, ο οποίος περιλαμβάνει τη σύνδεση της παράκαμψης Μακρακώμης με τη σήραγγα Τυμφρηστού. Το έργο έχει μήκος περίπου 30 χλμ και η διαδικασία δημοπράτησης ξεκίνησε το 2023. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες όπως η ΑΒΑΞ και η ΤΕΡΝΑ.

Επιπλέον, ένα έργο ΣΔΙΤ που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022 αφορά τη δημιουργία ενός σημαντικού κάθετου άξονα στην Εγνατία Οδό, διευκολύνοντας τις οδικές μεταφορές από και προς τη Θεσσαλονίκη. Η αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών, ένα έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 32 χλμ στην περιοχή Ξάνθης, με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει τον διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να βελτιώσει τη σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής.

Αξιοσημείωτο είναι και το έργο αναβάθμισης του σιδηροδρομικού τμήματος ΣΚΑ – Οινόη, το οποίο θα επιτρέψει στα τρένα να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες και θα ενισχύσει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών. Επίσης, η μετατροπή της γραμμής σε διπλή και ηλεκτροκινούμενη υψηλών ταχυτήτων θα ενισχύσει τις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Τέλος, η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας κατά 4 χλμ θα προσφέρει πρόσβαση στα Δυτικά Προάστια, διευκολύνοντας τη μετακίνηση των πολιτών και ενισχύοντας το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr