Ανησυχίες γονέων παιδιών με υγειονομικές ανάγκες καθώς ξεκινά η σχολική χρονιά

Ανησυχίες γονέων παιδιών με υγειονομικές ανάγκες καθώς ξεκινά η σχολική χρονιά

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πολλοί γονείς μπορεί να αισθάνονται περισσότερο ανήσυχοι παρά ενθουσιασμένοι, ειδικά εκείνοι που έχουν παιδιά με διαφορετικές υγειονομικές ανάγκες. Σύμφωνα με μια νέα εθνική έρευνα, ένας στους τέσσερις γονείς δηλώνει ότι το σχολικό τους παιδί έχει μια ιατρική ή συμπεριφορική κατάσταση που μπορεί να απαιτεί βοήθεια στο σχολείο.

Αυτοί οι γονείς είναι πιο πιθανό να ανησυχούν για την προσαρμογή του παιδιού τους σε νέο σχολείο ή δάσκαλο, την αντιμετώπιση συγκρούσεων, την υγεία τους, την παρακολούθηση των μαθημάτων και την κοινωνικοποίηση με τους συμμαθητές τους, σύμφωνα με την Εθνική Έρευνα Υγείας Παιδιών του Νοσοκομείου C.S. Mott του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Προβλήματα και ανησυχίες γονέων

Οι γονείς αυτοί είναι επίσης λιγότερο σίγουροι ότι μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους να έχει μια θετική σχολική χρονιά και είναι πιο πιθανό να δηλώνουν ότι το παιδί τους αισθάνεται επίσης νευρικό. Είναι απολύτως φυσιολογικό για τους γονείς να αισθάνονται ανήσυχοι στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ειδικά όταν το παιδί τους έχει μια υγειονομική κατάσταση που προσθέτει έναν επιπλέον παράγοντα πολυπλοκότητας. Αυτοί οι γονείς δεν σκέφτονται μόνο τα ακαδημαϊκά, αλλά και την ασφάλεια, την κοινωνική σύνδεση και αν οι ανάγκες του παιδιού τους θα γίνουν κατανοητές και υποστηριχθούν από το σχολικό προσωπικό.

Η εθνικά αντιπροσωπευτική έρευνα, που διεξήχθη τον Αύγουστο, βασίζεται σε απαντήσεις 1,101 γονέων παιδιών ηλικίας 6-12 ετών. Οι υγειονομικές καταστάσεις των παιδιών μπορεί να περιλαμβάνουν χρόνιες ιατρικές παθήσεις όπως άσθμα, επιληψία ή αλλεργίες τροφίμων, καταστάσεις που συχνά απαιτούν σαφείς σχεδιασμούς για επείγουσες καταστάσεις. Άλλες μπορεί να περιλαμβάνουν συμπεριφορικές ή αναπτυξιακές καταστάσεις υγείας, όπως διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD), άγχος, αυτισμό ή κατάθλιψη, που επηρεάζουν τη συμμετοχή στην τάξη και την κοινωνική αλληλεπίδραση.

Στρατηγικές υποστήριξης

Σύμφωνα με την έρευνα, οι γονείς παιδιών με αυτές τις καταστάσεις αναφέρουν ότι χρειάζονται τροποποιήσεις στην τάξη, υπηρεσίες υγείας στο σχολείο ή χορήγηση φαρμάκων, σχέδια για συχνές απουσίες λόγω ραντεβού, σχέδια έκτακτης ανάγκης, διαιτητικές περιορισμούς ή περιορισμούς δραστηριοτήτων. Περισσότεροι από τους μισούς γονείς δήλωσαν ότι έχουν συναντηθεί με δασκάλους ή προσωπικό του σχολείου για να οργανώσουν προσαρμογές για το παιδί τους. Περίπου οι μισοί έχουν δημιουργήσει ένα επίσημο σχέδιο με το σχολείο, ενώ λιγότεροι έχουν λάβει καθοδήγηση από τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης του παιδιού τους ή έχουν υποβάλει γραπτές οδηγίες έκτακτης ανάγκης.

«Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι ζωτικής σημασίας να οικοδομηθεί ισχυρή επικοινωνία μεταξύ οικογενειών και σχολείων για να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά με υγειονομικές ανάγκες υποστηρίζονται και δεν αφήνονται πίσω», δήλωσε η Δρ. Σούζαν Γουλφόρντ, συνδιευθύντρια της έρευνας Mott και παιδίατρος του Mott. «Όταν οι γονείς συνεργάζονται νωρίς με δασκάλους, σχολικούς νοσηλευτές και άλλους υπαλλήλους, με καθοδήγηση από τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να δημιουργηθεί ένα κοινό σχέδιο που θα βοηθήσει το παιδί να έχει μια πιο ασφαλή, ομαλή και επιτυχημένη σχολική χρονιά». Για πολλές οικογένειες, η σχολική χρονιά φέρνει ανησυχίες πέρα από τη καθημερινή διαχείριση της υγείας.

«Οι γονείς συχνά παίζουν ζωτικό ρόλο προάγοντας τη συνεργασία μεταξύ του σπιτιού, του σχολείου και των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης για να δημιουργήσουν στρατηγικές που θα κρατήσουν το παιδί τους σε σωστό δρόμο», πρόσθεσε η Γουλφόρντ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να σημαίνει συζήτηση σχετικά με την επιλεξιμότητα για υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης ή τη δημιουργία ενός Ατομικού Σχεδίου Εκπαίδευσης (IEP) που θα περιγράφει συγκεκριμένη ακαδημαϊκή και κοινωνική υποστήριξη. Ακόμη και τα παιδιά που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για ειδική εκπαίδευση μπορεί να είναι επιλέξιμα για ένα Σχέδιο Προσαρμογής 504, το οποίο διασφαλίζει ίση πρόσβαση σε ευκαιρίες και απομακρύνει τα εμπόδια στη μάθηση.

Αυτά τα σχέδια μπορεί να περιλαμβάνουν τροποποιήσεις όπως προσαρμοσμένες θέσεις ή προγράμματα μαθημάτων, πρωτόκολλα πρόσβασης σε φάρμακα, εκπαίδευση προσωπικού σχετικά με διαδικασίες έκτακτης ανάγκης και μέτρα ασφαλείας κατά τη διάρκεια φυσικής δραστηριότητας. Παρά τις επιπλέον προκλήσεις, οι γονείς παιδιών με υγειονομικές καταστάσεις είναι εξίσου πιθανό να αναφέρουν ότι το παιδί τους είναι ενθουσιασμένο για την έναρξη του σχολείου. Ωστόσο, είναι λιγότερο πιθανό να περιγράψουν το παιδί τους ως σίγουρο σε σύγκριση με γονείς των οποίων τα παιδιά δεν έχουν υγειονομικές καταστάσεις.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr