Σε 8 λεπτά η αξιολόγηση του Δημόσιου και της Αυτοδιοίκησης

Σε 8 λεπτά η αξιολόγηση του Δημόσιου και της Αυτοδιοίκησης

Σε 8 λεπτά η αξιολόγηση του Δημόσιου και της Αυτοδιοίκησης

Μια νέα ψηφιακή διαδικασία φέρνει τους πολίτες πιο κοντά στη βελτίωση των κρατικών και αυτοδιοικητικών υπηρεσιών. Η κυβέρνηση ενεργοποιεί ένα σύστημα αξιολόγησης, μέσω του οποίου κάθε πολίτης μπορεί μέσα σε μόλις 7-8 λεπτά να εκφράσει την άποψή του με μετρήσιμα και ουσιαστικά δεδομένα.

Το εργαλείο αυτό φιλοδοξεί να προσφέρει στο κράτος ξεκάθαρες ενδείξεις για τις προτεραιότητες των πολιτών και τα σημεία που χρειάζονται άμεση παρέμβαση.

Απλή συμμετοχή, ουσιαστική συμβολή

Η συμμετοχή γίνεται εύκολα, με εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr) και είσοδο στην πλατφόρμα αξιολόγησης (axiologisi.ypes.gov.gr ή μέσω gov.gr). Η πρόσβαση γίνεται με τους κωδικούς taxisnet, ενώ διασφαλίζεται πλήρως η ανωνυμία και η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Τι αξιολογείται;

Οι πολίτες καλούνται να αξιολογήσουν:Υπηρεσίες του κράτους (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, Κτηματολόγιο, ΔΥΠΑ, συγκοινωνίες, myHealth κ.ά.)Ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr (π.χ. υπεύθυνη δήλωση, ηλεκτρονικό παράβολο, Gov.gr Wallet, Μητρώο Ζώων)Υπηρεσίες των Δήμων και Περιφερειών, όπως: καθαριότητα, οδοποιία, παιδικές χαρές, ηλεκτροφωτισμός, πράσινο, ανακύκλωση, ΚΑΠΗ, σχολικές υποδομές, δημοτικά ιατρεία, χώροι στάθμευσης, πρόγραμμα για αδέσποτα κ.ά.Υπάρχουν επίσης δύο ερωτήσεις ανοικτού τύπου (έως 1.500 χαρακτήρες) για ελεύθερα σχόλια. Δεν αξιολογούνται οι υπηρεσίες υγείας, καθώς αυτές έχουν δική τους πλατφόρμα.

Διαφάνεια και αξιοποίηση αποτελεσμάτων

Η αξιολόγηση διεξάγεται δύο φορές το χρόνο (Απρίλιος–Μάιος και Οκτώβριος–Νοέμβριος) και διαρκεί 2,5 εβδομάδες. Τα δεδομένα θα επεξεργάζονται αυτόματα και τα αποτελέσματα θα δημοσιεύονται δημόσια, με γεωγραφική διασπορά, ώστε να εντοπίζονται τοπικές αδυναμίες και να προγραμματίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις.

Όχι αξιολόγηση υπαλλήλων, αλλά υπηρεσιών

Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος ξεκαθάρισε ότι η αξιολόγηση δεν αφορά το προσωπικό, αλλά αποκλειστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Όσα προκύψουν από την ανάλυση των ερωτηματολογίων θα αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό πολιτικών και την ιεράρχηση προτεραιοτήτων.

Όχι καταγγελίες μέσω του σχολιασμού

Ο σχολιασμός από τους πολίτες δεν αποτελεί μέσο καταγγελίας. Για περιστατικά κακοδιοίκησης ή διαφθοράς, παραπέμπονται στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Τι έρχεται στο μέλλον

Επεκτάσεις της αξιολόγησης σχεδιάζονται, όπως π.χ. άμεση αξιολόγηση μέσω κινητού για υπηρεσίες με φυσική παρουσία (ΚΕΠ), ενώ σταδιακά θα εξετάζεται και η ένταξη επιπλέον δημόσιων φορέων, όπως η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού ανακοινώνει την επίσημη αδελφοποίησή του με τον Δήμο Yeoju της Δημοκρατίας της Κορέας, στο πλαίσιο μίας στρατηγικής πρωτοβουλίας που ενισχύει τη διεθνή παρουσία και εξωστρέφεια…

Έναν νέο κύκλο άμεσης επικοινωνίας με τους πολίτες ξεκίνησε τη Δευτέρα 5 Μαΐου ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, πραγματοποιώντας διαδοχικές συναντήσεις σε όλες τις γειτονιές του Δήμου. Η…