
Η άσκηση και η εξάρτηση από το διαδίκτυο
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Psychology αποκαλύπτει ότι η εκπαίδευση με footbike μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τον νευρικό έλεγχο σε φοιτητές που αντιμετωπίζουν εξάρτηση από το διαδίκτυο. Αυτή η βελτίωση μπορεί να βοηθήσει τους φοιτητές να καταστείλουν τις εθιστικές τους συμπεριφορές και να αντισταθούν σε περισπασμούς.
Η αύξηση της εξάρτησης από το διαδίκτυο
Η ταχεία ανάπτυξη των διαδικτυακών υπηρεσιών έχει οδηγήσει σε αύξηση της εξάρτησης από το διαδίκτυο, η οποία έχει γίνει σοβαρή ανησυχία για την υγεία. Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τους φοιτητές, των οποίων οι εγκέφαλοι και οι κοινωνικές δεξιότητες είναι ακόμη σε ανάπτυξη, και η αυτοέλεγχος τους δεν έχει ωριμάσει πλήρως. Υπάρχουν αποδείξεις που δείχνουν ότι η εξάρτηση από το διαδίκτυο μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον νευρικό έλεγχο στους εφήβους, οδηγώντας στην εμφάνιση ψυχολογικών συμπτωμάτων όπως άγχος και κατάθλιψη, καθώς και στη μείωση της ακαδημαϊκής απόδοσης και της κοινωνικής λειτουργικότητας.
Η μελέτη για την επίδραση της άσκησης
Στο Πανεπιστήμιο Σπορ του Σαντόνγκ στην Κίνα, οι Zhimin Nie και Hainan Fan αξιολόγησαν πρόσφατα την επίδραση διαφορετικών παρεμβάσεων άσκησης σε φοιτητές με εξάρτηση από το διαδίκτυο. Η μελέτη περιλάμβανε συνολικά 120 προπτυχιακούς φοιτητές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τα επίπεδα εξάρτησής τους. Οι συμμετέχοντες σε κάθε ομάδα τυχαιοποιήθηκαν σε τέσσερις κατηγορίες: εκπαίδευση με footbike, εκπαίδευση μπάσκετ, εκπαίδευση κολύμβησης και ομάδα ελέγχου (χωρίς εκπαίδευση). Οι συμμετέχοντες σε κάθε ομάδα εκπαίδευσης συμμετείχαν σε πρόγραμμα παρέμβασης 8 εβδομάδων, με κάθε συνεδρία να διαρκεί 45 λεπτά και να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.
Κατά τη διάρκεια της μελέτης, πραγματοποιήθηκαν τυποποιημένες γνωστικές δοκιμασίες πριν και μετά την παρέμβαση για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του ελέγχου απόκρισης και του ελέγχου παρεμβολών. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η εκπαίδευση με footbike ήταν η πιο αποτελεσματική μέθοδος άσκησης για τη βελτίωση του νευρικού ελέγχου στους φοιτητές με εξάρτηση από το διαδίκτυο. Αυτή η παρέμβαση βελτίωσε σημαντικά την αποτελεσματικότητα και των δύο τύπων ελέγχου και αύξησε την ενεργοποίηση του προμετωπιαίου φλοιού.
Αν και η παρέμβαση μπάσκετ βελτίωσε σημαντικά τον έλεγχο παρεμβολών, η επίδρασή της στον έλεγχο απόκρισης ήταν μικρότερη σε σύγκριση με αυτήν του footbike ή της κολύμβησης. Η παρέμβαση κολύμβησης βρήκε σημαντικές βελτιώσεις στον έλεγχο απόκρισης, αλλά δεν παρουσίασε σημαντικά οφέλη για τον έλεγχο παρεμβολών. Η μελέτη αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της άσκησης ως εργαλείο για την καταπολέμηση της εξάρτησης από το διαδίκτυο και την ενίσχυση του νευρικού ελέγχου στους φοιτητές.