Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές για τροχαίες παραβάσεις

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας σε εφαρμογή

Από σήμερα, Σάββατο, τίθεται σε εφαρμογή ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος περιλαμβάνει σημαντικές τροποποιήσεις με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η Ελλάδα διατηρεί υψηλή θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τους θανάτους από τροχαία, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για αυστηρότερους κανόνες.

Μέτρα και ποινές

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μέτρα που εστιάζουν στην πρόληψη θανατηφόρων περιστατικών και σοβαρών τραυματισμών, καθώς και στην προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας. Ένα από τα κύρια μέτρα είναι η ενεργοποίηση ψηφιακών καμερών στην Αττική, με τα πρόστιμα να αποστέλλονται απευθείας στους παραβάτες μέσω της πλατφόρμας gov.gr.

Η έννοια της «υποτροπής» αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν θα συμψηφίζονται, αλλά θα οδηγούν σε κλιμακωτές κυρώσεις. Αυτές περιλαμβάνουν αυξημένα χρηματικά πρόστιμα και επιπλέον διοικητικές ποινές, που μπορεί να φτάσουν μέχρι την αφαίρεση διπλώματος ή την άσκηση ποινικών διώξεων.

Αυστηρές ποινές για παραβάσεις

Οι ποινές για τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση έχουν γίνει πολύ αυστηρότερες. Για την πρώτη παράβαση, το πρόστιμο ανέρχεται σε 350 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος διαρκεί έναν μήνα. Σε περίπτωση επανάληψης, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει τα 2.000 ευρώ, με μεγαλύτερη διάρκεια στέρησης άδειας και ποινικές συνέπειες αν συμβεί ατύχημα.

Επιπλέον, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιμετωπίζεται με αυστηρότητα, με πρόστιμα που φτάνουν τα 4.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έως 10 χρόνια, καθώς και πιθανότητα φυλάκισης μέχρι 10 έτη σε περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος. Οι κυρώσεις για μη χρήση ζώνης ή κράνους έχουν επίσης αυξηθεί, με ποινές που αφορούν τόσο τον οδηγό όσο και τους συνεπιβάτες.

Τα όρια ταχύτητας έχουν αναθεωρηθεί, με μειώσεις στις αστικές περιοχές και αυξήσεις εκτός πόλης. Για ακραίες υπερβάσεις, τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν τα 8.000 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος για τέσσερα χρόνια. Αυστηρές ποινές επιβάλλονται και για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ, με πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής.

Η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση αποτελούν κεντρικά στοιχεία στη νέα στρατηγική για την οδική ασφάλεια. Ωστόσο, το κρίσιμο ζήτημα παραμένει η αλλαγή της νοοτροπίας των οδηγών και η κοινωνική αποδοχή των νέων κανόνων. Όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι φορείς, «ο νέος ΚΟΚ δεν τιμωρεί, αλλά προλαμβάνει», δίνοντας έμφαση στην προστασία της ζωής και στον αλληλοσεβασμό στους δρόμους.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στοιχεία επικοινωνίας

Μέλος του emedia

© 2025 – ONCAMERA.gr