Αρχή της νέας σχολικής χρονιάς με αλλαγές
Αύριο, Πέμπτη 11/9, το πρώτο κουδούνι θα ηχήσει σε όλα τα σχολεία της χώρας, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η φετινή χρονιά φέρνει μαζί της πολλές αλλαγές για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει σε σημαντικές τοποθετήσεις νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και πρόσληψη αναπληρωτών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα είναι έτοιμα για την έναρξη της χρονιάς. Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2025, έγιναν 8.223 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 5.627 αφορούν τη Γενική Εκπαίδευση και 3.196 την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Επίσης, 993 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού προσλήφθηκαν, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό διορισμών στην εκπαίδευση για το 2025 στους 9.816.
Νέες διδακτικές προσεγγίσεις
Η νέα σχολική χρονιά θα φέρει και μια αναδιοργάνωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις του δημοτικού και του γυμνασίου. Ο στόχος είναι να δοθεί περισσότερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στις ανάγκες των μαθητών. Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν αναδιοργανωθεί σε δύο κατηγορίες, με σκοπό την πιο στοχευμένη και ουσιαστική διδασκαλία.
Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει στη σύσταση 600 νέων θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για 3.000 σχολεία, με στόχο την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Παράλληλα, αναμένονται ανακοινώσεις για τη νέα διάρθρωση της ύλης πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
Αν και τα βιβλία που θα παραλάβουν οι μαθητές φέτος θα είναι τα ίδια με πέρυσι, από τα τέλη Σεπτεμβρίου θα διατεθούν στους εκπαιδευτικούς τα νέα σχολικά βιβλία μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης. Σκοπός είναι να έχουν οι εκπαιδευτικοί τον απαραίτητο χρόνο να επιλέξουν τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουν, με τελική επιλογή να γίνεται την άνοιξη του 2026.
Η φιλοσοφία του πολλαπλού βιβλίου θα ενισχυθεί μέσω της πλατφόρμας eVivlio, όπου θα είναι διαθέσιμα εκπαιδευτικά υλικά, επιδιώκοντας μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας.